Windows 10 Het Netwerk pictogram in de verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Kan iemand mij een zinnig antwoord geven over dit pictogram in de verkenner.
Volgens medewerkers hier op het forum wordt dit niet of niet goed meer ondersteund door Microsoft i.v.m. het verouderde NETBios protocol, maar na elke update blijft dit pictogram wel bestaan in de verkenner of explorer. Ik heb hier dus mijn twijfels over, omdat bij een goede beveiligingsconfiguratie of instelling dit bijzonder handig blijkt te zijn. In iedergeval gebruik ik dit al meer dan 20 jaar naar volle tevredenheid omdat je alle data centraal binnen de verkenner kunt verplaatsen en uitwisselen.


Netwerk.jpg


En mijn volgende vraag is: wat is het meest handige alternatief voor deze handige netwerk benadering, omdat ook vermeld werd dat NETBios ondertussen vervangen is ???
Want bij mijn goedkeuren ben ik meteen mee, ik hou ook niet zo van oude protocollen die steeds de das om worden gedaan door updates van Windows. Dit wekt irritatie en het kost mij veel te veel onnodige kostbare tijd.

Welk nut heeft dit pictogram dan wel vraag ik me af aan iedereen die hier iets zinnigs over weet te vermelden??
 
Dat onderscheid tussen Home en Pro is er al altijd geweest hoor !
Da's gek Andre Van Boven heeft dus blijkbaar een Home versie en daar werkte het voor de update wel goed.
Ik kan het niet bevestigen omdat ik al vele jaren Pro gebruik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan