Goedemiddag, een hele tijd terug heb ik hier eens een topic geplaatst omdat ik problemen had met het klavier van mijn Lenovo-laptop. Er waren verschillende toetsen, die niet meer werkten. Hier werd me toen uitgelegd dat het bij een Lenovo niet de moeite loont om te informeren om het klavier te laten herstellen. Al de details ga ik hier niet herhalen. Dat probeem is er alleen maar op verergerd. Ik heb mij ondertussen beholpen met een goedkoop Bluetooth-klavier dat ik voor mijn verbruik prima vond, maar die gaan wel niet lang mee... Maar daardoor heb ik toch de aankoop van een nieuwe laptop een tijdje kunnen uitstellen... Er werd mij ook eens gezegd, ik meen door Philip V. : waarom geen refurbished laptop, want dat was een optie, die me ook geboden werd. Ik zou dat nu eens willen uitproberen. Wat zijn de vragen, die ik moet stellen, want ik ben technisch niet op de hoogte... Merk, ram, inches scherm. Prijs uiteraard. Er staat Windows11 op geïnstalleerd. De laptop heeft een "ingebouwde" kaartlezer er veel verschillende poorten langs drie zijden. Ook HDMI. Ik denk zelfs een gratis monitor, die ik dan boven bij mijn printer zou kunnen zetten met deze "oude" laptop en mijn extern klavier. Je krijgt een jaar waarborg en je kan daar wekelijks gratis terecht voor advies en hulp in geval van problemen... Indien gewenst, zetten ze alles over van je "oude" laptop. Alvast bedankt voor de tips. Ik zou hier dan later graag vragen of het de moeite lijkt. Nog een extra bemerking : een extern toetsenbord is geen alternatief... Wegens lichamelijke problemen werk ik vanuit de zetel aan een KLEIN pc-tafeltje waar juist een laptop op past... En ik ben geen fan van een monitor in mijn salon, die daar ook zou misstaan...