Browser Ineens andere taal...

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Het komt regelmatig voor dat ik een bericht plaats in een forum of op een advertentiesite waarbij ineens alles van dat forum (!) in het Frans staat. Geen idee waardoor dat komt. Ook zojuist bij het plaatsen van een bericht in dit forum...! Zie hier...:

1624268589808.png
 
dat dit bij u in het Frans komt te staan vind ik raar aangezien het forum of in het Nederlands of in het Engels zou te gebruiken zijn maar niet in het Frans !
*ik kan enkel maar bedenken dat dit zich enkel bij u voordoet aangezien je pc met een besmetting zit ..
of dat er bij u een verkeerde pc instelling ingesteld werd .. het ligt zeker niet aan het Forum .
 
Laatst bewerkt:
Dat is allemaal leuk en aardig, maar als ik bezig ben met het typen van een tekst in een bericht in een forum en dan van dat forum
alle onderdelen in een andere taal zie, dan is dat niet logisch en zéker niet door mij veroorzaakt. Ik gebruik natuurlijk geen andere taalpakketten...! Waarom zou ik daarvoor een ingewikkelde instructie volgen om dat voor elkaar te krijgen en alles liever in het Frans te lezen...?
 
en @theplayer toch is het iets lokaal bij jou hoor, want wij (PCTuts) bieden het forum enkel in het Nederlands en het Engels aan ... Er staat op de server zelfs geen franstalige configuratie.

1624279297069.png


Je browser 'vertaalt' dus iets uit een van beide talen naar het Frans. Bekijk toch maar eens goed wat @Skippy daarover schrijft/doorlinkt...
 
Ik begrijp dit niet... Ik heb helemaal geen zoekmachine nodig als ik op PCTUTS een bericht stuur. Dat staat standaard al als een snelkoppeling op mijn Bureaublad. En ook als ik op Marktplaats.nl reageer op een advertentie dan heb ik ook geen Franse vertaling van die website nodig... Dat kan dus nooit door mij komen.
 
Het is niet omdat je het niet nodig hebt of omdat je niet weet hoe een en ander in de soep draait dat het niet 'door jou kan komen' - zoals jij dat stelt. Die conclusie kan je zo niet maken, is uit de lucht gegrepen.

Ik denk dat we het allemaal over eens zijn dat Markplaats.NL zich zelf niet in het Frans heeft vertaald en PC Tuts ook al niet..
Er bestaat gewoon GEEN FRANSE VERSIE van die websites dus het gaat wel degelijk om een vertaling op je PC ...

Die kan gebeuren op diverse niveau's maar is zeker ergens te vinden :
  • kan je even proberen op andere PC, op smartphone ... ? doet het zich daar ook voor ?
  • probeer eens met een totaal andere browser dan diegene die je normaal gezien gebruikt (Edge, Chrome, ...) en wat gebeurt er dan ?
  • kijk alle extensies na in je browser en gooi er alles uit waarvan je niet of niet meer weet waartoe het dient ...
  • probeer het zowel aangelogd als niet aangelogd met de browsers ...
En vertel ons dan even wat je ervaringen zijn ...
 
heb hier verschillende browsers geprobeerd ..gaande van de edge , chrome , firefox , opera en tor in geen enkele werd hier ook maar 1 woord in het Frans vermeld .. zoals ik eerder zelf al meedeelde is pctuts 2 talig te gebruiken of in het NL of in het EN maar niet in het FR..
je systeem is mogelijk besmet of je werd omgeleid naar een nep site gelijkend op pctuts.. (het zou me verwonderen mocht dit zo zijn ) !

*ik heb me daarstraks toen jij niet online was me onder jouw account aangemeld .. je instellingen hier op het Forum staan goed .
 
@loomax niets om je er zorgen over te maken er word geen misbruik van gemaakt van het feit dat een beheerder zich onder een account van een ander aanmeld .. ene dit gebeurt zelden en enkel als er zich iets raars voordoet zoals hier ..
*heb jij het eerste bericht gelezen van de TS ..waar hij dan ook een afbeelding er bij neerzette waarbij alles bij hem in het Frans vermeld staat terwijl er door ons géén Frans aangeboden word !
 
Ik maak me hierover toch licht ongerust, ben ik de enige?
Misbruik?
daar maak ik me nu een keer geen zorgen over, ik vertrouw deze beheerders meer dan onze politiekers en andere zakkevullers ... . en trouwens Qtex heeft zijn actie en bevindingen vermeld!
als het vertrouwen zoek is ... op een ander gaan?
 
  • Leuk
Waarderingen: Qtex
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan