Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste computervrienden.
Ik heb 2 DVD schrijvers - lezers in mijn computer zitten .Die gebruik ik regelmatig met Windows 7 ging dat prima nu bij installeren van Windows 10
is 1 verdwenen de stations waren F en G de G staat nu DVD G op de plaats van F staan wisselbare schijven
Weet u waar ik de DVD kan vinden - ook zoeken weet ik niet hoe ik deze moet weer vinden.
Dank voor de hulp
Lenka
 
je heb dus 2 drives in je desktop zitten ... en er word er maar ene vermeld zeg je ...

*worden ze beiden dan ook in apparaatbeheer vermeld ...
rechts klik op start en kies apparaatbeheer ...!

indien er maar eentje vermeld word dan zou je voor de andere dan het register in moeten ...
lees het volgende goed door ..

Word er geen cd/dvd drive herkend in de Windows 10 maak dan een Register waarde aan ...

Ga als volgt te werk om de subsleutel te maken:

1.Druk op de Windows-logotoets+R om het vak Uitvoeren te openen.
2.Typ regedit in het vak Uitvoeren en druk vervolgens op Enter.
3.Als om een beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of klikt u op Toestaan.
4.Zoek in het navigatiedeelvenster de volgende registersubsleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Services \ atapi
5.Klik met de rechtermuisknop op atapi, wijs Nieuw aan en klik op Sleutel.
6.Typ Controller0 en druk op Enter.
7.Klik met de rechtermuisknop op Controller0, wijs Nieuw aan en klik op DWORD (32-bits)-waarde.
8.Typ EnumDevice1 en druk op Enter.
9.Klik met de rechtermuisknop EnumDevice1 en klik op Wijzigen....
10.Typ 1 in het vak Waardegegevens en klik op OK.
11.Sluit de Register-editor af.
12. Start de computer opnieuw op.
 
Ter informatie, maar Q is zeker juist, want dit gaat hier over als de éne DVD is verdwenen..!
Uit de Schoone PC-bijbel voor W10:
""VERDWENEN DVD-SPELER
Een uit de Windows Verkenner verdwenen DVD-speler kan vaak weer met een
registeraanpassing (§7.4) worden hersteld door de registerwaarden UpperFilters en
LowerFilters te verwijderen uit de registersleutel HKLM\SYSTEM\Current-
ControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}.""
 
ik had dit ook voor bij mij desktop ik heb hem losgekoppeld ( zie zeker dat de stroomkabel losgekoppeld is )daarna opengemaakt , er loopt een kabel van DVD naar u moederbord dat moet je los maken en er naast in een ander poort inpluggen daar na maakt je u pc terug dicht en alles terug alle kabels terug aansluiten en dan zet je u pc terug aan dan ga je zien dat hij nieuwe hardware gevonden heeft en installeert hij die dat heb ik gedaan en probleem was opgelost
 
DVD Heeft kuren.

DVD Heeft kuren.

Beste.
Sorry dat ik op jullie e-mail niet kunnen antwoorden heb,(antwoord van Otex) mijn modem gaf de geest intussen is deze vernieuwd. we hebben gezocht en gevonden de DVD
maar konden hem niet verplaatsen naar de gewenste plaats,de 2de DVD schrijver-lezer werkt goed.degene die we niet vinden ( oude) hebben we vervangen door een nieuwe met dezelfde
problemen,staat niet bij Computer waar Harde schijven C - D en back-up.- USB en DVD G staan.
Zou de kabels van DVD G wisselen met DVD F kunnen oplossing brengen? Wat ook raar is 2 losse Hardeschijven ( geen 2 jaar oud) werken ook niet aansluiting USB aan de computer
Ene losse HD werkt perfect dus ene van de 3 Met windows 7 werken ze perfect.Ook de USB Sticks werken vooraan de computer.

Nogmaals mijn verontschuldiging.
Lenka.
 
ik denk eerder dat indien je de kabels omwisselt van G>F en deze van F>G dat dit resulteert in een conflict en dat dus wel de drive F gezien word maar dat drive G niet meer te vinden is ..
de eerdere oplossing (bericht #2) dient herhaalt te worden voor elke drive die jij wenst te gebruiken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan