Audio Hoe kan ik een werkend stuurprogramma installeren?

Na een onontkoombare Windows 10 update van gisteren heb ik opnieuw geluidsproblemen op mijn computer.

De Realtek HD Audio Configuratie is echt essentieel om een aanvaardbaar geluid te krijgen. Deze configuratie werkte tot gisteren alleen met een behoorlijk oud stuurprogramma dat ik ooit verkreeg via deze website.

Dit stuurprogramma krijg ik nu niet meer geïnstalleerd. Het staat uitgepakt op mijn bureaublad. Maar steeds komt de mededeling: "Het beste stuurprogramma is al geïnstalleerd". Zij weten het weer beter.

Hoe kan ik mijn zelf gekozen stuurprogramma weer installeren?

Hoe verwijder je een aanwezige driver als Windows zegt: "Het beste stuurprogramma is al geïnstalleerd"?
Dat had ik aangegeven.
Krijg je via apparatenbeheer het oude dan niet verwijderd?
Ik lees nu pas dat je dat inderdaad geprobeerd had maar wel herstart had, dat moet je dan niet doen, dat had ik je dan kunnen aangeven, maar ik ging er van uit dat je dat wist. En bij gebrek aan reactie van jouw kant....

Helaas is het een bekend probleem wat ook al zeker 2 jaar bij Fxsound zelf bekend is maar Realtek is vervelend wat dat betreft.

Misschien helpt deze tip nog om het stabieler te houden.
Also, in your Sound settings, have you tried disabling Exclusive Mode for all devices?
This mode is known to cause problems, especially with Realtek devices.

heb zonet boom 3D geinstalleerd en start normaal met realtek

30 dagen gratis :

Jammer dat Boom 3D maar 30 dagen gratis is. Ik gebruik zelf uitsluitend gratis software.

Ik had wel al besloten om op zoek te gaan naar alternatieven in het geval FxSound toch problemen zou geven. Maar op het moment gaat alles goed met FxSound.

Op AlternativeTo zal wel het een en ander te vinden zijn, denk ik zo.

Hallo Patrick.S,

'Apparaat verwijderen' had ik gisteren inderdaad al gedaan, maar na een herstart is het dan (uiteraard) weer terug.

Kun je een stuurprogramma installeren voor een apparaat dat verwijderd is? Als je dus een herstart achterwege laat?
Normaal als je die daar verwijdert en je herstart je pc, dan wordt die automatisch terug herinstalleerd.
Je moet het nieuwe installeren voor je hem herstart.
Ik dacht dat de drivers werden opgeslagen in de verborgen map C:\SWSetup

maar je kan ook hier eens kijken: Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Programma's en onderdelen.

Voor radiozenders in België of Nederland is deze site wel goed: https://www.belgie.fm/ of https://www.nederland.fm/

Laatst bewerkt:
Als je kijkt bij Eigenschappen van het stuurprogramma zie je een aantal locaties in System32. Daar heb ik geprobeerd om al deze bestanden te verwijderen met behulp van Unlocker. Toen kwam de mededeling dat ze niet verwijderd waren en de vraag of ze verwijderd moesten worden bij de volgende herstart. Toen ben ik afgehaakt.

Ik meen dat de drivers zijn opgeslagen in Windows>System32>Drivers. Maar jij noemt dus andere locaties. Ik weet er weinig van.

Maar voorlopig hoop ik nu bij FxSound te kunnen blijven.

Radio luisteren is al een grote hobby van mij sinds mijn kinderjaren. Ik ben dan ook voorzien van vele duizenden radiozenders vanuit een groot deel van de wereld. Wat radio betreft vind ik het internet echt een aanwinst. Voor de rest niet eigenlijk. 🙂

Terug
Bovenaan