Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allen,

Omdat ik het nu voor de 5e keer heb geprobeerd Windows 10 te installeren en dit wederom niet gelukt is graag jullie idee hoe dit op te lossen.
Via de Windows 10 icoon in de startbalk gestart met de down loading en alles gaat goed tot:

Upgrade van Windows uitvoeren start met Bestanden kopiëren t/m 100%, daarna Onderdelen en Stuur programma's installeren t/m 100% en daarna loopt het upgrade proces t/m 95% en is dan bezig met Instellingen configureren t/m 90% Hier gaat het steeds fout.
Systeem springt in een Black Screen en gaat opnieuw opstarten.
Hierna verschijnt de melding "Uw vorige versie van Windows herstellen", start hierna wederom opnieuw op komt terug met Windows 8.1
Windows update geeft dan: "Enkele updates zijn niet geïnstalleerd" Mislukt: 1 Update. Fout(en) 80070020 - 4001E. Er is een probleem met Windows update.
Gehele upgrade tot hier neemt ongeveer 2 uur in beslag. ?????

Systeem: ASUS R751L 17", HDD 280GB beschikbaar 204GB, Memory 8GB,
Wat gaat er fout en hoe dit op te lossen???

Grts.
Willem
 
Helaas Qtex, resultaat is en blijft negatief. Zelfde foutmeldingen en moment waarop het fout gaat.
Ik ga jouw advies opvolgen n.l. "sfc /scannow op te starten ....deze zou nu geen foutmeldingen mogen vermelden !" en eventueel de beide scan's nog eens uitvoeren. Ik hou je op de hoogte.
 
heb je de upgrade verkregen via het media creation tool of eerder via de updates zelf want ook daar kan het wel eens mis gaan tijdens het downloaden .... haal deze eens opnieuw binnen via het media creation tool
 
Hoi Qtex,
Helaas, ook nu weer hetzelfde resultaat bij het installeren van Windows 10 via het Microsoft's media creation tool. en met uitgeschakelde draadloze verbinding.
Ook nu weer tot "Upgrade Windows uitvoeren 95%"
Bestanden kopiëren 100%
Onderdelen en stuurprogramma's installeren 100%
Instellingen configureren tot 82%
Systeem gaat rebooten en komt dan met de melding: "Uw vorige versie van Windows herstellen".
Dit duurt geruime tijd en daarna start het systeem op met Windows 8.1 en geeft de volgende melding:
Win10 not installed.jpg
Het is en blijft bij mij steeds hetzelfde probleem.
Vermoedelijk heeft het iets met mijn ASUS R751L systeem te maken.
Ik heb ergens gelezen dat bij ik dacht ACER er ook systemen zijn waarbij de upgrade naar Windows 10 niet mogelijk is.
Eindconclusie: Ik blijf maar met Windows 8.1 werken en ga op mijn oud systeem (Compaq Presario CQ62 met Windows 7) eens proberen om te updaten naar Windows 10.
Bedankt voor alle moeite en hints.
Grts. Willem
 
het is inderdaad een triste bedoening dat sommige systemen inderdaad de upgrade niet kunnen of mogen doen !
denk zelf dat dit eerder met de Uefi en de Secureboot te maken heeft en niet zozeer het feit dat er geen drivers zijn !!
immers gaat het hier om de Windows 8.1 die jij wilde upgraden !
 
WillemPeels, mijn netbookje was ook niet geschikt voor windows 10 en dat wist ik voor hij uit was. Ik wilde dus kost wat kost insider worden omdat dit mijn enige kans was om alsnog windows 10 te krijgen. Ik denk dat jij hetzelfde voor hebt. Nu je geen insider meer kan worden, vrees ik dat je Acer geen windows 10 meer kan krijgen.
 
dat bestaat ... je dient maar de gevraagde gegevens in te geven om dit na te zien ...
Hoi Qtex,

Even terugkomen op mijn bovenstaande discussie.
Omdat ik bij toeval er toe kwam een SSD te kopen en deze te gaan installeren in mijn huidige ASUS laptop heb ik voordat ik mijn Windows 8.1 ging klonen eerst nog een testrun gedaan met het programmatje DISM.exe /Online /Cleanup-image / Restorehealth. Resultaat was "The component store corruption was repaired. The operation completed successfully.
Hierna heb ik m.b.v. het clone programmatje Reflect mijn Windows 8.1 overgezet naar mijn nieuwe SSD (Merk ScanDisk, Ultra II, 480 GB) en deze SSD daarna ingebouwd in mijn ASUS Laptop. Dat is wel even een hele klus want een ASUS laptop is niet zo eenvoudig toegankelijk. Geen toegangsluikjes aan de onderkant maar je moet het hele toetsenbord verwijderen en daarna 4 flexfoilconnecters van het toetsenbord losmaken voordat je bij de HDD kan. Vervangen van de HHD door de SSD is zo gebeurd, maar daarna de flexfoilconnectors weer plaatsen is een verschrikkelijk en zeer geduldig werkje. Uiteindelijk toch gelukt en het systeem is super snel geworden, circa factor 5 tot 6 sneller voor zowel lezen als schrijven.
Maar nu komt het!
Ik kon het niet nalaten om nogmaals Windows-10 trachten te installeren (ik denk voor de 20e keer) omdat het icoon hiervoor met het klonen was meegekomen en wie beschrijft mijn verbazing dat dit gewoon is gelukt. Dus via mijn bestaande WiFi verbinding en met alle beveiligings software actief.
Zou dit eventueel een oplossing voor andere gebruikers kunnen zijn?

M.Vr.Gr. en nog steeds heel erg bedankt voor jou geweldige ondersteuning.
Willem Peels
 
zo zie je maar weer de aanhouder wint ...
ene een Windows 10 "retail" versie kan wel 1000 keer herinstalleerd worden ...
start maar eens een opdrachtprompt (administrator ) op en geef de opdracht slmgr.vbs -dlv in ..
druk dan op enter ...wat krijg je te zien !

Ashampoo_Snap_2015.10.27_16h49m29s_001_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan