nvidea GT 540M

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

2 weken terug heb ik een nieuwe laptop gekocht met de graphic kaart de nvidea 540m
ik draai op een originele windows 64 bit home premium.
heb 2 harde schijven die 5400rpm draaien
ik heb een 17 quad core 2.00 ghz met 4 gb ram



mijn probleem is dat mijn games stotteren met mijn grafishe kaart terwijl die het met gemak zou moeten aankunnen.
drivers zijn up-to date en zelfs mijn bios heb ik geupdate. mijn direct x versie is ook goed. ik snap niet hoe dit komt op internet zijn er veek 'oplossingen' maar ik haal toch maar even jullie erbij.

het schijnt dat het nvidea optimus in de weg zit maar hoe zou ik dat eventueel uit kunnen schakelen.

ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen voordat mijn laptop op de vuilstort ligt:rant:
 
2 weken terug een nieuwe laptop gekocht en een spel spelen dat stottert maar wel aan de systeemeisen voldoet.

Ik zou even terug gaan naar de winkel en om opheldering vragen. Zoiets lijkt mij garantie.

Een bootleneck kunnen de schijven van 5400 toeren zijn, omdat de datastroom natuurlijk minder is dan een 7200 schijf.
 
ik ben een vriend van hem. en ik heb al naar zijn laptop gekeken via teamviewer. maar ik kom ook niet echt verder. zelfde wat hij zegt met de drivers. het blijkt een software fout te zijn. er zijn mensen die zeggen dat er een soort fix is. het is me niet helemaal duidelijk.
zie hier. Fix the Nvidia Geforce GT 540m problem! - YouTube
ik weet niet welke programa dat is. zijn onboard staat ook uit ik hoop dat iemand hier een oplossing weet want de winkel. die zullen hem ook er niet mee helpen. ;! als je via google gt540m in toetst dan zie je meer van die problemen. allesmaal het zelfde.
 
Hallo,

2 weken terug heb ik een nieuwe laptop gekocht met de graphic kaart de nvidea 540m
ik draai op een originele windows 64 bit home premium.
heb 2 harde schijven die 5400rpm draaien
ik heb een 17 quad core 2.00 ghz met 4 gb ram



mijn probleem is dat mijn games stotteren met mijn grafishe kaart terwijl die het met gemak zou moeten aankunnen.
drivers zijn up-to date en zelfs mijn bios heb ik geupdate. mijn direct x versie is ook goed. ik snap niet hoe dit komt op internet zijn er veek 'oplossingen' maar ik haal toch maar even jullie erbij.

het schijnt dat het nvidea optimus in de weg zit maar hoe zou ik dat eventueel uit kunnen schakelen.

ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen voordat mijn laptop op de vuilstort ligt:rant:

Ik denk dat het net anderom is. Die kaart zal die games niet aankunnen als men voortgaat op deze cijfers:

NVIDIA GeForce GT 540M - Games

<<[h=1]NVIDIA GeForce GT 540M[/h] Die NVIDIA GeForce GT 540M ist eine Mittelklasse-Grafikkarte von NVIDIA und aus der aktuellen „Fermi“-Generation. Dank eines guten Preis-Leistungs-Verhältnisses findet sich diese Graifkkarte nicht nur in Multimedia- sondern auch in Allround-Notebooks. Die im Januar 2011 vorgestellte Grafikkarte liefert eine Grafikleistung, die für viele ältere Spiele und wenig anspruchsvolle aktuelle Spiele ausreichend ist. Moderne Spiele, die zahlreiche DirectX-10- und 11-Effekte nutzen, können allerdings nur bei erheblich verringerten Detailstufen flüssig wiedergegeben werden. Überzeugen kann die NVIDIA GeForce GT 540M dank Unterstützung für neueste Grafiktechnologien wie Tesselation, die in Verbindung mit der eingebauten PhysX-Technik noch beeindruckender wirken.>>
 
Ik denk toch dat het wel degelijk iets met de snelheid van de schijven te maken kan hebben. Op internet lees je inderdaad wel wat problemen met de videokaart, maar zelden wordt de snelheid van de HD aangegeven.
Het stotteren van een spel kan met het haperen van de datastroom te maken hebben. Kijk ook eens of de laptop dingen aan het doen op de achtergrond, zoals bijvoorbeeld een virusscan o.i.d. Schakel ook eens zo veel mogelijk systeembronnen uit zodat er ook wat geheugen vrij komt.
 
dus u denkt dat het aan mijn schijven ligt want ik speel WoW best wel goed met af en toe en haper maar bij diablo 3 alleen maar. dus ik wou het voor de zekerheid vragen. en is het anders een tijdelijk oplossing dat ik mijn externe schijf met 7200rpm op een usb 3.0 poort zet. ik was wel van plan binnekort ssd te kopen maar is dat dan de oplossing? en btw mijn virus-scan staat uit en heb ook al geprobeerd met firewall uit en teamspeak uit
 
je externe schijf aansluiten op een usb3.0 poort en dan er van uitgaan dat je een hogere snelheid behaalt kan alleen als je externe schijf ook voorzien is met een usb3.0 aansluiting....indien deze een usb2.0 aansluiting heeft en je sluit deze aan op een usb3.0 poort dan zal de usb3.0 poort op een snelheid van usb2.0 werken ***dit is alom de fout dat de meeste voor hebben ...!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan