Windows 10 Laptop op stroom - batterij eruit of niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

De batterij van mijn laptop laadt niet meer op.
Ik ga die dan altijd gebruiken op stroom.

Mag ik die batterij erin laten zitten of beter eruit halen ?

Flamingo :geek:
 
Beste wivy,

Antwoord = NEEN - de Batterij moet aangesloten zijn.

Ik gebruik mijn laptop nu wel als "2e PC", maar toch vindt ik het spijtig dat hij ( of zij ? ) niet meer oplaat.

Flamingo :geek::cry:

Als je laptop aan netstroom ligt is een accu niet nodig. Dan kan je hem gerust eruit halen.
De accu hoeft niet defect te zijn. Kan ook de aansluiting zijn die naar de laptop gaat.
 
Als je laptop aan netstroom ligt is een accu niet nodig. Dan kan je hem gerust eruit halen.
De accu hoeft niet defect te zijn. Kan ook de aansluiting zijn die naar de laptop gaat.

Hangt van de laptop af. Zoals vermeld heeft de TS dit zelf kunnen waarnemen. Batterij is (altijd) nodig! Ongeacht netstroom of niet, in deze situatie.
 
Of de accu er in moet of niet heeft met de bouw van de laptop te maken.
Sommige merken/types werken immers met een doorverbinding via de accu-unit. Haal je die eruit dan kan de voeding géén stroom meer op de PC zetten.
Andere merken laten die stroom parallel lopen.
 
Hoe het juist zit weet ik helaas niet. Maar mij is gezegd geweest toen ik dit meemaakte met mijn vorige laptop dat als er een stroomstoot is dat de batterij die eigenlijk niet meer werkt dit afvlakt. Ik heb ze dan maar laten zitten. Of dit nu klinkklare onzin is of niet kan ik dus niet zeggen. Voor hetzelfde geld ben ik hier ook wel goede info aan het uitdelen. Maar kan dat ik dus niet met zekerheid zeggen.
 
onze moderne stroomvoorzieningen in huis met verliesschakelaars e.d. kennen het fenomeen van stroomstoten gewoon niet meer. Ik veronderstel niet dat er nog mensen met een laptop of PC op een net hangen dat door vb. een generator wordt gevoed. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan