niet snel opvolgen van commando's

Status
Niet open voor verdere reacties.
qtex,

Ik denk dat je wel eens volkomen gelijk zou kunnen hebben. Mijn laptop wordt ook bloedheet en de ventilator maakt kabaal en kan het niet bijhouden. Als mijn laptop koel is dan werkt hij stukken beter. Ik heb je goede raad met alles opgevilgd en morgen (want nu is het al 00.30 uur) ga ik hem helemaal schoonmaken. Ik laat je horen of dat de oorzaak van mijn problemen is geweest.

groetjes
Aloys

Dat is inderdaad één van de meest voorkomende oorzaken die ik regelmatig tegenkom.
Als ik een tip mag geven; de koelpasta tussen de CPU en/of GPU met de heatsink raakt door de jaren verduurt waardoor de opgeleverde warmte zeer slecht overgebracht en afgevoerd wordt. Dit komt meestal voor bij portables van +4 jaar.
 
Hallo DDragon 80,

Ik ga morgen zeker mijn laptop schoonmaken want mijn laptop is denk ik ook ongeveer 4 jaar oud en heeft al die verschijnselen van wat door jou en qtex genoemd worden. Het lijkt wel een opstijgend vliegtuig en je hoort gewoon dat hij het niet meer trekt en verschrikkelijk warm loopt.

Bedankt voor jullie tips ik ben er heel blij mee en laat jullie nog horen hoe het gaat na de schoonmaak.

bedankt
Aloys
 
Hallo DDragon 80,

Ik ga morgen zeker mijn laptop schoonmaken want mijn laptop is denk ik ook ongeveer 4 jaar oud en heeft al die verschijnselen van wat door jou en qtex genoemd worden. Het lijkt wel een opstijgend vliegtuig en je hoort gewoon dat hij het niet meer trekt en verschrikkelijk warm loopt.

Bedankt voor jullie tips ik ben er heel blij mee en laat jullie nog horen hoe het gaat na de schoonmaak.

bedankt
Aloys

Maar zoals DDragon ook zegt, als je gaat schoonmaken, gebruik dan nieuwe koelpasta. Als je deze niet hebt, kan je beter maandag naar een computerzaak gaan en deze kopen en daarna de laptop weer in elkaar zetten.
Verwijder dus de oude, meestal vieze en verkleurde koelpasta van de chips en de koelblokken.

Ga wel maandagmiddag, want de meeste computerzaken zijn in Nederland op maandagmorgen gesloten. Bij ons in het dorp in iedergeval wel.


Ik plaats ook even een video, misschien niet helemaal van toepassing omdat het een laptop betreft, maar toch op enkele punten wel nuttig.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Pluis, qtex en DDragon 80, Jullie hebben alle 3 gelijk gehad. Mijn lkaptop werkt weer met de snelheid van een HSL trein en morgen haal ik nieuwe koelpasta om de laatste puntjes op de i te zetten.
Met erg veel dank en een waarschuwing aan alle anderen, Luister naar deze 3 mensen want stof in je pc is inderdaad een ramp en schoonmaken zelf valt eigenlijk best mee om zelf te doen.
Nogmaals veel dank aan alle 3 deze ondersteuners.

Aloys
Crimpak
 
Wat een servise Pluis en ik ben erg blij met de videofilm toelichting want ik heb wel wat technische aanleg maar ja, dat wil nog niet zeggen dat ik weet hoe een pc of laptop in elkaar zit maar nu ik dat filmpje van je heb gezien lijkt het me morgen een fluitje van een cent om dat zelf te doen. Ik ben er in elk geval erg blij mee. Misschien zou PCtuts meer van dit soort filmpjes moeten publiceren, althans over die zaken die de techniek van dit soort dingen wat kan verduidelijken. Als leek loop ik al snel naar een pc zaak en rekeningen van 100 Euro en meer zijn dan maar heel gewoon en men doet zelfs vaak dingen die mogelijk niet direkt noodzakelijk zijn. Hieruit blijk maar weer eens dat je niet voor alles direkt naar een pc winkel hoeft te lopen en dingen ook zelf kunt doen. In het pc gebruik heb je 3 categorien 1 de beginner, de wat betere gebruiker en de ITC er, maar wie als doorsnee gebruiker heeft ook kennis van de technische kant van een pc. De meeste als ik zullen bang zijn als ze de binnenkant van een pc of laptop zien denk ik met a die printplaatsjes en draadjes maar in dit geval van mij blijkt het een weetje om het zelf op te kunnen oplossen. Erg bedankt jullie allemaal en mogelijk een hint voor PCtuts om zo nu en dan wat tips te geven over onderhoud of aanpassing van een laptop of pc die de leek zelf kan uitvoeren.
Nogmaals jullie allemaal heel erg bedankt. Mijn zondag kan niet meer stuk.

groetjes
Aloys
 
Natuurlijk zou het leuk zijn als iemand de tijd er voor heeft om dit soort filmpjes te maken.
Wij doen dit allemaal in onze vrije tijd, gratis en voor noppes, gewoon uit hobby om andere mensen te helpen met pc problemen.

We hebben wel een extra handicap in vergelijking met de pc winkel, omdat we de defecte pc niet zelf in onze handen hebben, want dan is het zoeken een stuk gemakkelijker.
Nu turen we naar ons eigen beeldscherm en lezen wat een topicstarter omschijft over de klacht en soms zijn er vele mogelijkheden voor bepaalde problemen.

Maar we houden vol en doen ons best iedereen zo goed mogelijk te helpen.
 
Hoi Pluis ik heb veel respect voor jullie inzet want ik ben nog nooit een site tegengekomen waar je zo op je wenken bediend wordt als klant en met zoveel inzet, snelheid en service van jullie als " vrijwilligers" Daarom zou ik het in elk geval niet vreemd vinden te denken aan verhoging van lidmaatschapskosten of wanneer ik een extra ondersteuning vraag daar ook extra voor te betalen, als je weet hoeveel geld leden in hun zak houden door jullie inzet. Als ik mijn laptop naar de winkel had gebracht (die nu op hun neus keken toen ik de koelpasta kwam kopen vandaag) zag ik ze denken "Al weer een die het zelf doet" en had ik al snel een rekening gehad van 100 Euro voor het zogenaamd schoonmaken van mijn laptop. Ik begrijp dat jullie dit leuk vinden om te doen en de kosten voor leden zo laag mogelijk willen houden, maar toch, voor niets gaat de zon op.
 
@ pluis : je bent nog niet goed wakker denk ik ...crimpack.nl is al een vip lid ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan