Windows 10 Nieuwe laptop aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Nu mijn mediacenter in orde is, ben ik er aan toe om een nieuwe laptop aan te schaffen.
Heb al even zitten zoeken op internet, maar weet niet welk merk te nemen.
De lenovo van mijn vrouw ga ik terug herinstalleren en verkopen.
Ze gaat mijne msi overnemen (allée ik geef die aan haar;))
Ik zou willen gaan voor een intel core i7 met ssd van 512gb en 16gb ram geheugen.
17" scherm met goeie grafische eigenschappen, eigenlijk zoals een gaming pc.
Voor monteren van films en light games.
Graag had ik een langere batterij duur gehad dan mijn msi!
Ik spreek toch over een budget van €2000
Iemand tips?
Alvast bedankt

M.J.
 
Als ik je systeem wensen lees, denk ik persoonlijk dat je beter af bent met een goede compacte desktop. Een core i7 is op laptops niet zo ideaal omwille van de temperatuur dat die dingen genereren. Is al wel beter dan vroeger, maar toch... En dan een 17" scherm. Wat ook heel groot is voor een laptop (voordeel van mobiliteit gaat al bijna verloren). Dan nog een goeie grafische chipset, nog meer warmte en energie... Die combinatie, gaat helaas nefast zijn voor de batterij levensduur, wat je ook belangrijk vind. Dus een niet echt combineerbare cocktail naar mijn mening, als het echt deftig moet zijn.

Persoonlijk zou ik ook niet kiezen voor de consumenten reeksen, zoals de voorgestelde pavilion bijvoorbeeld. Algehele kwaliteit van die consumenten reeksen is meestal vrij bedroevend. Ga in HP dan bijvoorbeeld voor de ProBook (of Elitebook). Die zijn zeer deftig gebouwd. Wat voor een laptop zeker niet onbelangrijk is.
 
Ben ik helemaal met je eens, maar het ligt er aan waarvoor hij gebruikt moet worden.
Mijn werkzaamheden zijn / waren erg mobiel en dan sleep niet je even snel een desktop mee. Voor mij was een heel groot scherm ook erg belangrijk.
Dan kom je toch op een grote laptop uit qua gebruiksgemak.
Ik sleep al vele jaren een ASUS mee en die heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Enige wat ik jaren geleden vernieuwd heb is een gewone harddisk naar een SSD
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties. Ik moet deze niet altijd verplaatsen. Ik kan geen desktop zetten bij mij. Neem deze sporadisch mee. Het valt wel op dat deze msi die ik nu heb een zwakke batterij duur heeft( ongeveer 1uur). Ik heb ook een gekeken op de site van medion en hun duurste taling toestel kost nu €1895. ERAZER X17805 i7 gaming
 
Wat een onzin, dingen worden gemaakt bij/door Lenovo en die maakt ook prima spullen en is gewoon een A-merk.
Klopt toch niet helemaal hoor ! Wat specifiek is aan elk toestel van Medion is precies dat je nooit zeker weet wat erin steekt... Ze worden geassembleerd op basis van grote volumes van afzonderlijke componenten die Medion kan kopen op de wereldmarkt. Maar dat is meestal een eenmalige aankoop van duizenden stuks. Als die op zijn, kopen ze een nieuwe massa-bulk van die welbepaalde component - dat kan perfect van een andere producent zijn. Het gaat dan vooral om vb. harde schijfjes, grafische chipsets en/of kaarten, en dergelijke. Dat heeft een voordeel (prijs !) maar ook nadelen ... het gaat er niet om dat de componenten niet goed zouden zijn, dat zijn ze meestal wél : ze kopen geen rommel, maar het gaat soms mis door gebrek aan afstemming tussen de componenten onderling. Ook op de support na enige tijd heeft dat zijn weerslag ... als een bepaalde reeks kaarten vb. opgebruikt is en een laptop komt binnen voor vervanging van dat onderdeel zal er een ander merk worden in geplaatst, hetgeen toevallig op dat moment gebruikt wordt... en dat loopt niet altijd goed af.

Bij A-merken kan je -meestal via hun website zelfs voor de klant toegankelijk - zien, op basis van het modelnummer - welke componenten erin zitten. En bij herstelling wordt dezelfde component van dezelfde makelij erin geplaatst. Dat is bij B-merken niet zo...

Kortom : het toestel kan even goed zijn als gelijk welk ander ! maar je hebt minder zekerheid en een minder stabiele support om op terug te vallen. Geldt overigens voor alle B-merken, niet enkel voor Medion.
 
Als ik je systeem wensen lees, denk ik persoonlijk dat je beter af bent met een goede compacte desktop. Een core i7 is op laptops niet zo ideaal omwille van de temperatuur dat die dingen genereren. Is al wel beter dan vroeger, maar toch... En dan een 17" scherm. Wat ook heel groot is voor een laptop (voordeel van mobiliteit gaat al bijna verloren). Dan nog een goeie grafische chipset, nog meer warmte en energie... Die combinatie, gaat helaas nefast zijn voor de batterij levensduur, wat je ook belangrijk vind. Dus een niet echt combineerbare cocktail naar mijn mening, als het echt deftig moet zijn.

Persoonlijk zou ik ook niet kiezen voor de consumenten reeksen, zoals de voorgestelde pavilion bijvoorbeeld. Algehele kwaliteit van die consumenten reeksen is meestal vrij bedroevend. Ga in HP dan bijvoorbeeld voor de ProBook (of Elitebook). Die zijn zeer deftig gebouwd. Wat voor een laptop zeker niet onbelangrijk is.
Ik gebruik verscheidene Elitebooks van HP en kan dit bevestigen ... goede toestellen. Ook de modellen die 'workstation' vermelding krijgen (vb. Dell) zijn behoorlijk krachtig en betrouwbaar, stevig en kwaliteitsvol. Maar alles heeft zijn prijs : zowel in investering als in grootte, gewicht ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan