Windows 10 Kan Windows 10 niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,
OP mijn Toshiba Laptop was mijn SSD schijf kennelijk defect en daarom wilde ik deze vervangen met een gewone harde schijf. Dat lukte helaas niet en ik kreeg daarbij deze melding, die ik niet begrijp:

Kan Windows niet op deze schijf installeren. De geselecteerde schijf bevat een MBR-partitietabel. Op EFI-systemen kunt u Windows alleen op GPT schijven installeren.
Kan Windows niet in deze harde schijfruimte installeren. Windows moet op een partitie worden geïnstalleerd die met NTFS is geformatteerd.

Kan iemand mij in eenvoudige taal uitleggen, wat deze melding betekent en wat ik er mee kán of niet kán. Ik zou dit nog graag horen.
Met vriendelijk groet,
Cor Jansen
 
Schijf herformatteren met NTFS formaat, zoals wordt aangegeven. En indien je meerdere partities wil gebruiken ervoor zorgen dat de partitie waarop je Win 10 wil installeren een GPT indeling krijgt. Als je maar één partitie hebt op die schijf zal die sowieso door NTFS als GPT staan, moet je niks extra doen.
 
de schijf die ter vervanging word gebruikt dient eerder wel een niettoegewezenruimte te zijn m.a.w. dient men deze niet zelf te gaan opdelen ..immers zal het systeem zelf kiezen of er een gpt indeling moet worden aangemaakt of niet ..
 
Iedereen bedankt voor de reacties. Wat er bij de poging tot vervanging van mijn SSD schijf mis ging, heb ik helaas niet begrepen. Ik heb tenslotte mijn SSD schijf vervangen door een nieuwe en dat lukte gelukkig zonder problemen. Ik neem aan, dat de oude en waarschijnlijk defecte SSD schijf, deze door mij niet begrepen meldingen veroorzaakte. Het was ook wel even wat werk, maar het belangrijkste is dat mijn laptop weer goed functioneert. Eind goed....al goed.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan