Windows 10 heropstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Ik heb nu sinds een dikke maand een Medion P6630 laptop in plaats van mijn oude Asus T100 netbookje.
Ik heb hiermee in die maand 3 x heropstarten moeten doen. 2 x deze week voor een update van Windows en de derde keer weet ik niet meteen meer. Maar telkens lukte dit niet. Ik heb het 1 keer kunnen opbrengen om meer dan een uur te kunnen wachten. Hij was toen nog niet her op gestart. Deze week en vandaag terug bij een update van Windows heb ik dus niet gewacht. Van als de rond draaiende bolletjes weer vast bleven staan heb ik hem geforceerd afgesloten door op mijn powerknop te blijven drukken tot hij uit valt en daarna terug aanzetten. Dan deed hij zijn tweede deel van de update perfect, maar dit geforceerd afsluiten is niet echt gezond voor mijn laptop.
Wat doet hij wel en wat niet.
Als ik wil gewoon afsluiten is dat geen enkel probleem.
Gewoon opstarten is ook geen probleem, behalve dan dat ik een scherm krijg met even geduld of iets dergelijks op. Dit zint mij eigenlijk ook niet zo zeer.
Bij het herop starten sluit hij mooi af, dan krijg ik een zwart scherm, ook normaal. Dan komt het Win logo, dan komen die ronddraaiende bolletjes, dan gaat het Win logo weg en stoppen die ronddraaiende bolletjes, dan heb ik terug een zwart scherm, dan komen die ronddraaiende bolletjes terug en plots blijven die bolletjes staan en daar komt geen verandering meer in. Die ene keer dat ik geduld genoeg kon uitoefenen was dat anderhalf uur.
Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb de laptop tweedehands een maand geleden gekocht met win 10 pro op geinstalleerd. Ik heb met de tests die ik gedaan heb niet kunnen uitmaken dat het om een vals exemplaar gaat. Dus ga ik ervan uit dat het een legetieme versie is.
De laptop is een Medion P6630. De specificaties staan in mijn handtekening.
Alvast bedankt voor het meedenken.
 
veel kan er nog niet opstaan aangezien je deze maar af en toe gebruikt .. ga voor een verse installatie of gebruik de dism.exe om je systeem (lees je Windows bestanden ) te herstellen ..
Nee der staat inderdaad nog niet veel op. Ik ga gewoon met media creation tool een clean install doen. Ben dan zeker. Ga alles wat ik wil bewaren eerst op een SD kaart zetten, want er zit een SD kaart slot op. Een externe HDD heb ik nog niet.
 
Er is al een eerste probleem aan het opduiken. Mijn sd kaart slot word nu niet ondersteunt. Heb het al verwijderd, krijg hem dan enkele seconden te zien en daarna is hij weer verdwenen. Dan krijg ik dat er iets fout is gelopen als ik kijk in configuratiescherm, bij apparaatbeheer. Er staat bij onbekend USB apparaat (poort opnieuw instellen mislukt)
 
onbekend USB apparaat.png
 
@cve SD card slot <> USB apparaat niet ondersteund ??? Zeker dat je juist zit ?
Alles loskoppelen, starten .. en dan één voor één terug aansluiten --> elke keer kijken in apparaatbeheer.
 
PhilipV, ja ik ben zeker dat dit juist is. Dit is voor mijn SD kaartslot. Klinkt niet erg logisch, maar toch is het zo.
Dit heeft niet geholpen. Ik heb dus alles gewist en een clean install gedaan. Ik heb dus effectief een gelicencieerde Win 10 Pro.
Want die geeft nu ook aan dat ik digitaal geactiveerd ben.
Als dit een illegale versie had geweest had ik een code dienen in te geven denk ik.
Mijn probleem is echter ermee niet opgelost.
Ik heb dus tijden het herinstalleren van Win 10 enkele keren mijn laptop moeten geforceerd afsluiten en daarna opstarten.
Daarna deed hij zijn ding gewoon verder waar hij gestopt was.
Maar daardoor duurde het wel een stuk langer dan dat het had moeten duren.
Heb ondertussen wel eten klaar gemaakt en afgewassen ook he.
Dan heb ik ook niet naar mijn laptop gekeken ook.
 
kijk eens je virtuele geheugen eens na..
via oud configuratiescherm >systeem>geavanceerde systeeminstellingen >geavanceerd>instellingen >geavanceerd>wijzigen ..
vinkje uitzetten bij automatisch beheren om deze te kunnen aanpassen ..
*als dit het probleem verhelpen zou !
 
Heb dit aangepast, moet nu wachten om eens te testen, hij is bezig met Windows updates binnen te halen en installeren. Dus dat gaat ook meteen een test zijn of het al dan niet werkt. Hou jullie zeker op de hoogte. Ik hoop dat ik het opgelost krijg dankzij jullie professionele hulp. Want die updates vereisen iedere keer een heropstart.
 
Dit heeft ook geen soulaas geboden. Heb zelfs Win 10 helemaal opnieuw geinstalleerd ondertussen. Achteraf gezien had dit niet nodig geweest. Maar gewoon een instelling in bios die niet juist stond.
 
In boot eentje die voor mijn C stond en kon niet meer verder. Ik dacht dat ik iets verkeerd had gedaan. Maar er stond als eerst mijn USB, dan eentje die ik niet ken en dan mijn C schijf. Door die die ik niet ken naar nr 3 te zetten gaat hij dus nu wel door.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan