Is Bitfender vpn nodig of nutteloos?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb bij de herinstallatie van mijn pc draaiende op win 10 Malware anti.. premium 2018 en bitfender total security 2018 ¨geïnstalleerd, zoals denk ik ( al gezien !!) al een paar medewerkers van pctuts deze combinatie ook hebben. Ik krijg regelmatig de vraag van Bitfender om hun premium vpn te kopen ( 30 cad) om mijn online bankverrichtingen 100% (?) te beveiligen.

Goeie raad is welkom. bij voorbaat dank.

Koekoek
 
Het argument "online bankverrichtingen 100% te beveiligen" slaat eigenlijk nergens op bij gebruik van een commerciele VPN verbinding. Dit is commerciele verkoopspraat om hun product aan te prijzen. Je netwerkverbinding is zowiezo veilig dmv een geëncrypteerde SSL verbinding tussen jou en de bank. Daar gaat een extra tunnel bovenop geen meerwaarde betekenen, integendeel zelfs. Je netwerkverkeer wordt daarmee nog eens extra omgeleid met geen enkele meerwaarde voor jou. De meerwaarde voor Bitdefender daarentegen is er wel. Ze weten welke verbindingen je maakt. Zelfde situatie voor de VPN van Facebook. Zo weet Mr Marc nog meer van jou dan hij nu al weet...

VPN heeft zeker zen voordelen, als je begrijpt wat VPN is en doet. Maar zulke services worden veelal met valse beloften verkocht.
 
DDragon80: dank voor uw duidelijke argumentering , ik ga het dus niet kopen.

Malware premium 2018 en bitdender total security 2018 gaan mekaar toch niet tegenwerken in de virus zoektocht?
 
ik gebruik Cyberghost als VPN-tunnel en ben daar heel tevreden over. Natuurlijk leven we we wel in het vrije westen en moeten we dit dus niet gebruiken om eventuele nationale censuur te omzeilen, maar het geeft me toch wel een veilig gevoel dat men je ip niet zomaar kan zien voor malware en/of toegevoegd worden aan een botnet. ook je ipv6 moet verborgen zijn! en dat bieden niet alle programma's aan. cyberghost wel, en voor een zeer redelijke prijs.
 
Waarom zou je immuum zijn voor een botnet en malware met een VPN tunnel? Je mag dan wel een veilig gevoel hebben. Het gaat om de inhoud die je erdoor stuurt. Een trojan kan er evengoed doorgaan en op je computer belanden. Zoals ik al vermelde, mooie verkoopspraat van die providers omdat de mensen niet exact weten wat een VPN wel of niet doet.
 
voor zover mijn beperkte kennis reikt ketst een ping naar je ip af op de hostingsdienst en weet men niet waar je echt woont. ook qua inbraakbeveiliging voel ik me veiliger dan. het is beangstigend dat je als algemene gebruiker van het internet zo gemakkelijk een adres van een persoon kan achterhalen.
 
Je beschrijving is deels waar, maar ...

ping, tracing; correct. Maar ik zie hier weinig echt security voordeel in.

Adres achterhalen: Ook al gebruik je geen VPN, men kan niet zomeer je adres achterhalen dmv je IP adres als particulier. Alleszinds niet zonder je internet provider erbij te betrekken. En dan moet er al een heel goede reden zijn om die gegevens vrij te geven. Gebruik je wel een VPN, dan ziet men je locatie helemaal niet, dat is correct. Maar ook hier hetzelfde verhaal, wanneer men de gegevens van de VPN provider kan raadplegen -> weg privcay.

Inbraak? VPN is zinloos... Men gebruikt hiervoor een trojan virus. Die maakt verbindingen van binnen naar buiten. Een VPN kan hier niets tegen doen. Van buiten naar binnen (zoals in de films), door 10 firewalls etc is niet erg realistisch. En zeker niet voor een consument.
 
DDragon80;n230139 zei:
Inbraak? VPN is zinloos... Men gebruikt hiervoor een trojan virus. Die maakt verbindingen van binnen naar buiten. Een VPN kan hier niets tegen doen. Van buiten naar binnen (zoals in de films), door 10 firewalls etc is niet erg realistisch. En zeker niet voor een consument.

ik bedoelde effectieve inbraak ter plaatse door via het subnet je alarminstallatie buiten werking te stellen tijdens de inbraak dus ook alarmsystemen met batterypack voor indien ze je telefoon- en televisie coaxkabel doorknippen zijn dan buiten werking. Ik bedoel dus niet inbraak op pc maar het alarm verzenden naar politie en meldkamer van de beveiligingsfirma kan buiten werking gesteld worden. bedenk dat criminelen ons altijd een stapje voor zijn en dus wel exact kunnen localiseren op welke huisnummer in welke straat je woont.
 
Antwanneke;n230150 zei:
ik bedoelde effectieve inbraak ter plaatse door via het subnet je alarminstallatie buiten werking te stellen tijdens de inbraak dus ook alarmsystemen met batterypack voor indien ze je telefoon- en televisie coaxkabel doorknippen zijn dan buiten werking. Ik bedoel dus niet inbraak op pc maar het alarm verzenden naar politie en meldkamer van de beveiligingsfirma kan buiten werking gesteld worden. bedenk dat criminelen ons altijd een stapje voor zijn en dus wel exact kunnen localiseren op welke huisnummer in welke straat je woont.

Daar zou ik me geen zorgen over maken. Die toestanden hebben ook weer een hoog "hollywood" gehalte. Iemand die je huis komt leegroven heeft niet de kennis, tijd of dergelijke om je alarm op die manier aan te pakken. Geloof me. Die mensen weten perfect wat je met een koevoet kan verwezenlijken, maar zijn helemaal geen hackers.
Ik zie daar ook niet in welke relevantie dit met een VPN heeft. De enige relevantie die ik zie ivm home security is het gebruik van camera's welke toegankelijk zijn via het web. Maar dit zijn gevolgen van foutief gebruik, bugs, ...
En dan nog gaat een VPN enkel van toepassing zijn op het toestel waar je verbinding maakt. Je camera of andere aparatuur gaat niet door die VPN... tenzij je een VPN instelt op je gateway. En dat is meestal ook niet gebruikelijk voor de modale eindgebruiker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan