Windows 10 Laptop plots zeer traag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn laptop van het merk Asus met W10 is plots zeer traag.gisteren geen enkel probleem, maar deze morgen duurde het heel lang vooraleer ik mijn ww kon ingeven. Ik gebruik edge,maar telkens pagina reageert niet. Verkenner openen duurt een eeuwigheid. Ik heb de schijf gedefragmenteerd en terug opgestart maar haalt niets uit. Het is eender wat ik wil openen,ofwel duurt het lang of opent niet. Heeft er iemand een oplossing aub
 
Ik ben eigenlijk nog niet overtuigd dat daar het probleem zit. Heb ook zo'n vermoeden dat het gebruik van het taakbeheer niet correct wordt begrepen hier, om de oorzaak te vinden.
Een nieuwe installatie kan zeker helpen, maar dat is zoals een nieuwe auto kopen omdat de banden versleten zijn.
 
lange pier,

Heb nog een handig tooltje gevonden : SysGauge

SysGauge is a system and performance monitoring utility allowing one to monitor the CPU usage, memory usage, network transfer rate, operating system performance, the status and resource usage of running processes, file system performance, USB performance, disk space usage, disk read activity, disk write activity, disk read transfer rate, disk write transfer rate, disk read IOPS and disk write IOPS for individual logical disks or all physical disks installed in the computer.
 
Ik ben een ssd schijf gaan halen en wil nu de harde schijf klonen. Macrium reflect geeft aan dat ik deze niet kan installeren op de laptop.easeus todo backup blijft bij installeren al een uur hangen op 93%.iemand een suggestie voor een free programma om te klonen?
 
Als een schijf kloont dan kloon je de problemen die je heb mee.
dus zeg ik FORMATEREN de tijd die je er in steekt om alles goed te krijgen hebt je windows al lang terug geinstaleert op 10 minuten hebt je gedaan.
 

Best Free backup & recovery and ramdisk and partitin manager


Qiling Disk Master Free is an award-winning and easy-to-use free data backup software and free partition manager software for windows PC.

www.idiskhome.com
www.idiskhome.com

???
 
Ik zat eveneens al een ganse tijd in hetzelfde schuitje: enorm trage laptop (mèt ssd) en zeker wanneer ik aan online banking via Bpost deed. Bij Bpost hadden ze nog in het weekend 'onderhoud' aan hun programma verricht en ik dacht dat dit een verbetering zou zijn. Niet dus. Toevallig las ik het bericht van Buster en las de tip van Aardbei die Hitman Pro aanraadde. Heb de proefversie (1 maand) gedownload èn uitgevoerd. Nog geen 5 minuten voor volledig onderzoek ! Niet-te-geloven !! mijn laptop is als het ware herboren !! Einde proefperiode schaf ik me zeker dit programma aan. Bedankt voor deze gouden tip.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan