Windows 10 Hoe kan ik Firefox terugkrijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na een aantal updates op mijn laptop Asus met windows 10 versie 1809 6GB geheugen SSD en Harddrive kan ik Firefox wel installeren
maar wat ik ook doe telkens wordt EDGE geladen. Ook via windows een andere browser kiezen werkt gewoon niet. Zelfs proberen EDGE
te verwijderen resulteert in terugkeer van Edge. Firefox zelf kan ik opstarten maar als ik via mail een link krijg dan komt Edge weer terug.
Voorheen geen problemen van deze aard gehad. Wie heeft de gouden tip.
 
Staat Je Firefox wel als standaard browser ingesteld?
Druk rechts bovenaan op de 3 liggende streepjes ( hamburgericoon) > kies opties uit menu > onder tab algemeen > staat onder opstarten > standaard maken.
Klik daarop.
Nu zou Firefox moeten openen.
 
Ga naar start en neem Instellingen
240420


Ga naar Apps
240421


En neem links Standaard-apps

Ga nu naar Webbrowser en klik op icoon EDGE


Nu krijg je een keuze welke standaard wil gebruiken daar neem je firefox.
 
Helaas, al deze tips leveren nog steeds een EDGE op die telkens opduikt in plaats van de gewenste Firefox. Ik heb Cleaner professional en ook dat helpt niet. Even goed dank aan allen die hulp probeerden te geven. Hoe krijg ik Edge helemaal weg? Ook via Instellingen krijg ik nooit een keuze menu alleen maar Edge.
 
Die register tweak is leuk, maar verwijderd Edge niet.
Ik heb een Edge uninstaller gebruikt en dat werkt perfect.
Misschien is dat voor jou ook de oplossing?


Suc6, Dré
 

Bijlagen

  • Windows edge verwijderen 2.0.rar
    24.9 KB · Weergaven: 133
Ik heb het nu zo gedaan zoals hieronder beschreven staat en nu is het verholpen , ook na terug opstarten .

Microsoft Edge uitschakelen in Windows 10
Er bestaan verschillende manieren om Microsoft Edge uit te schakelen in Windows 10. Wij behandelen hieronder alleen de gemakkelijkste oplossing.

Om Edge te deactiveren, ga je ten eerste in de verkenner van Windows 10 naar de map C:\Windows\SystemApps. Zoek nu naar de map met de naam Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe en klik er met de rechtermuisknop op. Kies voor de optie Naam wijzigen en hernoem de map met een willekeurige naam die je ten binnen schiet.



Je krijgt een veiligheidsmelding te zien, klik op Ja om verder te gaan. Edge zou nu uitgeschakeld moeten zijn. Mocht je de browser in een later stadium toch weer willen gebruiken, verander de naam van de map dan weer naar zijn oorspronkelijke naam (Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan