Status
Niet open voor verdere reacties.
ik probeer reeds op verschillende manieren om de w10 upgrade te doen op een laptop met w7 home 64 bit op. Het is een legale versie en toch geeft na downloaden, installeren bij 12% Windows de fout code 8007002C . Is er iemand die hier een oplossing voor heeft ? Het is voor het eerst dat ik de w10 niet geïnstalleerd krijg. Graag hulp. Dank Suzy
 
Qtex, ik heb de driver met Driver Booster pro laten controleren en laten updaten, op de site van Acer vind ik drivers van 2009 en die zijn van aankoop laptop dus ben ik einde latijn , ik zal vragen aan de eigenaar van de laptop of ik een propere installatie mag doen, zo niet stop ik ermee. Suzy
 
je dient geen driver update tool te gebruiken ....

ik begrijp jouw frustraties ...
ook ik kreeg hier eerder een oude laptop van Toshiba binnen en ook deze kwam volgens de gebruiker niet meer in aanmerking voor de Windows 10 ik zei tegen hem .. ik zet er een werkende en tevens een legale Windows 10 op maar ik begin van nul ..

in het kort :
ik heb deze dus opnieuw voorzien van een verse win7...en dit zonder de bloatware van Toshiba zelf ..
eenmaal de Win7 geinstalleerd was en tevens ook geactiveerd zette ik de instellingen betreffende de updates volledig uit ...
er dient dus geen enkele update opgehaald te worden ( **belangrijk is dus wel dat het service pack 1 aanwezig is ) ..
daarna heb ik van uit de opgestarte win7 de upgrade gestart naar de Windows 10 (werkwijze werd al meegedeeld in je topic ) en deze Toshiba draait nu op een werkende en tevens een geactiveerde Windows 10
 
Upgrade wizzard

Upgrade wizzard

je dient geen driver update tool te gebruiken ....

ik begrijp jouw frustraties ...
ook ik kreeg hier eerder een oude laptop van Toshiba binnen en ook deze kwam volgens de gebruiker niet meer in aanmerking voor de Windows 10 ik zei tegen hem .. ik zet er een werkende en tevens een legale Windows 10 op maar ik begin van nul ..

deze Toshiba draait nu op een werkende en tevens een geactiveerde Windows 10
Dit Klopt, maar dan is TS de instellingen kwijt.
Had U het al geprobeerd met:
https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-10-upgrade ; dan volgt bij mij :
http://download.microsoft.com/downl...B3809/1.4.9200.17305/Windows10Upgrade9194.exe

Zoals ik eerder meldde deze laat U weten wat er fout gaat, de gebrande iso doet dat niet.
 
de instellingen waarover jij het heb wat is dit ...
dit is dus je land/taal voorkeur als ook het in geven van je Microsoft account gegevens indien je het Microsoft Account wenst te gebruiken .... indien je echter het Lokaal account wenst te gebruiken dan kun je ook deze stap over slaan en hoef je zelfs nog geen wachtwoord in te geven indien je het Lokaal Account wenst te gebruiken zonder een wachtwoord ..
 
das ook zo maar dit kun je geen instellingen noemen ... de aanwezige software ben je inderdaad kwijt indien je dus een verse instal doe van de win7 om daarna te upgrade naar de Win10
 
Maakt niet uit hoe je het noemt

Maakt niet uit hoe je het noemt

Daarom dus mijn advies.
Deze tool doet alles wat nodig is en meldt waar het fout gaat.

P.S. is niet te downloaden op een Win 10 PC !!
 
Laatst bewerkt:
A. Controleer eerst eens bij je laptop producent of jouw laptop wel compatible (=geschikt) is voor Windows10. NB Tijdens de installatie van W10 vindt er wel een controle plaats, maar die is - zo blijkt uit de praktijk - vaak onvoldoende.
B. Indien het antwoord op punt A. positief is, volg dan onderstaand stappenschema:
Stappenplan upgraden van Windows 7 / 8 / 8.1 naar Windows 10
1. Voordat u waar dan ook aan begint eerst van al uw bestanden een back-up maken op een externe harde schijf.
2. Controleer of uw computer compatibel is met Windows 10. Het kan zijn dat ondanks dat het systeem geheugen, voldoende HDD geheugen (RAM-geheugen heeft) bijvoorbeeld uw video kaart toch te oud is, waardoor e.e.a niet goed wil draaien
3. Update alle drivers naar de laatste versie
Het belangrijkste is hier de videokaart driver; die veroorzaakt de meeste problemen. Veel fabrikanten hebben een ingebouwd programma hiervoor (o.a. HP, Acer)
Alternatief: Iobit Diverbooster gratis downloaden en (tijdelijk) installeren à drivers laten updaten à na upgrade Windows 10 eventueel nogmaals laten controleren/updaten; daarna Iobit Driverbooster deinstalleren
4. Download en installeer alle laatste Windows systeemupdates
5. Verwijder zoveel mogelijk de vaak overbodige "extra" spelletjes, die meegeleverd waren. Het is nuttig om een malware scan te doen met Anti-Malwarebytes of AdwareCleaner en eventuele narigheid te verwijderen
6. De-installeer uw (betaalde) virusscanner. Gebruik hiervoor het de-installatieprogramma van de fabrikant. Windows schakelt dan over op de ingebouwde defender of security essentials
7. Check compatibiteit met W10 van uw printer/scanner. Ook bij deze upgrade kunnen oudere printers soms niet meer werken. Dat kan de aanschaf van nieuwe betekenen en dus extra kosten
8. Als systeem update faalt en weer teruggaat naar Windows 7 of 8.1 kijk dan of er een foutcode wordt gegeven. Dan kan de fout misschien worden hersteld en een tweede poging worden gedaan.
9. Tijdens de upgrade kan het scherm soms langere tijdzwart worden en het lijkt dan of er niets meer gebeurt. Zet vooral de computer NIET uit!! Rustig afwachten: het kan wel 2 tot 4 uur of zelfs nog langer duren. Dat is afhankelijk van de leeftijd / het type van de computer en of er veel bestanden op staan
10. En onthoud dit: Windows 7 wordt nog tot 2020 ondersteund
U bent NIET verplicht om over te stappen

Suk6!
 
na veel zoeken, bellen met Microsoft en praktisch alles uitgetest, van de eigenaar een herinstallatie mogen doen op laptop acer aspire 7738 met w7 op ,64 bit , en dadelijk, als service pack 1 geïnstalleerd was,een upgrade naar w10 gedaan, op 2 uur stond die er op, waarom Acer die dan niet op de lijst zet van compatibele begrijp ik niet goed. Ik zet dit hier op omdat mogelijk nog mensen met dat probleem zitten. Ik dank allen die me hebben raad gegeven, Suzy
 
fijn dat het je dan uiteindelijk dan toch gelukt is ...
de werkwijze om er eerst een verse Win7 sp1 op te zetten om deze dan vervolgens te upgraden had ik u al eerder meegedeeld ...
echter bedankt om dit nogmaals te bevestigen .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan