Windows 10 heropstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Ik heb nu sinds een dikke maand een Medion P6630 laptop in plaats van mijn oude Asus T100 netbookje.
Ik heb hiermee in die maand 3 x heropstarten moeten doen. 2 x deze week voor een update van Windows en de derde keer weet ik niet meteen meer. Maar telkens lukte dit niet. Ik heb het 1 keer kunnen opbrengen om meer dan een uur te kunnen wachten. Hij was toen nog niet her op gestart. Deze week en vandaag terug bij een update van Windows heb ik dus niet gewacht. Van als de rond draaiende bolletjes weer vast bleven staan heb ik hem geforceerd afgesloten door op mijn powerknop te blijven drukken tot hij uit valt en daarna terug aanzetten. Dan deed hij zijn tweede deel van de update perfect, maar dit geforceerd afsluiten is niet echt gezond voor mijn laptop.
Wat doet hij wel en wat niet.
Als ik wil gewoon afsluiten is dat geen enkel probleem.
Gewoon opstarten is ook geen probleem, behalve dan dat ik een scherm krijg met even geduld of iets dergelijks op. Dit zint mij eigenlijk ook niet zo zeer.
Bij het herop starten sluit hij mooi af, dan krijg ik een zwart scherm, ook normaal. Dan komt het Win logo, dan komen die ronddraaiende bolletjes, dan gaat het Win logo weg en stoppen die ronddraaiende bolletjes, dan heb ik terug een zwart scherm, dan komen die ronddraaiende bolletjes terug en plots blijven die bolletjes staan en daar komt geen verandering meer in. Die ene keer dat ik geduld genoeg kon uitoefenen was dat anderhalf uur.
Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb de laptop tweedehands een maand geleden gekocht met win 10 pro op geinstalleerd. Ik heb met de tests die ik gedaan heb niet kunnen uitmaken dat het om een vals exemplaar gaat. Dus ga ik ervan uit dat het een legetieme versie is.
De laptop is een Medion P6630. De specificaties staan in mijn handtekening.
Alvast bedankt voor het meedenken.
 
als je de laptop ingebruik heb en je voelt aan de ventilator openingen of deze matig blaast dan dien je zeker dit na te gaan bij de fan ... want dan zit er stof op gehoopt .
En meestal is het bij een laptop niet de ventilator op zich, maar wel het koelend vermogen van het koelelement. Had hier enige jaartjes geleden een zware, dure HP Workstation laptop met steeds weer verhitting... te goed, te duur, te waardevol dacht ik en ... koelelement laten vervangen. Was daarna als nieuw en ging nog een hele poos mee !

Terug naar het topic - ik denk toch meer aan een softwarematig probleem ...
 
Om op MIK te antwoorden.

winver.png
 
Om op de ventilator te antwoorden. Die is als ik niet aan het gamen ben amper aan het draaien. Die draait al van als ik opstart heel erg traag en dat blijft hij zo doen, behalve als ik ga gamen. Dan gaat hij een pak sneller gaan draaien, ook niet constant. Hij gaat tijdens het gamen ook soms wat trager draaien en dan terug sneller, maar nog niet volle snelheid. Dat heeft hij 1 x gedaan toen ik overging van gamen naar youTube. Dan ging hij van vrij snel draaien naar heel erg snel draaien voor luttele seconden en viel dan meteen op zijn trage snelheid. Ik vermoed dus dat het meevalt qua stof in de laptop zelf als hij zo snel terug naar zijn trage draaien overgaat.
Dit zijn de temperaturen van nu. Hij staat aan van 17.30u we zijn nu 20.50u. Ik heb al gegamed gesurft mails gecheckt en zo. Dus die staat al heel de tijd de draaien. Weet niet of deze temperaturen goed zijn of niet.
temperatuur.png
 
Ik heb vandaag een dagje verlof, ik heb deze morgen mijn laptop open geschroefd en daar was weinig stof te bespeuren. Het weinige stof dat er te bespeuren was is wel door middel van een zacht schilderborsteltje verwijderd. Ik heb nu wel nog niet geprobeerd om herop te starten, maar ik vrees dat mijn probleem niet opgelost is geraakt.
 
Volgens de gegevens van Christaldisk heeft uw schijf 809 uren gedraaid.
Leg me dan eens uit hoe het komt dat uw (nieuwe) schijf reeds 736 maal is opgestart!
Dat is het aantal keren dat die laptop met deze schijf reeds is opgestart.
Misschien eens kijken naar de datum op die " Seagate Laptop Thin SSHD 500 "
Terwijl ik mijn laptop schoon aan het maken was moest ik dus mijn HDD eruit halen en heb ik voor u eens naar de datum gekeken. De datum die op die schijf staat is 12/2013. Je hebt dus gelijk.
 
Beste CVE,
Ik heb ook nog een oude Medion P6630 en heb hetzelfde probleem. Oorspronkelijk zat er een HD van 630GB in met windows 7 erop. Een paar jaar geleden heb ik er een nieuwe SSD schijf ingestoken en er W10 pro opgezet. Sindsdien gebeurt het bij mij ook. Ik laat de computer nooit heropstarten maar sluit hem af na een update. Daarna starten is geen probleem. Heb nooit gevonden wat de oorzaak is.
 
Beste CVE,
Ik heb ook nog een oude Medion P6630 en heb hetzelfde probleem. Oorspronkelijk zat er een HD van 630GB in met windows 7 erop. Een paar jaar geleden heb ik er een nieuwe SSD schijf ingestoken en er W10 pro opgezet. Sindsdien gebeurt het bij mij ook. Ik laat de computer nooit heropstarten maar sluit hem af na een update. Daarna starten is geen probleem. Heb nooit gevonden wat de oorzaak is.
Dank u @amandus88 voor het antwoord. Ik ben anders wel dik tevreden over mijn Medion P6630 laptop. Juist dit heropstarten dat niet lukt. Op het net vind ik ook geen antwoord hierop. Hier komen ook geen antwoorden meer. Dus denk ik dat het straatje doodloopt en dat ik het zo zal moeten laten. Het is nu niet dat de laptop zo heel veel moet herop starten. Dus zo een groot probleem is dit niet.
 
Hoe kan je dat instellen? Ik doe dit nu manueel, maar dit zou inderdaad wel handig zijn als het automatisch zo zou ingesteld zou kunnen gaan.
Automatisch opnieuw opstarten na updates uitschakelen – gpedit
  • Ga naar start > uitvoeren of type in het zoekvenster van het startmenu het commando gpedit.msc gevolgd door enter.
  • Navigeer vervolgens naar Computerconfiguratie > Beheersjablonen > Windows-onderdelen > Windows Update.
  • Dubbelklik op Niet automatisch opnieuw opstarten als gebruikers zijn aangemeld na geplande installaties van Automatische updates.
  • Klik nu op Ingeschakeld en vervolgens op Toepassen. Windows zal nu niet meer automatisch opstarten na het downloaden van de Windows updates.
Ik heb dit toegepast dat ik gevonden heb op https://blog.pcwebplus.nl/ heb gevonden.
Dit is het desbetreffende artikel.https://blog.pcwebplus.nl/automatisch-opnieuw-opstarten-na-updates-uitschakelen/
 
Als de update binnen is, ga je linksonder en selecteer afsluiten inplaats van Opnieuw opstarten.
Zo gepiept. je ziet in het icoontje van opstarten een oranje bolletje in het icoontje. Dat betekent dat er een update gedaan is en moet opnieuw starten. Dus selecteer NIET "opnieuw starten maar WEL afsluiten. Als je dan Windows opnieuw opstart heb je hetzelfde effect bereikt en zou je moeten kunnen rechtstreeks opstarten. Maar geef Uw computer de tijd om de updates op te slaan bij het afsluiten en opnieuw opstarten.

opstarten.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: cve
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan