Telenet zowel op vast als mobiel de snelste

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier beetje omgekeerd... ik zat jarenlang bij Telenet en was daar heel tevreden over.
Maar één van mijn schoonzoons heeft een kaderfunktie bij Proximus en dus zitten we nu al vele jaren bij hen.

Beter ? Slechter ? Ups and downs - goede punten en minpunten ! Veel verschil maakt het in dit landje allemaal niet en ook niet wat de prijs betreft, als je over een langere periode kijkt...
 
Ik heb dit vanmorgen even opgezocht. Want deze jaarlijkse prijsverhoging begint me wat tegen te steken. Dus ik ging even kijken bij Orange, daar iedereen me zegt dat deze veel goedkoper is.
Ik betaal nu 87€ voor internet en TV. Voor een gelijkaardig (overeenkomstig) abonnement bij Orange, zou ik nu 80€ betalen. Dat is een verschil van 7€ per maand...
Met de komende prijsverhoging wordt dit verschil 12€ per maand. Wetende dat Orange ea diensten ook wel een prijsverhoging zullen toepassen in de nabije toekomst, gaat dit verschil mogelijks weer teniet gedaan worden.

Conclusie voor mij persoonlijk; ik vind het verschil in prijs niet de moeite om te veranderen.
Als je een verschil van 12X12€ op een jaar het de moeite niet waard vind???? Over wat praten we dan? Vele kleintjes maken een grote nog groter!
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad zo dat Telenet een HFC-netwerk heeft (hybrid fiber coax). En dat laatste stukje waar je signaal binnen komt is dus nog steeds coax. En bij Proximus is het volledig fiber. Ik ben overgestapt en haal nu met mijn basisabonnementje 400MBpS. Da's 3x zo snel als mijn ONE van telenet en het is goedkoper.
Ook is het signaal veel stabieler, geen uitval,... Ik ben heel mijn leven bij Telenet geweest omdat ik er gewerkt heb en dat het het snelste was. Maar dat is dus gedaan. Pak glasvezel, je zult tevreden zijn. En als je een cent meer in je zak hebt kan je al een verbinding hebben die 8,4GBpS doorlaat. Da's natuurlijk leuk, want dan trek je een film binnen op een paar seconden 😘
Klopt, maar een klop op de vingers ook. Als je een film binnenhaalt in een paar seconden, heb je toch ongeveer 90 minuten nodig om die te bekijken. Wat is dan die paar seconden?
 
Als je een verschil van 12X12€ op een jaar het de moeite niet waard vind???? Over wat praten we dan? Vel kleintjes maken een grote nog groter!
Ervan uitgaande dat Orange zen prijzen ook gaat verhogen (welke kans zeer groot is), gaat het terug naar grootte/orde 7 EUR(?) ...

Niet dat ik het leuk vind om meer te betalen. Maar er komt wel iets mee bij kijken dan gewoon "veranderen".
Zoals bepaalde TV zenders die hier gekeken worden die mogelijks nietmeer beschikbaar zijn. Het email adres wat overal gebruikt wordt... etc.
 
ik heb Telenet One vanaf 24 april 2023 word het sneller

oude huidige ONE

• Max. internet & mobiele downloadsnelheid: 150 Mbps

• Max. internet & mobiele uploadsnelheid: 15 Mbps

de nieuwe ONE

• Max. internet & mobiele downloadsnelheid: 250 Mbps

• Max. internet & mobiele uploadsnelheid: 20 Mbps

ik ga wel een nieuwe modem moeten krijgen, maar hun voorraad is mometeel uitgeput
We hebben ook one en getest op downloadsnelheid was 235 en upload 18 met nieuwe modem alles werd perfect overgezet bij Telenet zeer tevreden van.
 
Proximus is hier miserabel, woon in een West-Vlaamse gemeente en daar denk ik niet dat daar fiber zal komen in de eerste jaren. Ben dus in het verleden overgestapt naar Telenet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan