Windows 10 Upgrade naar nieuwe versie 1903 geeft mogelijk problemen voor gebruikers met een te kleine ssd of emmc kaartje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
heb hier een in VMWare draaiende Windows10 geupgraded naar versie 1903 build 18362.30 en vervolgens kreeg deze dan al een cumulatieve update KB4495666 die dan build 18362.53 aanbracht ..
de Windows.old is hier ruim 32.9GB op een schijf van 90GB


* zoals de titel het al vermeld zullen de systemen waar dat er een beduidend kleine ssd aanwezig is problemen ondervinden of zelfs niet kunnen upgraden naar versie 1903..
aan hen die zulke systemen gebruiken geef ik de raad om eerst alles over te zetten naar een andere locatie ..
hiermee bedoel ik dan ook de map Program files als ook de Download map en andere persoonlijke mappen zoals video's, muziek , foto's enz...
daarna dienen zij dan de Windows op te ruimen of desnoods te vernieuwen zonder behoud van persoonlijke bestanden ..
aangezien je deze eerder naar een andere locatie heb verhuist !

**er dient minimaal 32GB vrije ruimte aanwezig te zijn wil men zonder problemen kunnen upgraden ! !

**na de vernieuwing heeft men waarschijnlijk een Window.old en deze dient men te verwijderen ..
heeft men géén Windows.old dan zou er minstens 32GB vrije ruimte moeten aanwezig zijn wil men de upgrade kunnen doen !

**gebruikers met een SSD van amper 32GB vallen zo wie zo al af voor de upgrade..
deze dienen eerder voor een verse installatie te gaan willen ook zij versie 1903 gebruiken …
deze gebruikers dienen dan te wachten tot Microsoft tevens een vernieuwde Media Creation Tool 1903.exe beschikbaar stelt ..
om zodoende een installatie medium aan te maken het zijnde een usb stick van minstens een 8GB of een dvd.


240148
240147



bron : https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/design/minimum/minimum-hardware-requirements-overview#331-storage-device-size
 
Laatst bewerkt:
Alle, dan is het over en uit met mijn netbookje. Jammer, of misschien dat er voor de 32 bit versie kleiner zal zijn. Ik hoop het.

ook voor een 32 bit systeem is er dezelfde ruimte nodig als voor de 64 bit systemen ..
240150

de enige optie voor u zou dus zijn een verse installatie te doen vanaf een usb stick of een dvd aangemaakt via het media creation tool 1903.exe
*als deze vrijgegeven word door Microsoft .
 
Is de nieuwe Windows dan zoveel groter geworden? Voordien had je genoeg met 8 GB vrije ruimte. Ik hoop dat dit nog steeds voldoende is. Want 32 GB vrije ruimte kan ik niet eens hebben, het schijfje is maar 32 GB en dus effectief maar 28,6 GB.
 
in de afbeelding staat wel vermeld " Storage size requirements for devices that run Windows10 for desktop editions " wat dus uitsluitend voor desktops geld … laten we dus afwachten ..Microsoft weet immers goed dat er tablets in de omloop zijn die enkel maar een emmc kaartje beschikken van amper 32 GB
*waarschijnlijk zijn voor deze tablet's een andere optie te overwegen ..!
 
in de afbeelding staat wel vermeld " Storage size requirements for devices that run Windows10 for desktop editions " wat dus uitsluitend voor desktops geld … laten we dus afwachten ..Microsoft weet immers goed dat er tablets in de omloop zijn die enkel maar een emmc kaartje beschikken van amper 32 GB
*waarschijnlijk zijn voor deze tablet's een andere optie te overwegen ..!
Gisteren via insiders getracht om de nieuwe build te installeren, ik loop tegen hardware problemen aan. Hij installeert het bij mij dus nu alsnog nog niet, maar ze schrijven er wel bij dat er nog aan gewerkt wordt en dat dit in een later stadium kan opgelost geraken. Dus ik heb nog hoop. Maar met mijn kleine ruimte had hij blijkbaar geen probleem, maar wel met hardware.
 
tja aan de hardware kun jezelf ook niets gaan veranderen in je tablet ..als dit dus niet van uit Microsoft verholpen word is dit voor u en waarschijnlijk ook anderen einde verhaal.
 
Als Microsoft inderdaad niet met een oplossing komt is het inderdaad gedaan met up to date te zijn met mijn netbookje. Vind dit heel erg jammer, maar ja het is dan ook slechts een goedkope 2 in 1 he. Tot op heden heb ik er bijna alles mee kunnen doen wat ik wilde kunnen doen. Heb een tijdje Asphalt 8 niet kunnen spelen, maar dat lag aan het spel en niet aan Windows, maar er is een lente update geweest en sindsdien kan ik het terug spelen, dus mijn hardware word daarvoor wel nog ondersteunt. Zou aan de andere kant dan jammer zijn als Microsoft de stekker er uit trekt voor dit soort 2 in 1 toestelletjes, waar er heel veel van in omloop zijn he. Misschien dat die jongere toestelletjes meer succes hebben als die van mij, maar normaal gezien zijn die dingen ongeveer hetzelfde allemaal. De ene iet of wat sneller, maar de meeste hebben ook maar een intel atom processortje en slechts 2 GB RAM en 32 GB ROM. Al zie ik er nu hier en daar opduiken met 64 GB ROM in plaats van 32 GB. Maar dan nog is dat aan de krappe kant. 128 GB zou minimaal moeten zijn vind ik.
 
een exacte datum word nergens vermeld maar Microsoft vermeld dat de upgrade naar versie 1903 "in late may " zal plaats vinden ….ook zal de 1903 tot 8 december 2020 ondersteunt worden (waarschijnlijk komt er dan weer een andere versie ) men is al bezig aan versie 1909 !
**de gebruikers die momenteel nog op versie 1803 zitten krijgen 5 maand de tijd om over te gaan naar versie 1903
**de gebruikers die op versie 1809 blijven zitten krijgen nog update's tot 12 mei 2020 want dan word ook versie 1809 afgeschreven .
 
ik heb nog versie 1803, moet ik overschakelen naar 1809 (of die is er niet meer zeker door al die problemen) of mag ik wachten tot de upgrade van 1903 zich automatisch aanmeldt? Of moet ik hem zelf binnenhalen?

Ik ben zo van het principe als alles goed werkt dan laat ik het zo, bij de vorige upgrade had ik toch wat problemen
 
best dat je nu niet over ga naar versie 1809 maar gewoon in mei de upgrade doe naar versie 1903
*jij bent zeker niet de enige die zo denkt ik enerzijds ben er altijd vroeg bij als het om een upgrade gaat .
op een in VMWare draaiende Windows10 pro heb ik eergisteren al de upgrade gedaan als insider en me vervolgens weer afgemeld als insider ..heb daar nu ruim 2 dagen mee gewerkt en bemerk niets van problemen ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan