Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
...ik heb eens een 'Scancirle' analyze laten draaien en krijg het volgende in mijn rapport:

» Missing startup executable - the executable specified for the startup process does noet exist (anymore) and delays unnessary the startup of your computer «

Als dat echt zo is - hoe kan ik dat terug installeren? Of is dat een valse positive of zoiets?

Merci op voorhand,

WW
 
volgens mij zijn de gegevens verkregen door scancirle waarheidsgetrouw ...
hier althans is de pc 100% safe en werden er géén vermeldingen waar genomen ..
Ashampoo_Snap_2015.05.26_14h29m29s_001_.jpg



**de vermelding
Missing startup executable - the executable specified for the startup process does noet exist (anymore) and delays unnessary the startup of your computer
heeft in alle waarschijnlijkheid dan ook te maken met je Windows boot manager (MBR).

dit kun je dus fixen door een sfc /scannow op te starten ..als de Administrator
of door een opstartherstel toe te passen
 
MBR staat voor Master Boot Record. Indien dit een probleem is, gaat Windows niet booten. Is dus uit te sluiten.

Die fout geeft aan dat een bepaald programma in je "Run" nietmeer bestaat. Dus even checken met msconfig of er iets bijzit dat nietmeer aanwezig is.
Gaat normaal ook geen problemen of vertragingen teweeg brengen zoals aangegeven. Is enkel niet zo "zuiver". Maar heeft geen nadelige gevolgen op je Windows.
 
sfc /scannow eindigt met een CBS.log melding. Die log is zeeeeeeeeeeer lang en daar vind geen kat haar jongen in terug.

Zou ik een systeemkopie her-installeren? De laatste zuivere is van 10.05.
 
O.K. dan zal ik dezelfde Systeemkopie terugzetten.

Na een poging om de MBR te herstellen kreeg ik de melding dat Windows het niet kon herstellen. In een nieuw log.txt kreeg ik dit:
Gevonden hoofdoorzaak:
---------------------------
Niet nader bepaalde wijzigingen van de systeemconfiguratie hebben dit probleem mogelijk veroorzaakt.

Herstelbewerking:
Resultaat: Mislukt. Foutcode = 0x32
Tijdsduur = 156 ms

Herstelbewerking: Systeemherstel
Resultaat: Mislukt. Foutcode = 0x1f
Tijdsduur = 146375 ms

Herstelbewerking: Controle en herstel van integriteit van systeembestanden
Resultaat: Mislukt. Foutcode = 0x490
Tijdsduur = 446062 ms

Kan ik hier wat mee?
 
kan ik hier wat mee ?
dan dien ik eerst na te gaan wat de verschillende foutcodes zijn !
vraagje ..
als jij software uittest dan doe je dit toch hopelijk nooit op dit besturingssysteem zonder je voorzorgen te nemen zoals time freeze 2
of een andere zandbak !
 
doe het volgende eens ..
Ga naar het startmenu en type in het zoekvenster: " betrouw "
klik verder op "Betrouwbaarheidsgeschiedenis weergeven" in de zoekresultaten.

Ashampoo_Snap_2015.05.26_19h48m28s_002_.png

Ashampoo_Snap_2015.05.26_19h49m42s_003_.png

Iedere keer als er een fout gebeurt zal er hier een bericht komen te staan.
Kijk of je hierin melding ziet van fouten bij het opstarten of bij het afsluiten van Windows.
 
Ik denk dat volgend spreekwoord hier beter op zen plaats is: Storm in een glas water.

Ten eerste herstel je de MBR niet met sfc /scannow, maar met bootrec.exe.
Ten tweede is er totaal niets mis met de MBR, want zoals eerder vermeld zou Windows zelfs nietmeer booten.
Ten derde komt die fameuze "foutmelding" van de zoveelste tool waarbij de gerbuikers vanalles wordt voorgespiegeld van mogelijke gebreken van je systeem, die soms te verwaarlozen zijn zoals dit topic.
Ten vierde heeft die "foutmelding" geen betrekking tot bericht #6, maar je moet je wel eens gaan afvragen of je bericht #7 niet zou overwegen. Testen doe je in een virtuele of beschermde omgeving.

En geen reactie op men vorige bericht, wat het probleem van de eerste vraag kan blootleggen. Maar dat ben ik ondertussen gewoon. De muren luisteren wel...
 
wat word hiermee bedoeld ..?
En geen reactie op men vorige bericht, wat het probleem van de eerste vraag kan blootleggen. Maar dat ben ik ondertussen gewoon. De muren luisteren wel...



toen ik het bericht las heb ik via google gezocht op " missing executable windows 8.1 " en kwam ik vervolgens uit op een vermelding betreffende het draaien van een sfc /scannow of het draaien van een opstartherstel .
*dat er nu wellicht een ander programma er de oorzaak van is is me onder tussen wel duidelijk...daarom dat ik verwees naar het weergeven van het betrouwbaarheidsgeschiedenis . zie post 8
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan