Windows 10 heropstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Ik heb nu sinds een dikke maand een Medion P6630 laptop in plaats van mijn oude Asus T100 netbookje.
Ik heb hiermee in die maand 3 x heropstarten moeten doen. 2 x deze week voor een update van Windows en de derde keer weet ik niet meteen meer. Maar telkens lukte dit niet. Ik heb het 1 keer kunnen opbrengen om meer dan een uur te kunnen wachten. Hij was toen nog niet her op gestart. Deze week en vandaag terug bij een update van Windows heb ik dus niet gewacht. Van als de rond draaiende bolletjes weer vast bleven staan heb ik hem geforceerd afgesloten door op mijn powerknop te blijven drukken tot hij uit valt en daarna terug aanzetten. Dan deed hij zijn tweede deel van de update perfect, maar dit geforceerd afsluiten is niet echt gezond voor mijn laptop.
Wat doet hij wel en wat niet.
Als ik wil gewoon afsluiten is dat geen enkel probleem.
Gewoon opstarten is ook geen probleem, behalve dan dat ik een scherm krijg met even geduld of iets dergelijks op. Dit zint mij eigenlijk ook niet zo zeer.
Bij het herop starten sluit hij mooi af, dan krijg ik een zwart scherm, ook normaal. Dan komt het Win logo, dan komen die ronddraaiende bolletjes, dan gaat het Win logo weg en stoppen die ronddraaiende bolletjes, dan heb ik terug een zwart scherm, dan komen die ronddraaiende bolletjes terug en plots blijven die bolletjes staan en daar komt geen verandering meer in. Die ene keer dat ik geduld genoeg kon uitoefenen was dat anderhalf uur.
Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb de laptop tweedehands een maand geleden gekocht met win 10 pro op geinstalleerd. Ik heb met de tests die ik gedaan heb niet kunnen uitmaken dat het om een vals exemplaar gaat. Dus ga ik ervan uit dat het een legetieme versie is.
De laptop is een Medion P6630. De specificaties staan in mijn handtekening.
Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Helaas heeft al deze acties niet tot het gewenste resultaat geleid. Behalve dan dat mijn SD kaart terug kan benaderd worden. Die driver is terug geinstalleerd geraakt erdoor.
 
De schijf zou dus gezond moeten zijn en de schijf is volgens de verkoper een recente schijf en dat blijkt dus wel redelijk te kloppen. Ze heeft slechts 809 u gedraaid. Ik heb deze laptop nu ongeveer een maand dat zijn laat ons 30 dagen nemen, 30 x 4= 120u . daar zitten ook laat ons 4 weekends nemen. dan draait mijn laptop heel wat meer uurtjes. laat ons nu nemen dat hij dan van ongeveer 14u tot 23u draait dan kom ik aan 9u, heb al 4u gerekend bij die 30 dagen. dan komen daar nog eens 5u x 2 per weekend is 10u x 4 weekends is 40u erbij dan kom ik aan 160u dat hij hier bij mij al zou kunnen gedraaid hebben. Dat is min of meer mijn laptop draait wel meer dan dit. Elke dag van 18u tot ongeveer 23u is meer dan die 4u he. Kom dan nog niet aan die 809u, maar neem nu dat ik er al 200u van heb gebruikt, dan is die schijf inderdaad nog niet zo oud. Er zijn maar 600u van de vorige eigenaar dan.

Volgens de gegevens van Christaldisk heeft uw schijf 809 uren gedraaid.
Leg me dan eens uit hoe het komt dat uw (nieuwe) schijf reeds 736 maal is opgestart!
Dat is het aantal keren dat die laptop met deze schijf reeds is opgestart.
Misschien eens kijken naar de datum op die " Seagate Laptop Thin SSHD 500 "
 
Volgens de gegevens van Christaldisk heeft uw schijf 809 uren gedraaid.
Leg me dan eens uit hoe het komt dat uw (nieuwe) schijf reeds 736 maal is opgestart!
Dat is het aantal keren dat die laptop met deze schijf reeds is opgestart.
Misschien eens kijken naar de datum op die " Seagate Laptop Thin SSHD 500 "
Die staat momenteel op 756 keer. Hij kan niet opnieuw opstarten. Dus bij een windows update of zo moet hij tijdens het bijwerken steeds eens opnieuw opstarten, maar bij mijn Medion lukt dit niet. Ik wil dit gefixt zien. Maar mij lukt het niet. Wat het verleden is van deze HDD is mij ook zeer de vraag, de verkoper had mij ook gezegd dat ze 7000 toeren draait, terwijl de oude van 640GB ook op 5400 rpm zit. Waarom hij die oude eruit heeft gehaald en deze erin heeft gezet is mij ook zeer de vraag. Nu ik kijk wel uit binnen enkele maanden hopelijk eens een SSD te kunnen monteren erin.
 
Dat weet ik niet, ik heb deze nooit gebruikt gehad. Wie weet hoeveel maal dat deze schijf al gereviseerd is.
Het zijn wel speciale schijfjes, iets tussen een HDD en een SSD in.
De datum die ik op die 500 GB schijfjes zien staan heb is 2013.
 
Dat weet ik niet, ik heb deze nooit gebruikt gehad. Wie weet hoeveel maal dat deze schijf al gereviseerd is.
Het zijn wel speciale schijfjes, iets tussen een HDD en een SSD in.
De datum die ik op die 500 GB schijfjes zien staan heb is 2013.
Dan laat ik ze voorlopig voor wat ze is. mijn laptop gaat anders vrij vlot.
 
Die staat momenteel op 756 keer. Hij kan niet opnieuw opstarten. Dus bij een windows update of zo moet hij tijdens het bijwerken steeds eens opnieuw opstarten, maar bij mijn Medion lukt dit niet. Ik wil dit gefixt zien. Maar mij lukt het niet. Wat het verleden is van deze HDD is mij ook zeer de vraag, de verkoper had mij ook gezegd dat ze 7000 toeren draait, terwijl de oude van 640GB ook op 5400 rpm zit. Waarom hij die oude eruit heeft gehaald en deze erin heeft gezet is mij ook zeer de vraag. Nu ik kijk wel uit binnen enkele maanden hopelijk eens een SSD te kunnen monteren erin.
Meeste schijven in een laptop zijn 5400 toeren. Heb bij mijn desktop ook een 5400 toeren gestoken. Op aanraden van Ddragon80. Is stiller en wordt minder warm.
 
Beste MIK, dit had de verkoper mij verteld dat hij er een andere HDD ingezet had die sneller draait om de laptop sneller te laten werken, Omdat hij merkte dat ik wist dat er standaard eentje van 640 GB insteekt. Niet dat ik dit geloofde, nu merkte ik dus op dat deze net als de originele dus ook 5400 toeren draait en dat het dus geen moer uitmaakt.
Dit is mijn probleem niet hoor.
Het enige waar ik niet aan uit geraak is dat hij blijft hangen bij het heropstarten. Dit zou ik toch wel opgelost willen zien. De vraag is alleen hoe? Op het net vind ik ook geen antwoord die mij verder kan helpen. heb Q zijn mogelijkheden ook al gedaan, zonder resultaat. Verder werkt mijn laptop van den Aldi wel goed. Ben er heel tevreden over. Is een hele verbetering tegenover mijn Asus netbookje die ik hiervoor had.
 
ben je handig kun je de laptop eens open maken en controleren op stof ...ontstof deze vervolgens indien er stof aanwezig zou zijn ..
*las daarstraks dat de mogelijkheid bestaat dat stof ophoping meerdere oorzaken kan hebben !
ik zeg niet dat dit zo is maar this niet uitgesloten !
 
ben je handig kun je de laptop eens open maken en controleren op stof ...ontstof deze vervolgens indien er stof aanwezig zou zijn ..
*las daarstraks dat de mogelijkheid bestaat dat stof ophoping meerdere oorzaken kan hebben !
ik zeg niet dat dit zo is maart this niet uitgesloten !
Mooi klusje voor morgen dan. Maar hij is bij mijn weten wel redelijk stofvrij vanbinnen. Zeker ben ik nu ook weer niet, want er zat volgens de verkoper ook een HDD in die meer toeren draait dan de 5400 toeren ook. Dat klopt ook niet.
 
Zelf heb ik moeilijkheden gehad met een eerdere update die maar niet wou lukken. Na een nieuwe update was het probleem van de baan.
Trouwens welke build draai je?
 
als je de laptop ingebruik heb en je voelt aan de ventilator openingen of deze matig blaast dan dien je zeker dit na te gaan bij de fan ... want dan zit er stof op gehoopt .
 
als je de laptop ingebruik heb en je voelt aan de ventilator openingen of deze matig blaast dan dien je zeker dit na te gaan bij de fan ... want dan zit er stof op gehoopt .
Daar heb ik - spijtig genoeg - bakken ervaring mee met diverse laptops van mijn kinderen, die overgenomen werden als ze enige jaartjes oud waren ... maar blokkerend stof leidt niet tot slechte opstart, wel tot spontaan uitvallen als de boel wat warm begint te worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan