Installeren ubuntu-12.04.3-desktop-i386.iso lukt maar niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag

Ik ben eigenlijk een volledig leek met Linux. En beetje voor beetje begon
dit besturingssysteem mij aan te spreken.
Dus de ubuntu LTS gedownload van uw site, mooi traag de iso gebrand op dvd ( 3 x gebrand op een dvd op verschillende lage snelheden ) en laten booten.
Tot mijn verwondering krijg ik steeds een startscherm in het engels waar ik verschillende keuzes kan maken maar met steeds dezelfde fout: /casper/vmlinuz: file not found.
En hier stopt het dan, buiten rebooten kan ik niets anders dan de memtest.
Wie kan mij verder helpen aub?

Dank

MISLUKTE UBUNTU INSTALLATIE.jpg
 
cdimgburn.jpg

Sorry, ik wist niet dat ik die overburn mocht gebruiken. Al gelezen in forums dat je cd niet correct zou werken, en zo dacht ik dat het resultaat weer idem zou zijn.
Binnen 15 min. brand ik deze cd.
Dank
 
Laatst bewerkt:
in de meeste gevallen mag en kan je overburn ook niet gebruiken ...
stel dat de image ( iso ) géén 708mb groot was maar 735mb in dit geval kon je dus geen overburn gebruiken ...
in dit geval is de iso maar 708mb en een 700mb cd is altijd iets ruimer maximum 710mb maar van deze laatste 10mb spreken ze nooit omdat je in feite nooit de cd mag vol schrijven !
 
Een goeie avond terug.
De iso nu op cd met ImgBurn "gebrand" met overburn.
Nu ik toch bezig was heb ik 2 verchillende merken van cd's gebruikt en met 2 verschillende branders gebrand. ( met programma IMGBurn )
Laten op-booten met cd first-boot en dit heb ik als resultaat :
"Boot from Atapi cd-rom-No Emulation"!
Ik heb nu 3 Dvd's + 2 cd's + 1 usb stick allen met Ubuntu 12.04.3 LTS erop.
De usb kon ik wel niet gebruiken want stond nergens op om als eerste te kiezen voor het booten. Pc te oud zeker?
Ik ga straks de rommelmarkten doen met die schijven ubuntu, want de Ubuntu krijg ik toch niet op mijn pc.
Dus laten zoals het is zeker.. en nu even uitkijken naar een andere "budget" pc .
Aan allen bedankt voor de hulp en wie weet tot later.
 
betreffende de usb dient de usb aangesloten te zijn vooralleer je de bios in gaat om zodoende de stick als opstartmedia in te stellen ..
let op :
de stick word in sommigen pc ook gezien als een 2de harde schijf
soms word deze zelfs hernoemt naar " removable drive station "

**zijn de dvd rw kun je deze wissen ...en hergebruiken ..en de stick dien je te formateren ...
 
Het komt zeker niet op een cd zulle...
Spijtig dat ik geen resultaat bekom met die Ubuntu. Nu nog even proberen met die Xubuntu. Maar geeft dit hetzelfde resultaat qua mogelijkheden van oa. software, het plaatsen van mijn xp in een virtuele omgeving, snelheid surfen en printerinstallatie...?
We gaan zien..
Bedankt
 
en nog thans is deze file dus wel aanwezig op de cd die ik gisteren heb gebrand ...
hoe ik dit zie is omdat ik de iso terug ontrokken heb vanaf deze cd en de iso file die ik dan bekomen heb ,heb ik dan in een virtuele speler geopend ...
daar zag ik dus al de mappen weergegeven zoals in jouw printscreen in bericht #14
Ashampoo_Snap_2013.12.03_20h33m18s_010_.png
daar heb ik dan de casper map geopend en zag dat de vmlinuz.efi aanwezig is ...
Ashampoo_Snap_2013.12.03_20h30m05s_009_.png

***doe jij de controlle ook eens naar deze vermelding .

**note :
gezien de vermelding wubi.exe
Ashampoo_Snap_2013.12.03_20h41m34s_011_.png
ook aanwezig is kun je ook vanuit Windows de installatie opstarten om ubunu te installeren ..
maar dit is dus niet wat jij wilt bekomen ...
want indien je dit zo zou doen dan verkrijg je een dual boot met xp
 
Heb zo'n vermoeden dat het tonen van bekende bestandsextensies afstaat bij jjvk. Kijk dit eens na aub?
Terug te vinden onder folder opties.
Indien zo, uitzetten en nog eens nakijken of vlinuz.efi bestaat. Indien zo, extensie wegdoen.
 
#14


Als je de ISO gebrand hebt met imgburner, zie bijlage, en je bekijk je schijf daarna in vb. "verkenner" van windows dan zie je toch de mappen die uitgepakt werden van die iso.?

jjvk, hier kan ik even niet volgen wat je hiermee bedoelt.

Deze afbeelding is dat de inhoud van het schijfje waarmee je Ubuntu wil installeren ?
attachment.php
 
Heel gewoon, ik download de file van de ubuntu site ( iso ) en brand deze met imgBurn
img.jpg
Daarna kan ik deze gebrande schijf eens bekijken met IsoBuster, daarvan zijn de printscreens gemaakt.
Maar inderdaad de map waar Casper instaat is niet gelijk aan de mijne. Maar ik heb deze download nu al 3x uitgevoerd en 3 maal gebrand en steeds is dit dezelfde inhoud.
 
jij heb de 32 bit uitvoering gedownload en ik de 64bit daarom is deze niet gelijk aan mijn printscreen , dit kan het probleem niet zijn !

de volgende printscreen is deze dus van de 32bit
Ashampoo_Snap_2013.12.03_22h03m39s_012_.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan