Windows 10 Mediacreation tool win10 wit knipperend streepje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, ik heb de originele win 10 media creationtool van Microsoft gebrand op een dvd dual layer 8Gb omdat het bestand groter is dan een gewone 4.7 Gb. Nu als ik een nieuwe installatie wil doen hiermee , komt bij aanvang , druk op een toets als u van dvd wil opstarten. Als ik dat heb gedaan komt er een wit knipperend streepje , dat is ook normaal, maar dat blijft zo, er gebeurd dan niets meer. Als ik een externe dvd aanhang en hiervan opstart lukt het wel. Heb dit nog nooit voorgehad. De dvd speler werkt normaal want hij kan na de installatie gewoon films afspelen.
 
het is zo dat de iso maar een 4.45gb is een dvd is dan wel 4.7 gb maar er zijn niet genoeg vrije blokken meer aanwezig voor het wegschrijven van de data daarom dient men een dvd dl te gebruiken wil men opstarten vanaf een schijfje ..

wat betreft het knipperend streepje links boven wel deze kan soms maar 10x knipperen en dan verder gaan maar soms ook wel 50x ...dit ligt ook aan de snelheid van het schrijven ..alhoewel de snelheden opgevoerd werden van de drive's raad ik aan om een installatie dvd niet hoger te gaan branden dan aan de snelheid x4 omdat anders de kans groot is dat de dvd niet gelezen kan worden ..
*nu is het niet mogelijk om via het media creation tool na te gaan aan welke snelheid deze dvd dl beschreven werd ..
 
Op een dvd staat gedrukt "4.7 GB". Toch past er slechts 4,37GB aan data op een dvd.
Hoe komt dat? Dat komt doordat fabrikanten van opslagmedia (zoals cd's, dvd's, usb sticks, harde schijven) anders rekenen dan Windows.
Fabrikanten van opslagmedia gebruiken het decimale stelsel:
1000 bytes is volgens de fabrikant 1 KB; 1.000 KB is dan 1 MB en 1.000 MB is volgens de fabrikant 1 GB enzovoort.
Op die manier is 4,7 miljard bytes volgens de fabrikant gelijk aan 4,7 GB

Windows rekent bij opslag niet volgens het decimale stelsel, maar volgens het binaire stelsel:
1.024 bytes = 1 KB
1.024 KB = 1 MB
1.024 MB = 1 GB enzovoort

En daar komt het verschil vandaan tussen wat de fabrikant zegt en wat Windows ziet. Hieronder zie je de eigenschappen van een blanco dvd:
5h16m12s_002_Eigenschappen_van_Dvd-rw-station_-E--.png
 
Bedankt iedereen voor jullie hulp
Op een dvd staat gedrukt "4.7 GB". Toch past er slechts 4,37GB aan data op een dvd.
Hoe komt dat? Dat komt doordat fabrikanten van opslagmedia (zoals cd's, dvd's, usb sticks, harde schijven) anders rekenen dan Windows.
Fabrikanten van opslagmedia gebruiken het decimale stelsel:
1000 bytes is volgens de fabrikant 1 KB; 1.000 KB is dan 1 MB en 1.000 MB is volgens de fabrikant 1 GB enzovoort.
Op die manier is 4,7 miljard bytes volgens de fabrikant gelijk aan 4,7 GB

Windows rekent bij opslag niet volgens het decimale stelsel, maar volgens het binaire stelsel:
1.024 bytes = 1 KB
1.024 KB = 1 MB
1.024 MB = 1 GB enzovoort

En daar komt het verschil vandaan tussen wat de fabrikant zegt en wat Windows ziet. Hieronder zie je de eigenschappen van een blanco dvd:
5h16m12s_002_Eigenschappen_van_Dvd-rw-station_-E--.png
Bedankt, maar dat wist ik ook.
 
het is zo dat de iso maar een 4.45gb is een dvd is dan wel 4.7 gb maar er zijn niet genoeg vrije blokken meer aanwezig voor het wegschrijven van de data daarom dient men een dvd dl te gebruiken wil men opstarten vanaf een schijfje ..

wat betreft het knipperend streepje links boven wel deze kan soms maar 10x knipperen en dan verder gaan maar soms ook wel 50x ...dit ligt ook aan de snelheid van het schrijven ..alhoewel de snelheden opgevoerd werden van de drive's raad ik aan om een installatie dvd niet hoger te gaan branden dan aan de snelheid x4 omdat anders de kans groot is dat de dvd niet gelezen kan worden ..
*nu is het niet mogelijk om via het media creation tool na te gaan aan welke snelheid deze dvd dl beschreven werd ..
Bedankt, ik had hem op een lage snelheid gebrand.
 
je gaf aan dat je het media creation tool heb gebruikt om je een dvd dl te branden ..hoe kun jij dan een lage snelheid bepalen als het media creation tool deze optie niet heeft om de brandsnelheid in te stellen !
 
dan heb je via het media creatio tool je een iso aangemaakt ..en is je openings bericht niet correct en misleidend ..
betreft je systeem het oudere bios te gebruiken of eerder het nieuwe uefi ..
want ik vermoed dat als jij Burningstudio vermeld dat je dan de Ashampoo Burningstudio 21 bedoeld ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan