Opgelost Microsoft Teams

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een account aangemaakt in Microsoft Teams, omdat het niet goed lukte nogmaals opnieuw met een ander e-mailadres. Nu heb ik blijkbaar twee accounts en is het een zootje: een deel van de contacten staat op het ene account, een ander deel op het andere account. Het lukt me niet om één van die accounts te verwijderen. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Wanneer ik een uitnodiging ontvang voor een teamvergadering en op die link klik, hoef ik niet in te loggen, en opent Teams automatisch een account, en wanneer het het verkeerde is, kom ik niet bij die vergadering terecht en kan ik het account niet wisselen.
 
nu vergaderen werkt dus via skype zie ik nu ( gebruikte deze eerder niet ) aangezien jij dus meerdere accounts gebruikt op skype dien jij je vervolgens op alle accounts af te melden .. éénmaal dat dat gedaan is meld jij je vervolgens enkel aan bij skype met het account dat jij wilt gebruiken .. synchroniseer vervolgens ook al je contacten met dit account .. het synchroniseren gaat niet via skype maar wel via het Microsoft account dus indien jij op je systeem het Lokaal account gebruikt kan er niet gesynchroniseerd worden ... enkel als je op je systeem aangemeld bent met het Microsoft account kan het synchroniseren gestart worden !

*in skype zelf kun je schakelen tussen accounts maar dan dien je aan te geven dat je de account toepassingen en instellingen wenst te behouden .
 
Het gaat helaas niet om Skype, maar om Microsoft Teams. Ik heb al alles verwijderd, maar wanneer ik dan opnieuw een account wil aanmaken dan wordt dit geweigerd, omdat ik al een account heb. Ik heb er twee, die met elkaar conflicteren, en ik vind geen enkele mogelijkheid om één van beide te verwijderen. Ze bestaan, en ik raak er niet meer van af.
 
nu vergaderen van Microsoft Teams werkt ook met skype ..
je kan deze dus op 2 manieren starten .. dus via de toets rechts onder in de taakbalk of via de skype module.

*je diende géén nieuw account aan te maken , dat heb ik niet vermeld .. jij diende nadat jij je heb afgemeld met de 2 accounts je weer aan te melden met 1 account welke jij wilt gebruiken ..

onderstaande 2 afbeeldingen .. beiden geven dezelfde optie weer ...> nu vergaderen ..

1ste afbeelding met de optie nu vergaderen opgestart via skype .
Ashampoo_Snap_zaterdag 12 december 2020_10h37m16s_001_.jpg


2de afbeelding nu vergaderen opgestart van uit de taakbalk en ook hier word de link gelegd met skype .
Ashampoo_Snap_zaterdag 12 december 2020_10h41m18s_002_.jpg

**klik je op de x links in beeld van afbeelding 2 dan sluit afbeelding 2 de optie "nu vergaderen " af maar indien je aangemeld ben bij skype dan zie je vervolgens ook het eerste verschijnen ..!
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Het gaat helaas niet om Skype, maar om Microsoft Teams. Ik heb al alles verwijderd, maar wanneer ik dan opnieuw een account wil aanmaken dan wordt dit geweigerd, omdat ik al een account heb. Ik heb er twee, die met elkaar conflicteren, en ik vind geen enkele mogelijkheid om één van beide te verwijderen. Ze bestaan, en ik raak er niet meer van af.
Een Microsoft account (en dat is dus wat Teams gebruikt) kan je inderdaad niet verwijderen. Die heb je voor het leven ! Je moet enkel (zoals hierboven al gezegd) van alle accounts afloggen en dan aanloggen met degene die je wil blijven gebruiken. Bij elke volgende opstart van Teams zal hij dan meteen naar die laatst gebruikte account gaan. De rest vergeet je gewoon ...

Zorg dat de account die je gebruikt overeenstemt met het mailadres dat je gebruikt, anders krijg je de uitnodigingen en meldingen nooit te zien.
 
je gebruikt dus 2 of meerdere skype accounts maar je heb maar 1 Microsoft account ... er kunnen wel aliassen gebruikt worden maar dan nog zouden deze aan je Microsoft account gekoppeld worden ...
*meld je in skype aan via je Microsoft account en klik op de 3 horizontale puntjes ( je opent hiermee een menu ) kies instellingen ..
scrol vervolgens naar onderen " je account sluiten " let op indien jij effectief je Microsoft account wilt stop zetten om skype te gebruiken dien je dit nogmaals te bevestigen door een 2 staps vertificatie te doen !
of door gebruik te maken van een code die naar een alternatief email adres toegestuurd kan worden bv je telenet email adres ...
deze code bestaande uit 7 cijfers dien je dan in te geven bij skype ..
vervolgens word het account gesloten en kan je pas na 24 uur een nieuwe aanmaken om skype te gebruiken ..
door het bestaande Microsoft account stop te zetten om skype te gebruiken zeg je ook de aliassen op ..
*denk 2 x na voor je hiermee verdergaat !

*je kan deelnemen aan een vergadering zonder aangemeld te zijn op skype maar je kan geen vergadering starten zonder aangemeld te zijn op skype !
 
OK, bedankt voor al jullie raadgevingen. Ik denk dat ik nu begrepen heb wat ik verkeerd deed. Wanneer ik op de uitnodiging klikte, verscheen dit in beeld.
Teams.jpg
Ik had al een account aangemaakt, dus klikte ik op het onderste, en ging daarmee naar mijn account waardoor ik de link naar de vergadering kwijt was., en hiermee is de knoeiboel begonnen: van alles de-installeren en opnieuw installeren maakte alles nog erger. Ik veronderstel nu dat dit alles niet nodig was.
Ik heb geen eigen account nodig, ik wens enkel aan de vergaderingen te kunnen deelnemen, daarvoor krijg ik een mail toegestuurd.
Ik veronderstel dat ik die bureaublad applicatie kan verwijderen, kan ik nog iets anders verwijderen? (want ik wil mijn eigen accounts niet meer te zien krijgen).
 
je zegt nu " ( ik wil mijn eigen accounts niet meer te zien krijgen)." mijn vraag hierop is dan ..gebruik jij skype !
en over welke accounts gaat het hier vervolgens nu .. het Microsoft account heb je zo wie zo nodig voor de Windows 10 maar indien jij skype gebruikt en je wilt deze vervolgens los koppelen van je accounts dan volg je bericht #9

*ik herhaal dat je geen skype account nodig heb om aan vergaderingen deel te nemen ..
je wenst ook de bureaublad app te verwijderen en zodoende zal je dan eerder deze vergaderingen via de edge browser op volgen ..
 
Sorry, je merkt dat dit allemaal nieuw is voor mij.
Je hebt het over Skype, ik zie geen verband met Microsoft Teams.
Ik gebruik geen Skype om in Teams te kunnen deelnemen aan vergaderingen.
Wanneer dat wel via Skype zou kunnen, zou ik het erg appreciëren te vernemen hoe dit dan in zijn werk gaat.
 
bezie dan eens bericht @7 in dit topic beiden afbeeldingen kregen het logo mee van skype ..
meld ik me hier volledig af in skype en wil ik Teams starten dan word hier direct de link gelegd naar skype indien ikzelf een vergadering start ..
* neem ik deel aan een vergadering hoef ik niet aangemeld te zijn in skype .
 
noteer effe dat vanaf volgend jaar Microsoft Teams " nu vergaderen " los komt van skype ..op dit moment werken deze twee naast elkaar welliswaar heeft deze optie via skype minder mogelijkheden ..de bedoeling is denkelijk om skype business te vervangen door Teams welke dan aanwezig is in de Microsoft Office suites als een volwaardige versie maar tevens ook als een beperkte versie te gebruiken is zonder de Microsoft Office te moeten gebruiken .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan