Telenet zowel op vast als mobiel de snelste

Status
Niet open voor verdere reacties.
was telenet zelf niet al vele langer bezig met een fiberkabelnetwerk, vooral in vlaanderen maar werd overal tegengewerkt, tuurlijk volop campagne voor proximus, net zoals hun 5g die via een achterpoortje erdoor kwam.....
 
Dat is balen voor zowel België en Nederland. Wij als belgen betalen wel het meest voor internet van gans Europa
 
Ik ben al enkele jaren overgestapt naar naar een pakket van Orange. Heb tot hiertoe geen problemen. Had vroeger ook Telenet. Merk er niet een zichtbaar verschil in op.
 
was telenet zelf niet al vele langer bezig met een fiberkabelnetwerk, vooral in vlaanderen maar werd overal tegengewerkt, tuurlijk volop campagne voor proximus, net zoals hun 5g die via een achterpoortje erdoor kwam.....
Ja en nee ... voor hun eigen netwerk : JA ! van verdeelpunt naar verdeelpunt op straat.
Voor hun gebruikers : NEE ! nooit tot bij de gebruiker binnen en overigens nu nog niet ... het enige dat ze momenteel doen is hun voordeel met de eigen fiber maximaal oprekken en de eindgebruiker doen geloven dat hij over fiber surft, maar dat is maar een gedeeltelijke waarheid. Nu ... aangezien het resultaat méér dan behoorlijk is kunnen ze daarmee nog wel een paar jaartjes verder.
 
Ik krijg vandaag een mailbericht van Telenet met het slechte nieuws dat hun tarieven 6% gaan verhogen !
 
ja, ook daarin zijn ze vaak de snelste...
1682666994955.png

zonder woorden ....
 
Waarom heb je Telenet nodig? Orange heeft een soortgelijk pakket.
Ik heb dit vanmorgen even opgezocht. Want deze jaarlijkse prijsverhoging begint me wat tegen te steken. Dus ik ging even kijken bij Orange, daar iedereen me zegt dat deze veel goedkoper is.
Ik betaal nu 87€ voor internet en TV. Voor een gelijkaardig (overeenkomstig) abonnement bij Orange, zou ik nu 80€ betalen. Dat is een verschil van 7€ per maand...
Met de komende prijsverhoging wordt dit verschil 12€ per maand. Wetende dat Orange ea diensten ook wel een prijsverhoging zullen toepassen in de nabije toekomst, gaat dit verschil mogelijks weer teniet gedaan worden.

Conclusie voor mij persoonlijk; ik vind het verschil in prijs niet de moeite om te veranderen.
 
Met de komende prijsverhoging wordt dit verschil 12€ per maand. Wetende dat Orange ea diensten ook wel een prijsverhoging zullen toepassen in de nabije toekomst, gaat dit verschil mogelijks weer teniet gedaan worden.

Conclusie voor mij persoonlijk; ik vind het verschil in prijs niet de moeite om te veranderen.
@DDragon80 hetgeen je uitgerekend hebt komt neer op één maand gratis, dus 11 betalen ... ene gratis, welke deal wens je dan?
een gegeven paaard nooit in de bek kijken, maar ja als het kleine niet eert, ben je het grote ook niet waard ...
ik heb mijn ' vaste telefoonlijn ' laten verwijderen, besparing 30,0€ ... internet en GSM nu 80,0€ (internet is nu een Giga-verbinding), vaste telefoon werd heel weinig gebezigd, door het gsm gebruik en WhatsApp! de aanpassing van je loon wordt altijd dubbel teniet gedaan door electra,gas en telecom.

lang leve de indexering van je loon??? om dan nog maar te zwijgen over de belasting, waar enkele euro's het verschil maken tussen een bescheiden en groot inkomen ....

het onderwerp heeft terug een andere wending genomen, mijn excuses daarvoor. het is en blijft nu éénmaal zo het leven, gratis en vaste prijzen bestaal allang niet meer...
 
Laatst bewerkt:
Conclusie voor mij persoonlijk; ik vind het verschil in prijs niet de moeite om te veranderen.
En je zou toch altijd achterna komen met prijsverhogingen. Orange zit nl. op het netwerk van Telenet en is zowat geevolueerd tot de iets goedkopere versie van Telenet.

De enige oplossing van onze véél te hoge prijzen voor communicatie in dit land zit hem erin om de kartelvorming en prijsafspraken van de grote 3 te doorbreken. Dat is al een paar keer geprobeerd maar dan schakelen die grote 3 meteen over op 'overnamepad' en binnen de kortste keren verwerven ze met hun vele geld de controle over de alternatieven. Daarna begint met de prijzen gelijk te trekken en staan we terug zo ver als voordien. Denk maar aan al die 'merken' die je al hebt zien verdwijnen c.q. opgaan in de grote 3.

De overheid zou hier moeten op ingrijpen, maar doet dit om uiteenlopende redenen niet, nu niet en in de toekomst ook niet. Tenzij de nationale grenzen kunnen worden gesloopt en er over de grenzen heen kan worden geopereerd. Daartoe zouden netwerken fysiek moeten beheerd worden door een beheerder en diensten aangeboden worden door andere spelers. Met de uitrol van fiber was die kans er, maar de overheid is meegegaan in de strategische machtsgreep van Proximus waardoor die boot al gemist is.
 
Het is inderdaad zo dat Telenet een HFC-netwerk heeft (hybrid fiber coax). En dat laatste stukje waar je signaal binnen komt is dus nog steeds coax. En bij Proximus is het volledig fiber. Ik ben overgestapt en haal nu met mijn basisabonnementje 400MBpS. Da's 3x zo snel als mijn ONE van telenet en het is goedkoper.
Ook is het signaal veel stabieler, geen uitval,... Ik ben heel mijn leven bij Telenet geweest omdat ik er gewerkt heb en dat het het snelste was. Maar dat is dus gedaan. Pak glasvezel, je zult tevreden zijn. En als je een cent meer in je zak hebt kan je al een verbinding hebben die 8,4GBpS doorlaat. Da's natuurlijk leuk, want dan trek je een film binnen op een paar seconden 😘
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan