Windows 10 Netwerknaam wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou graag de netwerknaam wijzigen, maar ik vind niet waar ik dit moet doen.
Ik probeerde Systeemeigenschappen, maar daar vond ik het niet bij.
Kan iemand uitleggen waar dit te vinden is?
Bij voorbaat dank.

Nogmaals mijn excuses voor de verkeerde vraagstelling.
Dit is ook waar ik gezocht heb, in Systeemeigenschappen, maar bij mij kun je enkel de computernaam wijzigen, niet de naam van de werkgroep.
systeemeigenschappen.jpg

Windows 10 Home ?

In de Home editie is het niet rechtstreeks te wijzigen, maar wel mogelijk.
Blijkbaar moet je in Instellingen kiezen voor 'Netwerk en Internet' en dan onderaan voor 'Netwerk Opnieuw Instellen'.
Als je de wizard doorloopt krijg je blijkbaar de mogelijkheid om bij een werkgroep aan te sluiten...

ook in de Windows 10 home kan men vervolgens de manier uitgelegd door Wivy eerder in bericht 12 de naam van de Workgroup veranderen ..

Ashampoo_Snap_zondag 28 maart 2021_16h44m12s_001_.jpg

Ashampoo_Snap_zondag 28 maart 2021_16h51m56s_002_.jpg

*men dient het systeem te herstarten ..
als ik zo naar het bericht 16 kijkt van de ts dan zie ik dat er ook naar een herstart gevraagd word door het systeem !

na een systeemherstart staat er hier géén Workgroup meer maar wel Werkgroep ... datgene wat ik wilde ..

Ashampoo_Snap_zondag 28 maart 2021_17h04m55s_003_.jpg

Bedankt QTEX, maar ook dit werkt bij mij niet: Werkgroep staat in het grijs en kan niet aangeklikt worden.
Mijn Windows versie is Windows 10 Home 20H2 build 19042.868 met de allerlaatste updates.

Blijkt dat er heel veel verschillende versies van Windows 10 Home bestaan. Overal op het internet gezocht en daar vind je handleidingen met “doe dit” en “dan zie je dat” maar dat “dan zie je dat” is nooit hetzelfde als wat ik op mijn scherm te zien krijg.
Het laatste dat ik geprobeerd heb is met regedit via HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Profiles
de sleutel [DE4A6F3F-4EA8-40E3-B1B5-8ECEE0C69127] te openen, daar zou je dan WORKGROUP zien staan. Die sleutel staat er bij mij niet in en in de andere sleutels vind ik ook niets terug.

Ook las ik op meerdere sites dat Microsoft de mogelijkheid om de naam WORKGROUP te wijzigen onmogelijk gemaakt heeft in de nieuwste versies van Windows 10.

Ik heb dan maar wijselijk besloten dat ik hierin al te veel tijd geïnvesteerd heb en de naam WORKGROUP dan maar zal behouden.
Hartelijk dank aan iedereen die geprobeerd heeft mij bij dit probleem te helpen.

Bijlagen

• werkgroep.jpg
    werkgroep.jpg
    119.9 KB · Weergaven: 144
Bedankt QTEX, maar ook dit werkt bij mij niet: Werkgroep staat in het grijs en kan niet aangeklikt worden.
Mijn Windows versie is Windows 10 Home 20H2 build 19042.868 met de allerlaatste updates.
Dat zegt @Qtex ook niet hé ... Om te wijzigen verwijst hij naar berichtje 12, 17 en 25 uit deze discussie.
Je keert hier weer terug naar je oorspronkelijk probleem terwijl daar uitgelegd is hoe je het kan oplossen.

Heb je de daar beschreven reset van netwerk uitgevoerd ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan