hoe mijn draadloze verbinding terug instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eddymo

Steunend lid
Vip Lid
Bij de upgrade naar Windows 10 kan ik nog steeds verbinding hebben met de modem via kabel, maar ik kan geen draadloze verbinding meer maken. Ook het tekentje voor draadloze verbinding is nergens terug te vinden. Weet iemand hoe ik deze draadloze verbinding terug kan instellen
 
Zoiets kan gebeuren als de drivers van de draadloze netwerkkaart niet compatible zijn met Windows 10.
De kaart is dan niet geïnstalleerd onder Windows 10 en je zal rechtsonder geen pictogram zien om naar de draadloze verbindingen te gaan.

Enige oplossing is hopen dat hier de juiste drivers voor bestaat of met een beetje geluk een alternatieve driver zien te vinden. Of als dit allemaal niet mogelijk is zit er niets anders op dan een wifi usb stick aan te schaffen die wel onder Windows 10 werkt.
 
Laptop of PC maakt niet zo veel uit. Hardware is Hardware.

Geef eens het type of MSN nummer van de PC en ook of het om een 32 of 64 bits besturing gaat. Dan kan er gezocht worden op de Medion site, maar dat kunt u natuurlijk zelf ook doen. MEDION Nederland - Stuurprogramma

Realtek PCIe GBE Familly Controler zegt meestal niet zo veel, daar heb je hééééél veel verschillende typen in.
 
aangezien je draadloos wilde gaan , veronderstelde ik dat het om een laptop ging ..
nu het maakt eigenlijk niets uit enkel dat je bij gebruik van een desktop dus zelf de draadloze kaart dient te installeren en dat deze in een laptop dus al voorzien is ... best dat je zoals Skippy vraagt de gegevens eens vermeld van deze Medion .
 
Bij veel Medion PC's zit de draadloze kaart op het moederbord geïntegreerd. De antenne zit dan ergens, meestal net achter het front, ergens bij de aan/uit druktoets van de systeemkast gemonteerd. Ik moet er wel bij vermelden dat dit bij de wat oudere Medion's het geval is, maar ik krijg hier natuurlijk niet elk type te zien.
De drivers waren onder de lagere besturing dus geïnstalleerd. Omdat het onder Windows 10 niet werkt, zullen deze drivers dus niet met Windows 10 werken en zullen er nieuwere of betere drivers geïnstalleerd moeten worden. Maar die moeten er natuurlijk wel zijn anders houd het voorlopig op tot ze beschikbaar zijn. Daarom eerst eens kijken op de Medion site, maar de kans is aanwezig dat deze er niet is.
Kan soms moeilijk zijn om een alternatieve driver te vinden die wel werkt. Ik heb hier mappen staan op mijn server voor honderdduizenden verschillende typen hardware waaronder ook draadloze adapters. Meestal laat ik een pc dan zoeken in deze enorme database, maar soms heb ik het ook niet en kan ik het ook niet oplossen omdat dan een driver simpel weg niet bestaat voor een bepaalde besturing.
Helaas kan ik dit niet aanbieden op Pctuts, omdat het hier om vele gigabytes gaat en daardoor te groot om te plaatsen.

De oplossing die dan overblijft is een usb wifi stick aan te schaffen die wel voor Windows 10 geschikt is.
 
Toch nog even een aanvulling, zie je de draadloze netwerkadapter staan in apparaatbeheer ?
Zo ja, laat Windows eens zoeken bij Microsoft naar werkende drivers met rechtermuisklik en dan Stuurprogramma's bijwerken. Kies dan voor automatisch zoeken en bijwerken.
Uiteraard is dan wel een internetverbinding noodzakelijk, daarom zal je de pc bedraad aan het modem of router moeten hangen.
 
Dag Skippy

Ik blij maar zoeken waarom mijn draadloze verbinding niet meer werkt.Ik heb een kleine WIFI adaptor die ik via de USB kan aansluiten en ja ik heb onmiddellijk draadloze verbinding. Nu kan ik verbinden met de router en zie ik ook alle andere aanmeldingen. Wat ik ook merk is dat bij mij staat aangemeld : verborgen netwerk . Daarbij zie ik het icoontje van WIFI maar met een schildje met uitroepteken. Ik vermoed dat daar mijn WIFI verborgen zit. Maar hoe maak ik dit weer actief.??? Dank voor je hulp
 
Dag Skippy,

Ik heb dit reeds gedaan en het bericht is dat het stuurprogramma geïnstalleerd en correct werkt. Het dient niet bijgewerkt.?? Bizar toch. De man van Proximus verplaatste mijn router van de garage naar de woonkamer en waar de computer vroeger aangesloten was via een UTP kabel gebeurt dit nu via 2 toestellen die over het net aangesloten zijn , dus een ethernet verbinding. Kan dat daarmee verband hebben en wat kan ik er aan doen om:miijn draadloze verbind te herstellen. Nu vind ik een verborgen netwerk met een waarschuwingsschildje. Het icoontje is er dan wel. Ik kreeg deze verbinding nadat ik een WIFI adapter aansloot via USB. Nu kan ik alle draadloze verbindingen zien. Ook kan Ik draadloos verbinden via deze adaptor, maar niet via de ingebouwde adaptor wat vroeger moeiteloos ging. Weet je daar raad mee en bedankt voor je antwoord.
 
Ik probeer even te begrijpen wat je nu schrijft.

Ten eerste: Je begint met dat alles nu correct werkt nadat het stuurprogramma is geïnstalleerd en je eindigt dat het via de ingebouwde adapter niet lukt ???
Wat bedoel je met "2 toestellen die over het net aangesloten zijn" ? Wat zijn dat voor toestellen of apparaten ? Gaat dit misschien naar een accesspoint of zoiets ?
Hoe heet de wifi verbinding die nu werkt ? Is dat het verborgen netwerk of is dat de verbinding met de SSID naam van de router?

Op mijn vraag of je de interne draadloze adapter ziet staan bij apparaatbeheer is nog geen antwoord gegeven. Hier kunnen we zien of de interne wifi adapter goed werkt of helemaal niets doet.
 
Laatst bewerkt:
Misschien was ik niet zo heel duidelijk. Sorry.
Ik zie bij apparaatbeheer de interne draadloze adapter staan en bij de vraag om het stuurprogramma bij te werken krijg ik als antwoord dat dit niet nodig en dat alles correct werkt. Niettegenstaande dit bericht kan ik geen icoontje zien en kan ik niet draadloos verbinden.
- Ik had nog een externe adaptor via USB liggen en heb die eens aangesloten en ja, onmiddellijk verbind hij met de router en na het invullen van het wachtwoord werkt de computer ook draadloos. Nu kan ik wel het icoontje zien en kan ik dus alle draadloze netwerken in mijn omgeving zien. Ik ben dus nu verbonden met mijn router WIFI-2.4-04A1 verbonden maar nu ook blijft Proximus Fon (open) met een waarschuwingsschildje staan. Niet erg, wan ik heb dat thuis niet nodig.
-De installateur van Proximus verplaatste mijn router van de garage naar de huiskamer. Daar heb geen UTP aansluiting dus gebruikte hij een aansluitingspunt van de telefoon. Naast de router plaatste hij een draadloos toestel (Zender) dat mijn computer dient te verbinden via het elektriciteitsnet. Bij de computer plaatste hij een ontvangsttoestel via het stopcontact . Dit was dus een ethernet aansluiting. Ik vermoed at daar het probleem ligt of niet ???? (De benaming van die beide toestelletjes op het net - allebei van Proximus- ken ik niet, maar ze kunnen ook gebruikt worden om draadloos en via het elektriciteitsnet beeld en klank door te sturen voor een digitale aansluiting voor de televisie. Ik hoop nu volledig duidelijk te zijn geweest.
-De draadloze WIFI aansluiting via de interne adaptor blijft het niet doen? Mijn Toestel is Medion met S/N nr 865201/0023397 Dank voor je belangstelling en je hulp. Groetjes Eddy
 
Hallo Eddymo, geen drivers noch updates nodig ! Ga alleen als administrator naar de C:\ (typ in "uitvoeren" "cmd" = zwart "DOS"-scherm). Typ daar ZORGVULDIG volgende regels achter de C:\
ipconfig /release (return) en op de 2de lijn ipconfig /renew (eveneens gevolgd door return)
Mocht je hier een foutmelding krijgen of is hiermee je probleem niet opgelost, herhaal het eerste deel (dus naar Dos terug) en typ nu:
netsh int ip reset (return) gevolgd door ipconfig /flushdns (en return)
Let wel op de SPATIES !!
Nu zou je (na herstart) terug verbinding moeten hebben.
Laat je iets weten als het gelukt is ?
mvg
Camiel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan