Status
Niet open voor verdere reacties.
Is het nog mogelijk om windows10 gratis te instaleren op een laptop (die aan de vereisten voldoet) in oktober 2016.
Heb iemand die nog wil overschakelen.

Ik heb wel een instal versie op usb van voor juli , doch denk dat microsoft de activatie heeft uitgeschakeld.
Of is het nog mogelijk om een clean install te doen.

Anders zal het betalen worden, denk ik?

Iemand een idee??
 
lees het volgende eens door ... let op dit gaat dus over de allereerste Windows 10 build 10240 uitgebracht op 29/07/2015 ik weet dus niet of dit dus kan gebruikt worden met een hogere build versie ...

*een licentie kun je dan weer bij G2Play aankopen !
 
***wil je het rechtstreeks kunnen doen met de laatste build lees je best het volgende eens door ... For the general public, the free upgrade offer for Windows 10 ends on July 29. However, if you use assistive technologies, you can still get the free upgrade .... read this
 
Beste qtex , what in the name are assistive technology ?? En heb ik het juist als men hier mee doelt op toestellen zoals rolstoelen ed. Hoe kan ik microsoft dit doorgeven?? En hoe kontroleren ze dit??

Ik heb wel de iso bestanden van vorig jaar op cd en usb . Dan moet ik enkel ne sleutel kopen op de aangegeven site . Is die site betrouwbaar.(G2play)
 
dat controleert men dus niet .. eerder gaat men er van uit dat er geen misbruik van gemaakt word ...
**is je engels goed lees je dit eens na : You Can Still Get Windows 10 for Free from Microsoft’s Accessibility Site

wat betreft G2play wel ik heb eerder daar een Windows 8 licentie aangekocht en deze gebruikt om een 2de Windows 8 op een HDD te installeren ondertussen draait ook deze de Windows 10 pro en ja dus deze is nog steeds legaal.. mocht deze site niet te vertrouwen zijn had ik deze dus ook nooit vermeld !
 
Beste qtex,

Heb gisteren tot 2 maal de procedure van het gratis updaten via accesibility site proberen uit te voeren.
Download en controle van pc , schijfruimte ede lukt.
Installatie bestand afhelen ook.
Maar installatie zelf loopt eindeloos, na 4 uur ermee gestopt (stond op 99 procent) en toch bleef hij hangen toen.

Is er iemand ooit gelukt dit te doen.

Is niet persoonlijk voor mij (oudere leerling van 70 jaar), dus ga er niet te veel tijd meer insteken doch wilde het wel effe melden.

Marcel
 
ik heb hier van de week nog dit toegepast op een Acer die hier binnen gebracht werd .. en ja ook hier duurde het ruim 3 uur voor dat deze voorzien was van de Windows 10 build 14393.00 vervolgens werd deze daarna geupdated naar de laatste build .. ook was deze gewoon dus digitaal geactiveerd geworden ..

jij vermeld nu dat je deze gestopt heb op 99% en het zou nu best kunnen dat wanneer je de pc/laptop 3x geforceerd uitzet deze zich gaat herstellen en dat er dan gewoon verder word opgestart vanaf de Windows 10

*probeer het eens zou ik zeggen ..
indien het hier een om een laptop gaat haal je er eerst de batterij er uit en sluit je de adapter aan ... tijdens het opstarten trek je de adapter los ... dit doe je 3x
de 4de keer dat je de laptop / pc opstart laat je deze gewoon verder opstarten.. of deze stelt je een herstel voor of deze start gewoon verder op naar Windows 10.
 
het is ook een acer laptop , de tweede maal bleef hij staan op 99 procent.

heb toen gekeken via taakbeheer, processor stond op 25 procent (weinig eweging) op de grafieken was er wel enige activiteit maar bleef na 1 uur nog altijd op 99 procent staan.g

Heb hem toen afgesloten (ging) en bij het opstarten was er nog steeds win 7 (zonder wijziging)

Ga het nog eens proberen met het opstarten zoals gij aanhaalt, bedankt in alle geval
 
je zegt dus dat er nog steeds de Win7 aanwezig is na het afsluiten van de upgrade die op 99% afgesloten werd ... wel in dat geval haalt het geforceerd afsluiten niets uit ...
 
waarom het hier wel ging en bij u het niet wilt lukken is me een raadsel ... waarschijnlijk had je deze gewoon met rust dienen te laten ook al kreeg je de indruk dat deze op 99% bleef hangen .. eerder heb ik u er op gewezen dat je een Windows 10 licentie kon aankopen bij G2Play voor een 26€ echter denk ik dat de hardware van deze Acer niet in aanmerking komt voor de Windows 10
 
heb hem voor derde maal losgelaten.
Gebruik wel de nederlandstalige link (zal er wel niks meer te maken hebben denkik). Is vertaling van de engelse

Heb toen ik op 99 procent stond , gewoon pc afgesloten. Met afsluiten, en alles van win7 was intact

Zak hem nu nog een tijdje laten doorlopen , maar na 2 uur op 99 procent zou hij toch moeten klaar zijn denk ik.
Zit nu op 91 en dan begint het zeer langzaam te gaan.

Laptop is wel ooit voorzien van het upgradesysteem van voor juli , vierkantje, maar heb ik eerst weggedaan door de update weg te doen, vakje was toen weg.

Of zou er bij microsoft daarom iets geactiveerd zijn dat de install stopt (blokkeert op het einde)

Enfin ga, hem nog een paar uur laten doorlopen.
Zal resultaat meedelen

alvast bedankt
 
@qtex,

na 8 uur terug tot 99 procent gekomen
dus werkt niet bij mij
terug gewoon gestopt win7 nog intakt

oorzaak ;
ofwel de pc , maar die word goedgekeurd bij opstart van upgrafde
OF
tenzij de nderlandstalige versie een fout bevat zou bevatten

met welke site hebt gij de upgrade gedaan qtex , ik heb de nederlanstalige gebruikt
kan nog 1X proberen met de engelstalige site en download ?????

zou normaal toch geen verschil mogen maken denk ik???
 
ik zie een merkbaar verschil in de upgradetool welke ik eerder deze week heb gebruikt om de Win7 pro welke aanwezig was op de hier binnen gebrachte Acer te voorzien van de Windows 10... welke ik heb gebruikt kreeg de volgende naam " Windows10Upgrade28084.exe " welke je in bericht 3 verkrijgt draagt echter de zelfde naam maar een andere nummer !... namelijk " Windows10Upgrade24074.exe " mogelijk dat het hier aan ligt ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan