Status
Niet open voor verdere reacties.

janmolenaar

Steunend lid
Vip Lid
Vanmiddag kocht ik 2 64 GB micro HC kingston kaartjes.
Ik wilde deze formatteren naar NTFS voor extra opslag op mijn laptop met windows 10.
Ik kreeg echter de melding dat de kaartjes schrijfbeveiligd zijn, ondanks dat de schrijfbeveiliging op un-lock staat in de adapter.

Hoe krijg ik deze kaartjes nu toch geschikt en geformatteerd voor mijn laptop?
ik heb al van alles geprobeerd.

wie helpt met de juiste oplossing -m-

Bij voorbaat hartelijk dank
Jan Molenaar
 
je dient via schijfbeheer de kaartjes te formateren om de schrijfbeveiliging er af te halen .. echter zie ik juist dat je dit al heb geprobeerd en dat het een probleem is van het niet kunnen formateren !

best dat je dan ook het HP Format tool daar voor gebruikt ..
letop je dient dit tool met een rechts klik op te starten ( uitvoeren als administrator) en wellicht dat je dit tool meerdere keren dient te herstarten voor dat de kaartjes geformateerd kunnen worden
 
je dient via schijfbeheer de kaartjes te formateren om de schrijfbeveiliging er af te halen .. echter zie ik juist dat je dit al heb geprobeerd en dat het een probleem is van het niet kunnen formateren !

best dat je dan ook het HP Format tool daar voor gebruikt ..
letop je dient dit tool met een rechts klik op te starten ( uitvoeren als administrator) en wellicht dat je dit tool meerdere keren dient te herstarten voor dat de kaartjes geformateerd kunnen worden

Beste Qtex,
Ook deze tool werkt niet, krijg niet de 'device' te zien. Kan het zijn dat dit kaartje op een MAC machine is geformatteerd of maakt dat niet uit?
ook via schijfbeheer kan ik niets oplossen.
Is het mogelijk om dit via de laptop (acer) te doen?

dank in ieder geval voor je suggesties, ik blijf ook zoeken....
 
indien dat kaartje eerder op een Mac werd gebruikt dan is deze ongeschikt nu voor de Windows ...

vanwaar heb je deze aangekocht !
denk dat je deze best weer terug brengt en hen vraagt om je deze geschikt te maken voor de Windows of anders je geld terug !


*indien deze eerder zouden gebruikt zijn op een Mac dan werden deze geformateerd naar ms-dos(fat) en daar kan Windows niet mee om .
 
Qtex,
bedankt voor je hulp, kocht de kaartjes op de Beverwijkse markt. Ik ga er inderdaad mee terug en wil mijn geld terug. dit werkt niet.
Trouwens de kaartjes staan geformatteerd in 'exFAT (standaard).
 
*indien deze eerder zouden gebruikt zijn op een Mac dan werden deze geformateerd naar ms-dos(fat) en daar kan Windows niet mee om .

Microsoft kan uiteraard met zen eigen file systeem overweg. MS-DOS(FAT) = MICROSOFT DOS FAT.
FAT kan gebruikt worden door zowal Mac als Microsoft.


Nu om verder te gaan met het probleem van die kaartjes. Moest het nu één kaartje zijn met zulke problemen, zou ik zeggen kaartje defect. Maar twee...
64gb sdxc ... ik vermoed dat je eerder moet kijken of je hardware geen problemen heeft om zulke kaartjes te lezen/schrijven. Windows is het probleem waarschijnlijk niet, en mogelijk de twee kaartjes ook niet. Welke laptop gebruik je? Merk en model?
 
Ddragon80 zei:
Microsoft kan uiteraard met zen eigen file systeem overweg. MS-DOS(FAT) = MICROSOFT DOS FAT.
FAT kan gebruikt worden door zowal Mac als Microsoft.

ik heb nooit met ms-dos (Fat) gewerkt en zodoende wist ik ook niet dat dit voor Microsoft dos stond ...
 
Microsoft kan uiteraard met zen eigen file systeem overweg. MS-DOS(FAT) = MICROSOFT DOS FAT.
FAT kan gebruikt worden door zowal Mac als Microsoft.


Nu om verder te gaan met het probleem van die kaartjes. Moest het nu één kaartje zijn met zulke problemen, zou ik zeggen kaartje defect. Maar twee...
64gb sdxc ... ik vermoed dat je eerder moet kijken of je hardware geen problemen heeft om zulke kaartjes te lezen/schrijven. Windows is het probleem waarschijnlijk niet, en mogelijk de twee kaartjes ook niet. Welke laptop gebruik je? Merk en model?

Ik denk niet dat het aan mijn laptop ligt, ik gebruik de Acer Aspire E15 met Windows 10. Ik tot heden geen problemen ondervonden met de hardware. Ik denk toch eerder dat het aan de kaartjes zelf ligt. Bij het formateren wordt aangegeven dat ze zijn geformateerd in 'exFAT (standaard)' met een clustergrootte van 128 kb, Het opvallende was wel, iets waar ik later achterkwam, is dat de kaartje vooraf uit de verpakking waren gehaald. Stom van mij dat ik dat niet had gezien helaas.
Dus daarom ga ik er nu meer terug en eis mijn geld terug.

hartelijk dank voor het meedenken in deze materie. je wordt er altijd wijzer van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan