Internet Algemeen Internet op 1e verdieping

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb op de eerste verdieping van mijn huis een wat oudere maar prima werkende computer staan met WIN10. In die kamer heb ik echter geen internetaansluiting. Een kabel trekken vanuit de meterkast beneden en dan op de trap naar boven leggen lijkt me geen oplossing :)
Het zal dus draadloos (WIFI?) moeten, door diverse muren... Wat kan ik hiervoor het beste aanschaffen? Wat heb ik dan nodig?
 
Aangezien het een desktop-computer betreft heeft die waarschijnlijk géén Wifi-adapter ingebouwd.
Dus als je gaat voor de Wifi-oplossing van @aardbei hierboven moet je bijkomend een Wifi-Dongle aanschaffen die je in een USB stopt van je desktop om hem Wifi te laten gebruiken. Werkt prima overigens en geeft je de mogelijkheid nog andere toestellen boven je garage op die Wifi te zetten. Dan moet die extra router natuurlijk ook wel best sterk zijn om door die betonnen plafonds en muren te geraken van modemkast tot je studio.

Als het enkel om die oude desktop gaat zou ik zeker spelen en 2 Powerplugs kopen. Eén zet je onmiddellijk achter je Ziggo-modem, dus in de meterkast. De andere in het stopcontact vlak bij je computer in de studio. Slimme setup tussen die 2 (WPS zit op al die bakjes tegenwoordig) en je hebt internet.

[Edit] Skippy zei gelijktijdig ongeveer hetzelfde - voor wat betreft de wifi-optie. Heeft daarvoor overigens een prima oplossing gesuggereerd. Zoals hij ook zei : eerst testen voor je iets koopt. In het andere geval ga je best voor mijn andere suggestie met de powerplugs.
 
Aangezien het een desktop-computer betreft heeft die waarschijnlijk géén Wifi-adapter ingebouwd.
Dus als je gaat voor de Wifi-oplossing van @aardbei hierboven moet je bijkomend een Wifi-Dongle aanschaffen die je in een USB stopt van je desktop o hem Wifi te laten gebruiken. Werkt prima overigens en geeft je de mogelijkheid nog andere tostellen boven je garage op die Wifi te zetten. Dan moet die extra router natuurlijk ook wel best sterk zijn om door die betonnen plafonds en muren te geraken van modemkast tot je studio.

Als het enkel om die oude desktop gaat zou ik zeker spelen en 2 Powerplugs kopen. Eén zet je onmiddellijk achter je Ziggo-modem, dus in de meterkast. De andere in het stopcontact vlak bij je computer in de studio. Slimme setup tussen die 2 (WPS zit op al die bakjes tegenwoordig) en je hebt internet.

[Edit] Skippy zei gelijktijdig ongeveer hetzelfde - voor wat betreft de wifi-optie. Heeft daarvoor overigens een prima oplossing gesuggereerd. Zoals hij ook zei : eerst testen voor je iets koopt. In het andere geval ga je best voor mijn andere suggestie met de powerplugs.
Ik ga beide suggesties eens naast elkaar leggen, te beginnen met het sjouwen van de TUF naar boven en kijken of de WIFI daar goed reageert.
Dan is wellicht de suggestie van Skippy al voldoende. En anders die Powerrplugs. Voor nu in ieder geval allen bedankt voor alle geboden oplossingen...! :)
 
Ik ga beide suggesties eens naast elkaar leggen, te beginnen met het sjouwen van de TUF naar boven en kijken of de WIFI daar goed reageert.
Dan is wellicht de suggestie van Skippy al voldoende. En anders die Powerrplugs. Voor nu in ieder geval allen bedankt voor alle geboden oplossingen...! :)
In plaats van met de computer naar boven te sleuren, kan je ook kijken of er wifi signaal is met je Smartphone, dit is net een tikkeltje handiger, kleiner en minder zwaar om dat naar boven te sleuren. Er zijn ook apps te vinden waarmee je de signaalsterkte kan meten op die dingen.
 
Waar het mij om gaat is dat er nog nergens vermeld is of er nu op dit moment al een kwalitatief wifi signaal aanwezig is op die eerste etage.

Met een setje poweradapters of een extra router kunnen de kosten aardig oplopen al naar gelang de kwaliteit die je aanschaft.
Is er een redelijk wifi signaal aanwezig kun je al voor ruim 10 euro klaar zijn met de meest eenvoudige usb wifi stick. Realtek RTL8188 150M USB WiFi Draadloze Adapter Netwerk LAN Kaart voor Windows Mac Linux (netwerkkaarten) | BESLIST.nl | € bij Artikel4you.nl
Deze moet voldoende zijn om de post op te halen als er geen grote bestanden bij zitten, want dan duurt het wat langer. Heb je geduld is dit ook weer niet zo erg.
Ook normaal internet bezoek is dan goed te doen, maar je moet geen grote downloads binnen gaan halen en tevens internet bezoek want dan moet je naar een goede verbinding.
Maar dit alles geldt dan dus als er op dit moment een redelijk wifi signaal is. En dit weten we dus nog niet.

Dus de vraag is ook welke snelheid is er nodig op de eerste etage en dit is afhankelijk wat je wilt gaan doen met deze verbinding.

Kortom, ik zou het zonde vinden om 100 euro of meer uit te gaan geven als je al voor 15 euro klaar kunt zijn. Met het risico dat je powerline hebt aangeschaft en het werkt niet.
 
In plaats van met de computer naar boven te sleuren, kan je ook kijken of er wifi signaal is met je Smartphone, dit is net een tikkeltje handiger, kleiner en minder zwaar om dat naar boven te sleuren. Er zijn ook apps te vinden waarmee je de signaalsterkte kan meten op die dingen.
Hè, da's nou jammer...Ik heb alles in de tussentijd naar boven gesjouwd, alles weer aangesloten en de hoop opgegeven dat ik daar WIFI had. Het duurde namelijk erg lang en in de tussentijd heb ik diverse mogelijkheden in Instellingen uitgeprobeerd, tot het bijna invoeren van mijn Ziggo account toe.... Bijna, want na ruim 10 minuten kreeg ik ineens verbinding en ik heb geen idee waardoor...! Dit bericht komt nu dus van de nieuwe pc die boven staat....
Nu weer alles afbreken en weer naar beneden sjouwen. Overigens, die WIFI op deze computer ziet er zo uit.
1606580764528.png


Ik weet niet of zoiets ook moet komen op de andere computer want aan de achterkant daarvan heb ik daar geen schroefverbindingen voor...
Nou, dat heeft een tijd geduurd....Alles weer terug naar beneden..en opnieuw aansluiten... beeldschermen stond verkeerd om.... maar het werkt nu weer. Inmiddels ook alweer een aantal reacties dus ik loop achter... Zoals gemeld: WIFI lukt dus boven.
 
Nu ben je mij - en de anderen hier - volledig kwijt denk ik ... WIFI is 'Wireless' en je toont kabeltjes ????
Wireless adapter als die in een PC ingebouwd is kan je gewoon niet zien, zit intern ...
 
Hè, da's nou jammer...Ik heb alles in de tussentijd naar boven gesjouwd, alles weer aangesloten en de hoop opgegeven dat ik daar WIFI had. Het duurde namelijk erg lang en in de tussentijd heb ik diverse mogelijkheden in Instellingen uitgeprobeerd, tot het bijna invoeren van mijn Ziggo account toe.... Bijna, want na ruim 10 minuten kreeg ik ineens verbinding en ik heb geen idee waardoor...! Dit bericht komt nu dus van de nieuwe pc die boven staat....
Nu weer alles afbreken en weer naar beneden sjouwen. Overigens, die WIFI op deze computer ziet er zo uit.
Bekijk bijlage 248816

Ik weet niet of zoiets ook moet komen op de andere computer want aan de achterkant daarvan heb ik daar geen schroefverbindingen voor...

Nou, dat heeft een tijd geduurd....Alles weer terug naar beneden..en opnieuw aansluiten... beeldschermen stond verkeerd om.... maar het werkt nu weer. Inmiddels ook alweer een aantal reacties dus ik loop achter... Zoals gemeld: WIFI lukt dus boven.
Wat zijn die twee kabeltjes?
Zijn dat twee coax kabeltjes naar externe antennes ?

Jammer dan het wifi zo slecht is daar, maar uiteindelijk heb je wel verbinding gekregen dus het is er wel.
 

Inderdaad, dat is zo een ROG moederbord, wat een prachtdingen. Daar zit bij sommigen althans zo een externe wifi antenne bij. Bij sommigen zijn het gewoon twee antennes die je op het moederbord kan draaien ook. Maar dit ziet er mij een degelijke antenne uit. ff uit de context, ik zou wel eens een computer willen samen stellen met zo een mooi moederbord en een leuke AMD ryzen erin, want dit is hier zo een moederbord dat hier getoond word. Dat zou echt een leuke build worden.
 
Nu ben je mij - en de anderen hier - volledig kwijt denk ik ... WIFI is 'Wireless' en je toont kabeltjes ????
Wireless adapter als die in een PC ingebouwd is kan je gewoon niet zien, zit intern ...
Kennellijk is mijn nieuwe computer dan toch verder dan jouw kennis en die van de anderen :)... Wat je ziet , zijn 2 schroefbevestigingen die met een draadje naar een driehoekige ontvanger gaan. Dat moet die WIFI dus voorztellen. Ik heb even naar een afbeelding op internet moeten opzoeken...:
1606598987689.png
 

Bij mij gaat het om een TUF Z390-PLUS GAMING (WIFI) basisbordproduct (ik moest even spieken in "systeem). De term ROG komt me vaag bekend voor, maar bij de assemblage heb ik wel enkele keren componenten laten wijzigen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
Omdat je met deze game pc uiteindelijk toch wifi had op de eerste verdieping zou hier een goede repeater een goede optie en tevens goedkoopste oplossing kunnen zijn.
Ervan uitgaande dat we niet weten dat Powerline bij u goed zal werken en dan doel ik op mijn eigen slechte ervaring met Powerline.
Maar bij anderen werkt het dan weer perfect.

repeater.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan