Netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Hallo en goede morgen,

Ik heb de beschikking over 2 PC´s W10. Ik noem ze maar even PC 1 en 2

PC 1 staat in kamer A en PC 2 is een nieuwkomer en staat in de aangrenzende kamer B

PC 1 is via een kabel verbonden met internet

PC 2 is in staat van installatie. Het is een goede maar niet nieuwe PC.

Wat ik graag wil:
PC 2 draadloos verbinden met internet, zodat ik geen kabels hoef te trekken.
Ik ga er van uit dat ik daarna in staat zou moeten zijn om beide PC´s draadloos met elkaar te verbinden zodat ik data kan uitwisselen.

Mijn vraag: wat is de beste aanpak.

NB ik beschik over een Netgear wifi extender EX6100
 
We missen nog wat informatie. Je hebt een Netgear Wifi extender EX6100 zeg je. Ik neem dat aan dat deze ingesteld staat als EXTENDER, en niet als Access Point? Maw, je hebt nog een Wifi basis station? Internet komt ergens binnen. Hoe gaat dit verder...? Welke toestellen?
Is PC 2 een desktop of een laptop?
 
Hallo Ddragon,

Dank voor de snelle reactie. Netgear is ingesteld als extender. Internet en Wifi worden geleverd via de Movistar access box. Movistar is een belangrijke leverancier van Internet in Spanje (waar ik woon). PC1 en 2 zijn desktops met Windows 10.
 
Beste methode is om de netgear in te stellen als Access Point. Maar, dan moet deze aangesloten worden aan een netwerkkabel. Is altijd stabieler dan een "extender" methode. Helaas zal je deze met een reden als extender ingesteld hebben, dus ik vermoed dat op de huidige plaats geen kabel voorhanden zal zijn. Dus dit even terzijde, als persoonlijke mening.

Dan, de desktop (PC 2) uiteraard voorzien van een Wifi dongle of uitbreidingskaartje (PCI, PCIe, ...). Een kaart is waarschijnlijk beter omdat die voorzien is van een deftige antenne.

En als configuratie moet je verbinding maken met het Wifi basisstation. (ofwel rechtstreeks ofwel via de extender). Je gaat dit verschil normaal niet mogen zien. Als gebruiker ga je één toegangspunt zien.

Wat je zeker NIET mag doen; een router ergens tussenplaatsen. In de winkels verkopen ze nogal snel draadloze routers als je vraagt om Wifi (of wifi uitbreiding). Je gaat dan NAT toepassen tussen je bedrade en draadloze omgeving, waardoor je toestellen nietmeer rechtstreeks met elkaar kunnen communiceren. Ik merk dat veel computerwinkels het in Keulen horen donderen op dat vlak...
 
Helder verhaal, maar - dat is je waarschijnlijk wel duidelijk - ik ben een leek. Stel je dus met enige schroom de volgende vraag: ik heb de ebschikking over een TP-link (TL-WN722N). Speelt die nog een rol in dit verhaal?
 
Is dus waarschijnlijk de WIFI dongel waarvan jij zegt: neem maar beter een kaart. Lijkt me beter om deze 2 onderwerpen maar ff-tjes te scheiden. Errst maar de draadloze internet verbinding op de 2e PC regelen. Als de geregeld is kom ik hier wellicht op terug.
 
Deze dongle heeft een antenne zie ik. Zal dus wel deftig zijn neem ik aan. Indien deze niet voldoet (kan is eerder klein), kan je nog overwegen om andere opties te bekijken. Maar het zal altijd de combinatie zijn van zender / ontvanger die in orde moet zijn.
 
(kan is eerder klein) betekent waarschijnlijk dat je niet verwacht dat die zal voldoen. Ik ga morgen even naar de PC-shop en horen wat hij voorstelt. Mag ik dat dan tegen je aan houden?
Bedankt tot dusver.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan