Opgelost Muis werkt niet meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Castellane

Steunend lid
Vip Lid
Op mijn PC kan ik mijn muis niet meer gebruiken. Ik heb al een andere werkende muis (met kabel) via USB aangesloten op de PC maar ook deze werkt niet op deze PC.
Het toetsenbord werkt wel perfect. (ook via USB, zelfde ontvanger als 1e muis)

Wanneer ik apparaatbeheer open dan zie ik bij Muizen en andere aanwijsapparaten dat er iets niet pluis is.
Apparaatstatus: Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)
Wanneer ik het apparaat verwijder en opnieuw installeer krijg ik dezelfde melding en ook de muis wil niet werken...

Wanneer ik CMD of opdrachtprompt probeer te starten dan krijg de melding:
Deze app kan niet worden uitgevoerd op uw pc
Vraag bij de software-uitgever na of er een versie bestaat voor uw pc.
Ook in veilige mode kan ik de opdrachtprompt niet uitvoeren.

Graag zou ik het probleem oplossen zonder de PC opnieuw te installeren, ik zou ook graag hebben dat er geen geïnstalleerde pgm's gewist worden.

Iemand tips?
 
Oplossing
Zou hem dan eerst eens updaten naar 21H2.
Wil dat?
Zou hem dan eerst eens updaten naar 21H2.
Wil dat?
 
Oplossing
Ondertussen harde schijf laten scannen met Malwarebytes maar dit verliep niet zoals gepland.
1e keer liep deze vast, opnieuw geprobeerd 2 zaken gevonden die niet goed waren en deze in quarantaine gezet.
Liep terug vast.
Daarna de harde schijf via sata verbonden met externe pc (in het begin was het via sata naar usb omvormer).
Malwarebytes opnieuw laten draaien, geen malware meer gevonden.
HD terug in PC gestoken en opnieuw opgestart, helaas.

Terug handleiding #5 Universal Serial Bus controllers verwijderd maar ook dit gaf geen oplossing.

Wanneer ik CMD of opdrachtprompt probeer te starten dan krijg ik nog steeds de melding:
Deze app kan niet worden uitgevoerd op uw pc.

Kopie genomen van CMD van werkende en deze op USB gekopieerd.
Deze wil werken (mag dat vanaf de F drive?)

Ook hier krijg ik bij SFC /scannow de melding "Windows Resource Protection could not perform the requested operation"

Bij DSIM volgende meldin:
DNS-server treedt niet als autoriteit voor zone op.

Update #16 proberen uit te voeren maar dit lukt niet,
Geen foutmelding maar is ook niet geïnstalleerd.

Nog iemand tips?
 
Andere oplossing kan ik niet bedenken, die Windows installatie is behoorlijk van slag.
Harde schijf nog wel goed?
 
Naar mijn bescheiden mening is dat hopeloos... De eerste link van @lange pier hierboven is zeker het proberen waard. Je hebt niets te verliezen. Als die het niet oplost dan rest alleen nog een nieuwe installatie, vrees ik.
 
Andere oplossing kan ik niet bedenken, die Windows installatie is behoorlijk van slag.
Harde schijf nog wel goed?
Zal ik zeker proberen...
Ondertussen update #16 aan de praat gekregen, even afwachten...
 
Probleem opgelost.
Nadat ik update #16 aan de praat gekregen had (heeft we zeer lang geduurd) kon ik terug met de muis werken.
Ook het commando CMD (opdrachtprompt) kan ik terug uitvoeren.
Ook het pgm malwarebyte loopt terug normaal.
Hier mag een slotje op.

Ik wil alvast iedereen bedanken om te zoeken naar een oplossing!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan