misluke updates Win10

Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Voor de zoveelste keer - en na ettelijke uren geduld - krijg ik de beruchte foutcodes omdat de zgn. 'noodzakelijk' veiligheidupdates 1709 e.d. mislukt zijn ! Een mens zou het al voor minder op zijn heupen krijgen omdat dit zowel op mijn Medion Akoya als op de HP620 van mijn vrouw gebeurt. Het zijn beiden x64 systemen maar krijgen toch een andere foutcode toebedeeld: 0xc1900200 voor de Medion en 0xc1900107 voor de HP. Alle tips nagekeken èn toegepast die ik op het internet kon vinden, doch jammer maar helaas.
Zoals jullie weten starten die befaamde updates stevast met "your device needs the latest security updates", wat schijnbaar steeds zonder problemen gebeurt. Hetzelfde eveneens met de "download om de installatie VOOR TE BEREIDEN", maar het is pas bij de definitieve installatie van de updates (pc niet afzetten enz..) dat het verkeerd gaat. Dit proces stopt zo nawat 2/3 van de installatie - bij de HP BLOKKEERDE de pc tot 3x toe (!!) op 82% - . Irritant is nog een proper woord hiervoor want omdat je verplicht ben om de pc met de aan/uit knop uit te zetten, keert hij dus bij de herstart terug naar de 'oude' Windows versie en herstelt hij alle bestanden. Terug bij af dus.
Bij MS vind je alles behalve oplossingen hierover en contact via mail wordt niet beantwoord !
Ik weet dat er hierover al omzeggens boeken geschreven zijn op fora e.d., doch het zijn uitzonderingen die met voorgestelde 'oplossinigen" geholpen werden. Heeft iemand van ons hier misschien een gouden tip ? Uiteraard is mijn dank groot en help je misschien nog vele anderen ?
 
Terwijl ik dit lees is de upgradeassistent terug bezig om de "belangrijke veiligheidsupdates" te updaten. Het vermeldt ook nog dat die pas kunnen geïnstalleerd worden wanner op deze pc de RECENTSTE VERSIE VAN W10 STAAT !? Waarom gaat ie dan dagelijks die gaan halen terwijl de vereiste 1709 er nog steeds niet opstaat ? Is dit onzinnig of ben ik totaal verkeerd ? Vandaag al 3 x mislukte update. ! Ik hoef deze update eigenlijk in het geheel niet, doch ben niet langer "meester" over mijn pc !
 
meester over de pc zijn we immers allemaal niet meer aangezien de Windows 10 een service is dat ons toelaat om deze te gebruiken ...
jij zegt nu dat je eigenlijk deze upgrade naar 1709 niet wilt wel indien jij nu niet naar versie 1709 wilt gaan dan dien je er rekening mee te houden dat indien jij op je huidige versie blijft zitten dat deze binnen de kortste keren geen updates meer zal krijgen ...
*mijn aanbeveling is dus indien jij de Windows 10 wenst te blijven gebruiken om nu de knoop door te hakken en een geheel verse installatie te doen vanaf het opstarten van de dvd of de usb stick ...echter voor je hier aan begint zorg je eerst dat je al de drivers op een usb stick heb staan of in een map bewaard op een externe schijf zodat je deze kunt aanspreken indien je bemerkt na de herinstallatie dat er drivers ontbreken ...
 
Drivers zijn belangrijk he, Momenteel loopt er hier een draadje van iemand met de handen in het haar omdat hij zijn drivers niet meer heeft. Ik heb op mijn D ook een map met daarin mijn drivers voor mijn netbookje.
 
Dat heb ik eveneens gedaan hoor. Ze staan inderdaad allemaal netjes op 3 verschillende plaatsen (externe HD, stick en HD zelf). Die zijn niet zozeer het probleem, maar al die programma's terug eropzetten met de nodige licentiesleutels, configuratie, enz. daar zie ik wel tegenop en is toch iet op 1-2-3 gedaan hé ? Maar zoals je zegt, het zal moeten nietwaar ? Voor mijn part mag deze thread gesloten worden. Wanneer het zover is laat ik zeker weten. Tot dan, het allerbeste aan alle medewerkers.
 
indien je dus nog over deze installatie bestanden beschikt en de daarbijhorende licenties mag dat je toch niet tegenhouden ....het is effe door bijten ...
succes ermee ...
*ik zou dit draadje nog effe willen open laten staan zodat jij hier altijd nog terecht kan ...of hier kunt aangeven dat je door de zure appel heen gebeten heb .
 
Akkoord hoor, maar ik vind het toch op zijn zachts gezegd eigenaardig dat deze update niet doorgaat wegens ergens een "mankement" aan de pc, en met een nieuwe installatie te doen met deze bijgewerkte 1709 is de pc opeens wel geschikt !? Maar het zij zo en zal zeker niet nalaten om te vertellen hoe het verder gaat.:ende:
 
wegens een mankement ...wel om eerlijk te zijn had ik dit uit het oog verloren ...
start eens een opdrachtprompt (administrator ) op en geef de opdracht sfc /scannow in .... druk op enter om deze te starten ...vermeld wat deze scan te melden heeft ..
 
Reactie op "scannow": "Windows Resources Protection did not find any integrity violations".. Dus blijkbaar alles OK ? "Mankement" is misschien een slechte woordkeuze van mijnentwege en niet-compatibel zou meer op zijn plaats zijn wegens foutcode 0xc1900200 ? Zojuist werd nog eens ongevraagd de beveiligiingsupdate opgestart, gedownload 100 %, geverifiëerd 100%, doch op 73 % stopte de installatie met "er is iets misgegaan" + voornoemde code.
Gisteren echter kreeg ik 2 andere (fout)meldingen incl. KB-nummers. De 1ste zou Adobe Flash Player veiliger moeten gemaakt hebben (...), doch mislukt: KB4088785 - 0x80246013. Vanuit Windows catalogupdate het 1703/x64 bestand gedownload en geopend. "niet geschikt voor deze pc" ! De versie x86 systemen werd smetteloos geïnstalleerd terwijl mijn processor wel een x64 systeem is ?!
Ik probeerde eveneens het 2de KB4088782, cumulatieve update voor 1703 en die herstartte de pc ook op 73% en terug met dezelfde foutcode. Raar was wel dat de update voor Flash Player er terug bij stond als misgegaan !! Bij mijn 2de download en verificatie van deze (eerder geslaagde) update, vertelde die mij dat deze update al geïnstalleerd was !!??? Onbegrijpelijk. Is er misschien verwarring tussen x86 en x64 ? Ik heb altijd al gedacht dat ik een 64-systeem heb zoals trouwens alle info aangeeft ?
Nog zoiets raars: cmd uitvoeren vanuit Windowstoets + X werkt niet ! Ik dien rechtstreeks in de bestandslocatie (system32) rechts te klikken en op die manier 'administrator' te activeren ! Een koppeling naar het bureaublad van daaruit maken en nadien op bureaublad dit icoon te 'rechtsklikken' lukt ook al niet ?! Enig idee wat hier kan aan gedaan worden of waar de oorzaak kan liggen ?
 
jouw processor is wellicht geschikt voor een 64 bit besturingssysteem ... als jij nu via start >instellingen >systeem kijkt wat zie jij dan vermeld staan onder info ..
je zou daar dus bij apparaatspecificaties >type systeem de vermelding moeten zien wat type processor en wat type besturingssysteem er gebruikt word ..
in de afbeelding hier onder zie je dus 2x 64 bit vermeld staan ..
hampoo_Snap_donderdag_15_maart_2018_13h14m06s_001_.png


*ik denk echt dat indien je de knoop doorhakt om een verse instal te doen dat je er voordeel aan heb indien je dan ook voor een 64 bits besturingssysteem zou gaan indien blijkt dat er nu een 32 bits versie aanwezig is .
 
Die info had ik reeds doorgegeven geloof ik : Build: 150363.909 /Windows Pro v 1703 / Processor Intel Core2 / type systeem 32-bit, x64 processor.
Denk dat ik in het weekend de knoop doorhak al stuit het me 500% tegen de borst dat dit moet gebeuren omwille van - in feite - een onvolmaaktheid van een besturingssysteem en waar ze nog altijd het einde niet zien. Wanneer dat niet lukt, komen ze allicht binnen afzienbare tijd terug op de markt met een "nieuwere" en "betere" uitgave en zo kan MS nog wel wat langer en beter hun heerschappij verderzetten ?
 
eerder werd er beweerd dat men Windows 10 blijft behouden er komt dus géén Windows 11 of zo ...
wat wel gebeuren zal is dat men de Windows 10 steeds verder zal gaan ontwikkelen en dit steeds door het uitbrengen van de Cumulatieve Updates..
men doet er dus goed aan om deze dan ook steeds te installeren want al de oudere versies worden na verloop van tijd afgeschreven en zullen dan ook géén updates meer ontvangen ...
dit staat tevens ook vermeld als men akkoord ga met de voorwaardes opgelegd door Microsoft om de Windows 10 te gebruiken als een service ..
 
Ondertussen vanalles en nog wat geprobeerd: ik had een usb met w10 erop via MCT gemaakt. De setup file liep op een sisser uit en na opstarten via usb deed ie grotendeels het werk en vroeg om mijn licentie in te geven. Hier diende ik wel de key van mijn W8 aankoop in te geven terwijl ik een totaal andere key uitlas d.m.v. een kleine tool !? Hielp ook tot niks want wat verder kreeg ik terug de melding " er is iets mis gegaan" !! Een nieuwe poging op een andere HD met enkel de clone van mijn c-partitie erop leidde eveneens tot hetzelfde resultaat. Omdat ik links en rechts gelezen had over het belang van 32 en 64bit, herformatteerde ik die stick en terug w10 gedownload en gevraagd om W10 op die stick te zetten, maar na download mislukt dit nu en kan W10 op een (lege !) usb stick niet gezet worden !?. Raar is wel wanneer ik Media Creation Tool google, ik als resultaat dit krijg: "(https://www.microsoft.com/software-download/windows10) You've been routed to this page because the operating system you're using won't support the Windows 10 media creation tool and we want to make sure you can download Windows 10" !!! ??? Mijn bedoeling is/was om die c-partitie volledig te wissen omdat ik dacht dat daar het schoentje wrong, maar nu zit ik wel gewoon zonder usb of dvd om ook dit nog eens te proberen. Iemand nog ideeën ?
 
Oh ja, ondertussen had ik een chat met 1 van de mekewerkers van MS: flop ! Zijn antwoord op code 0xc1900200 (hardware fout ?) was: "helaas" en gaf me 2 links door die BEIDE error 404 opleverden ! De ene link "how to perform a clean boot" heb ik gezocht en uitgeprobeerd met het gekende resultaat. De andere link waar ik "hulp" kon krijgen geef ik hier maar mee, doch werkt niet: https://support.microsoft.com/nl-nl/10164. Tot slot werd ik naar Medion verwezen en eindelijk kreeg ik daar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan