Internet Algemeen Internet op 1e verdieping

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb op de eerste verdieping van mijn huis een wat oudere maar prima werkende computer staan met WIN10. In die kamer heb ik echter geen internetaansluiting. Een kabel trekken vanuit de meterkast beneden en dan op de trap naar boven leggen lijkt me geen oplossing :)
Het zal dus draadloos (WIFI?) moeten, door diverse muren... Wat kan ik hiervoor het beste aanschaffen? Wat heb ik dan nodig?
 
Das iemand geld uit zijn zak kloppen, niet doen!
OK! Dank je!
Ach ja Ziggo, die willen natuurlijk graag verkopen. Ik zou dit niet doen, maar dat is uw keuze.

Mijn inschatting is dat u hiermee al goed geholpen bent: ≥ TP link Wifi versterkers - Netwerkkaarten, Routers en Switches - Marktplaats.nl
Ook geweldig, wat een service.;) Moet zoiets bij Ziggo aangemeld worden? Of is dat een standalone apparaat? Hoe gaat dat?
(ik heb trouwens al een bericht gestuurd naar de aanbieder...)
 
Dit gaat buiten Ziggo om. Het versterkt het wifi signaal van de router. Maar plaats deze wel op een goede plaats waar het wifi signaal nog goed is. Want een slecht signaal versterken heeft geen zin. Ik zou de ruimte boven de studeerkamer pakken en dan een stopkontakt ongeveer boven de plaats waar de router staat als ik vanuit de tekening in antwoord #28 bekijk.

Als het goed is zit daar een handleiding bij en daar staat dan een adres in vermeld.
Meestal voor TP-Link is dat http://tplinkrepeater.net of http://192.168.0.254 Daarna ben je in de webinterface.
Maar TP-Link heeft altijd een goede handleiding, ook in het Nederlands.
Gewoon alles volgen en daarna zou het moeten werken.
 
OK! Dank je!

Ook geweldig, wat een service.;) Moet zoiets bij Ziggo aangemeld worden? Of is dat een standalone apparaat? Hoe gaat dat?
(ik heb trouwens al een bericht gestuurd naar de aanbieder...)
Nee, dat moet je niet melden bij Ziggo, gewoon in pluggen en verder gaan waar je gestopt was. Trouwens Skippy, ze vragen echt niet veel geld voor die TP link volgens mij.
 
Omdat hij tweedehands is, vergeet hem dan niet een reset te geven.
Kan zijn omdat hij gebruikt is dat er bepaalde instellingen in staan die natuurlijk niet bij u werken.
Na een reset komt hij in de fabrieksinstelling. Zoals nieuw dus.

Zal ook wel in de handleiding staan. Ergens een heel klein gaatje met een microswitch daar achter. Gebruik hiervoor dan een paperclip o.i.d.
 
reset.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan