Windows 10 Nieuwe ssd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ber

Steunend lid
Vip Lid
Ik zou een ssd schijf in mijne pc willen steken , maar kan ik dan daar een verse win 10 opzetten of moet ik clonen ?
 
Met de usb stick aangesloten krijg ik dit te zien , zo dus moet ik usb-floppy-cd selecteren om van daaruit op te starten voor een verse win 10 installatie .

240485
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt beter een antwoord achterlaten i.p.v. een comment, is overzichtelijker.

En die starten dan en als de SSD helemaal leeg is gebleven, W10 zelf de boel in laten delen, indien niet leeg dan in de geavanceerde schijfopties eerst de partities verwijderen.
 
Zo win 10 en enkele andere programma's zijn geïnstalleerd , de oude hd is afgekoppeld ,nu wil ik deze gebruiken voor foto's, muziek en backups ,moet ik deze schijf terug formateren om win10 eraf te krijgen of hoe moet dat , als deze terug ingebouwd is start ze samen op met win 10 dat is gemakkelijker dan een externe schijf .
 
je heb de oude HDD los gekoppeld maar heb jij dan de SSD er voor in de plaats genomen ..
in veronderstelling dat jij gewoon de HDD los heb gekoppeld en vervolgens de SSD heb aangesloten via een andere sata zal in het geval je nu de oude HDD weer aangesloten word ook vanaf deze HDD opgestart worden .. je dient dus de SSD te verbinden met de sata die eerder naar de HDD ging wil jij vanaf deze SSD opstarten .

de betreffende HDD kun je best formateren en een naam geven zoals Data schijf waarop jij dus van alles weg schrijft ..
en ja deze is dan steeds direct te gebruiken want hij zal vermeld worden in de verkenner.
 
das dan ook wat ik bedoelde ..dus nu sluit je vervolgens de oude Hdd aan en je start op vanaf de SSD ..vervolgens zou je dan via de verkenner de oude HDD moeten te zien krijgen en kun je deze met een rechtsklik formateren en hernoemen ...
zie je deze echter niet in de verkenner dan zou je deze wel via schijfbeheer moeten te zien krijgen .. in dat geval heeft deze nog géén letter toegewezen gekregen en kun je deze oude schijf ook formateren via schijfbeheer en tevens hernoemen en een schijfletter toewijzen .
 
Zo , de meeste programma's zijn opnieuw geïnstalleerd , Hdd zit er ook terug in , ik heb juist de opstart volgorde moeten aanpassen en alles werkt !
Iedereen bedankt voor de goede uitleg !(y)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan