Windows 10 Miniatuurafbeeldingen van mappen worden niet meer weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

elzo

Steunend lid
Vip Lid
LS, Plotsklaps zie ik, als ik een mapje met afbeeldingen open, geen (kleine) afbeeldingen meer in de betreffende pictogrammen maar alleen het logopictogram van het programma waarmee ik mijn afbeeldingsbestanden (in mijn geval Irfanview) open. Erg lastig als je bijvoorbeeld een plaatje wil invoegen in een berichtje...
Ik heb de instellingen niet veranderd en die staan ook standaard op "Grote Pictogrammen" ingesteld bij de beeldweergave. Ik kan de grootte wel veranderen maar niet zodanig dat er weer afbeeldinkjes verschijnen. Er staan in het mapje tussen de laten we zeggen 100 pictogrammen slechts een stuk of 5 als afbeelding en de rest als logopictogram.
Heb ik toch iets per ongeluk veranderd en hoe kan ik dit weer herstellen?
Met vriendelijke groet, Elzo
 
Hi Philip, dat dacht ik ook, alleen na een klein half uur nog geen beweging in de eerste folder die ik nu probeer...

Knipsel voor PC Tuts (3).JPG
 
In 'Afbeeldingen' heb ik 40 Hoofdmappen met in totaal (+ sub mappen) 607 mappen, 30.867 bestanden.
In het voorbeeld #16 staan 310 items.

Ik bedenk me nu ineens dat de oorzaak van het probleem misschien kan zijn dat alles in de beveiligde kluis van 'One Drive' is opgeslagen. Mocht dit zo zijn hoe krijg ik alles dan weer (zoals het vroeger was) gewoon naar de (D) van de SSD.

Knipsel voor PC Tuts (4a).JPG
Knipsel voor PC Tuts (4b).JPG
Knipsel voor PC Tuts (4c).JPG
Knipsel voor PC Tuts (5).JPG
 
Dat is idd. het enige dat ik kan bedenken... Heb er geen ervaring mee.
Is het overigens niet zo dat in OneDrive er nu een 'download on demand'-funktie aktief is ?

Je zou kunnen testen door vanuit Explorer eens één van die bestanden te openen in het afbeeldingsprogramma dat je gebruikt (IrfanView) en dan gewoon te sluiten. Als je dan de map opent zou ik verwachten dat nét van dat ene bestand wél een miniatuur zou te voorschijn komen.
Als dat zo is, weet je waar het probleem zit. OneDrive benadert dan die bestanden niet spontaan, maar enkel als je ze als gebruiker benadert.

Bestanden uit OneDrive naar lokaal halen die je gewoon zoals je ze er hebt ingezet nl. met kopie-funktie van Windows of van een File Manager die beter om kan met grote aantallen bestanden.
 
Hi Philip,
Jouw eerste plannetje werkte maar ten dele. Een bestandje openen en dan >save in dezelfde map leverde wel een miniatuurtje op maar dat kost dan voor 30.000 afbeeldinkjes wel heel erg veel tijd...
Maar het 2e deel werkte wel. "Afbeeldingen", "Documenten" enz... vanuit de "Persoonlijke kluis van OneDrive" naar de (D) van de SSD verplaatst et voilà alles weer perfect met miniaturen.
Dus OPGELOST.
Heeeeeeeel hartelijk dank voor jouw meedenken en hulp. (y)(y)(y)
Grrrrrrrtjs, Elzo
 
Een moeizame les / ontdekking voor alle gebruikers van ONEDRIVE !
Het is altijd makkelijker, vlotter om je bestanden gewoon lokaal te zetten ALS je maar in een goede backup voorziet. En daarvoor kan je OneDrive dan weer wel beter gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan