Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik gebruik windows 7 en heb windows live mail 2012 als mailprogramma. Mijn probleem is het volgende. Ik heb 2 emailaccounts. En als ik emails ontvang, ontvang ik alle emails op beide accounts. Dat is heel vervelend. Ik zou de mails op mijn standaard acount willen ontvangen. Alleen de mails die naar mijn tweede acount gezonden worden zouden op deze tweede acount mogen toekomen.
Kan iemand mij daarin helpen? Alvast bedankt
Walter
 
Aanmelden op Mijn Telenet webpage. Naar Mijn internet gaan. En daar een Mailbox aanmaken (andere gebruiker aanmaken waaraan deze nieuwe mailbox gelinkt wordt.
mailbox.jpg
 
ja zoals ddragon zegt moet je het doen, je zal dan zien dat je een txxxxxxx hebt, deze vult in als nieuwe email je wachtwoord
moet hetzelfde zijn als je eerste mailaccount van axxxxxxxx. je moet wel een andere naam ingeven hé.
 
ik wist niet dat dit mogelijk was ....
maar zie nu dat er een andere naam dient gebruik te worden ...
kan dit eender welke naam zijn bv : de buurman .
 
Ja via die weg lukt het. Maar niet hetgene dat ik moet hebben. Ik schrijf voor een Nederlandse muziekwebsite en die vragen dat ik een email aanmaak met
nl achteraan ipv be. En dat kan je daar niet invullen.
 
ik wist niet dat dit mogelijk was ....
maar zie nu dat er een andere naam dient gebruik te worden ...
kan dit eender welke naam zijn bv : de buurman .

Normaliter wel ja. Wettelijk moet je wel oppassen met zulke dingen. Ik heb bijvoorbeeld een extra mailbox voor men moeder staan. Die woont dus uiteraard op een ander adres. Allemaal best mogelijk dus.
 
Ja via die weg lukt het. Maar niet hetgene dat ik moet hebben. Ik schrijf voor een Nederlandse muziekwebsite en die vragen dat ik een email aanmaak met
nl achteraan ipv be. En dat kan je daar niet invullen.

Zoals ik in je PM vermelde. Domeinnaam @telenet.be staat vast. Kan je niet veranderen tenzij je een eigen domein aanvraagt.
 
Ja via die weg lukt het. Maar niet hetgene dat ik moet hebben. Ik schrijf voor een Nederlandse muziekwebsite en die vragen dat ik een email aanmaak met
nl achteraan ipv be. En dat kan je daar niet invullen.

Die website staat ongetwijfeld ergens gehost met waarschijnlijk een adres dat eindigt op .nl
Deze webhoster zal ook beschikken over een mailserver. Lijkt mij wel dat dit bij het hosting pakket zit.
Vraag de admin van de website om een mailadres voor je aan te maken en deze te forwarden naar jouw privé email adres.

Dat heb ik ook. Ik woon in Nederland en heb tevens een .be emailadres
 
Je moet dan wel het een en ander instellen in jouw emailprogramma.

pop3 bijvoorbeeld. Dit is voor jou dan het Nederlandse adres. Bijvoorbeeld mail.muzieksite.nl
Deze gegevens hoort de admin te hebben.

En natuurlijk moet je een wachtwoord krijgen van de admin of beheerder van jouw site en natuurlijk het gebruikers account retlawv@muzieksite.nl
Een gebruikersnaam mag je dan zelf kiezen zoals bijvoorbeeld: retlawv
 
Ik vergat nog iets in mijn antwoord 28.

Uiteraard is het uitgaande SMTP adres hetzelfde wat je voor de rest van jouw email accounts gebruik, alleen het inkomende pop3 adres wordt dus anders.

ik weet niet wat dit voor telenet is maar kan bijvoorbeeld zijn smtp.telenet.be of mail.telenet.be
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan