Windows 11 informatie

Ik krijg op mijn bureaublad regelmatig een lege map met de naam PortableApps ik verwijder die dan maar ze komt steeds terug kan iemand mij een oplossing bieden om dat op te lossen
Dank bij voorbaat
Lowie12

ooit op deze site geweest?

1733136708445.png

en iets gedownload ... ? zomaar verschijn dit niet op je pc!

Waarschijnlijk staat de PortableApps.com Platform xx actief in zijn systeem.

Het PortableApps.com Platform wordt geleverd met een slim installatieprogramma waarmee u uw omgeving eenvoudig kunt installeren op uw clouddrive (Dropbox, Google Drive, enz.), op uw lokale pc voor persoonlijk of gedeeld gebruik, of op uw draagbare apparaat. De apps zijn draagbaar en kunnen overal vandaan worden gebruikt, zodat u uw apps en gegevens eenvoudig bij u kunt houden en veilig een back-up kunt maken in de cloud.

Met Revo uninstall. makkelijk te verwijderen​

Bijlagen

• _features_-_installer-cloud-28.png
    _features_-_installer-cloud-28.png
    17.6 KB · Weergaven: 59
Update: Revo herkend het niet.
Portable apps worden zelden of nooit in de lijst met geïnstalleerde apps geplaatst. Het zijn tenslotte 'portable' apps.
Heel dikwijls zijn dat selfextracting zip bestanden die gewoon in een vooraf ingestelde map (PortableApps) geplaatst worden.
Zelfs het PortableApps menusysteem is portable.
Vandaar dat Revo ze niet vindt.

In de voorgaande posts werd bedoeld dat de app die zorgt voor het PortableApps platform zo kan worden verwijderd.
Het ging niet over de ev. op dit platform draaiende portable apps zelf - dat spreekt vanzelf dat Revo die niet ziet en dat is ook niet nodig - die gooi zo er weer uit.

Maar in de vraag werd info gezocht over die steeds terugkerende map en dat is afkomstig van het platform zélf.

Maar wie niet meer reageert, zoals zo vaak, is de vraagsteller @lowie12 zelf. Maar matige interesse blijkbaar in het antwoord en de hulp over zijn eigen vraag.

Baat het niet, dan schaadt het niet:
Ga naar Instellingen van jouw browser en kijk of daar iets staat over cookies/sitemachtigingen.
In mijn browser worden alle sites die iets op de pc achtergelaten hebben weergegeven en wat precies.
De cookies, sitemachtigingen of de volledige site kunnen er naar believen verwijderd worden.

Heb je misschien in PatchMyPC aangeduid dat hij de portable apps in die map op je bureaublad moet installeren?
Kijk in de lijst aan de linkerzijde in het venster van PatchMyPC. Daar staat een mapsymbool op het onderdeel Portable Software.
Klik daarop. Je krijgt nu de locatie van die map te zien. In jouw geval zal dat 'bureaublad\PortableApps' zijn.
Wijzig de locatie naar een andere (volgens jouw wens) en je probleem is opgelost.

Laatst bewerkt:
Wordt een beetje rond het probleem heen gedanst ... vraag die je jezelf moet stellen : wil je PortableApps funktie gebruiken of niet ?

Indien wel : dan is er geen probleem - die map moet ergens staan - wil je verplaatsen zie hierboven ;
Indien niet : verwijder gewoon de PortableApps app.

Terug
Bovenaan