Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zopas de lessen van dit jaar bekeken,Adobe Photoshop en Microsoft Powerpoint.Alles met W8,gestart dit jaar met deze OS.
Op mijn Dell-D830 zal geen w8 draaien.Zit er veel verschil op tussen W8 en W7 ?
 
9. Aan welke eisen moet mijn pc voldoen?
De systeemeisen zijn hetzelfde als bij Windows 7. Werkt je huidige computer soepel onder Windows 7, dan zal dat ook het geval zijn bij Windows 8. Volgens Microsoft is een computer nodig met minimaal een 1 GHz-processor, 1 of 2 GB werkgeheugen en 16 tot 20 GB vrije opslagruimte op de harde schijf. Uit onze ervaring blijkt dat Windows 8 met deze minimale eisen niet vooruit te branden is. Zeker wanneer meerdere programma's tegelijk worden gebruikt. Voor een soepele werking is een pc nodig met minimaal twee rekenkernen (Intel Core 2 Duo, Intel i3 of AMD X2) die op 2 GHz draaien, 4 GB intern geheugen en 32 GB vrije ruimte. Het is geen vereiste, maar Windows 8 werkt bovendien het beste op SSD-schijf in plaats van een gewone harde schijf.

Ik zou dus die os kopen om gemakkelijk de lessen te trainen met dezelfde OS.Ik heb nu wel aangepaste Vista-drivers staan om mijn W7 te kunnen laten draaien.
Dank voor de tips.
 
ik denk dat jij je nodeloos zorgen maakt ...immers is de win 7 , win8 en de win8.1 verder ontwikkelt op de vista ..
ik draai hier de Windows8.1 x64 bit op een 12 jaar oude desktop waar eerder de XP op aangeleverd werd...
zelf ben ik van xp afgestapt toen de vista uitgebracht werd ..
elk later uitgebracht besturingssysteem heb ik vervolgens getest en gebruik ik dus momenteel de Windows8.1 x64 bit met de vista drivers ( omdat er na vista geen drivers mee ontwikkeld werd voor dit moederbord )
**even aanhalen dat toen ik de upgrade deed van win7 naar de win8 er maar 1 software programma was dat niet mee kon genomen worden naar de win8 omdat de ontwikkelaar besloot om een nieuwe versie uit te brengen dit programma was de Acronis true image 13 ( dus acronis true image 11 werkt niet op de win8 )
al mijn overige programma's werken nu nog steeds op de win8.1
 
Ik heb zopas de lessen van dit jaar bekeken,Adobe Photoshop en Microsoft Powerpoint.Alles met W8,gestart dit jaar met deze OS.
Op mijn Dell-D830 zal geen w8 draaien.Zit er veel verschil op tussen W8 en W7 ?

Het maakt toch geen enkel verschil of u Photoshop of Powerpoint opent met W7 of W8.
Het programma is en blijft toch hetzelfde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan