Office Pro Plus 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste computer vrienden,
Wij hebben een licentiecode aangekocht voor de Office Pro Plus 2016 met een link naar een downloadlocatie van MS, tijdens de installatie word er gevraagd deze code in te geven. Tot zover alles in orde en de Office Pro Plus is geactiveerd en word gekoppeld aan de MS Account zoals de installatie aangeeft. Nu komt de vraag, hoe gaat dit als er een herinstallatie moet plaatsvinden? er staat vermeld "De licentiecode kan één keer geïnstalleerd worden" . Is dat één keer per desktop/laptop of maar één keer per installatie en dan bij een e.v.t. herinstallatie een nieuwe code aankopen dat zou dan ook een duur grapje worden of zie ik dit verkeerd, wie heeft dit al meegemaakt bij een herinstallatie. Navraag bij de helpdesk heeft geen reactie opgeleverd, daar had ik ook in vermeld of er de mogelijkheid bestond de Office Pro Plus 2016 bestanden te downloaden voor herinstallatie (Image) maar helaas geen antwoord gekregen graag wat meer info waarvoor mijn dank.

Groet, Obelix
 
Heb de code die ik gekregen bij mijn bestelling ingevuld en kreeg de melding dat ik niet online kon activeren.
Dan andere optie gekozen om te activeren via telefoon, kreeg dan een volgend scherm
key.jpg
Eerst je land selecteren, en dan bellen naar Microsoft.
In stap 2 stonden 9 velden met 7 getallen elk ingevuld door het systeem, die heb ik allemaal moeten intoetsen in de telefoon en kreeg dan het antwoord dat het ok was, en kreeg ik de cijfers voor stap 3.
In stap 3 moest ik 6 cijfers invullen in ieder vak van A ten men met H, deze werden medegedeeld aan de telefoon, na alles ingevuld te hebben kon je ze laten herhalen om alles nog eens na te checken, kon ook even pauzeren, heb enkele velden niet gewist zodat je kan zien wat er in staat en wat je moet invullen in stap 3.
Kreeg ook de melding dat ik deze cijfer goed moest bijhouden en dat ik daarmee opnieuw kon activeren, wel op dezelfde pc.
Mijn Office werd direct geactiveerd(y)
Of ik die kan hergebruiken op deze pc weet ik natuurlijk niet, zou daarvoor eigenlijk een andere schijf in mijn desktop plaatsen, win 10 opnieuw erop en dan zien of ik office kan herinstalleren.
 
@fredjeh deze manier van activeren word ook toegepast indien je telefonisch de Windows wenst te activeren … heb ik een aantal jaren geleden moeten doen voor een hier binnen gebrachte laptop die in onderhoud was geweest bij MediaMarkt .
ook voor u geld het hier dat jij met de aangekochte licentie niet meer kunt activeren jij dient vanaf heden de 48 cijferige code bestaande uit cijfers en letters te gebruiken om de Office te activeren indien jij ooit een andere schijf dient te plaatsen in dit systeem ..
*wil jij later een ander systeem kopen en de Office daarop plaatsen dien je eerst de Office op dit systeem te verwijderen zodoende dat je de Office op het nieuwe systeem kunt activeren met deze verkregen code .
 
Mijn data staat nooit op mijn systeemschijf!
Als je problemen hebt met je besturingssysteem krijg je dit soms niet opgelost en een nieuwe installatie is tegenwoordig gemakkelijk uit te voeren.
 
ik heb ook al office op een andere (nieuwe) pc geïnstalleerd; ook de mededeling gekregen dat office niet kan geregistreerd worden omdat mijn serienummer meer dan 1x gebruikt is.
u kan kiezen om office via telefoon te activeren ipv via internet - u krijgt dan de vraag op hoeveel pc's het product is geïnstalleerd u dien 1x aan te geven
na de telefonische wizzard te voltooien. is de office versie geregistreerd voor de nieuwe pc (toestand)

het telefoonnummer van microosoft in belgie is 080040758 dit is wel via vaste telefoon via GSM moet u het betalende nummer gebruiken.
 
Gebruik van een Microsoft Account heeft inderdaad tal van voordelen maar één GROOT nadeel. Je kan niet meer authenticeren op toestellen die géén gebruik maken van zo'n account. vb. het connecteren van de schijven van een NAS of ander Linux gebaseerd toestel wordt een hele klus vergeleken met de situatie waarbij je gebruik maakt van local accounts.
 
met ProduKey bedoel je wellicht een keyfinder .. probeer eens deze in bijlage .
**neem er tevens nota van dat de Office licentie welke jij goedkoop heb aangekocht niet meer te gebruiken is ..dus ook al zou je deze kunnen ophalen met een keyfinder dan nog is deze activatie voorbij daar deze sleutels 1 x te gebruiken zijn ..
Qtex, we hebben je Recover Keyfinder en Windowskeyfinder gebruikt en inderdaad word de Office Pro Plus code niet weergegeven. Deze is ook niet terug te vinden maar ik blijf uiteraard nieuwsgierig en hij zal toch wel ergens vermeld staan, dus alle tips zijn welkom. Wel word mijn Windows Pro serial weergegeven maar het vreemde daaraan is dat de twee tooltje verschillende serials weergeven als wat ik heb ingegeven tijdens de installatie?.
 
@Obelix dan denk ik dat je deze dient op te zoeken in het register..
open regedit en ga naar de volgende locaties ..
Office onder
HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftOffice9.0RegistrationProductID

en Windows onder
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\SoftwareProtectionPlatform
*hier staat mijn BackupProductKeyDefault ! in het rechter veld..

**echter indien je Office gekoppeld is aan je Microsoft account en je Office werd online aangekocht dan zijn deze product sleutels dus niet meer te achterhalen..
koop je de Office aan in een computer winkel en installeer je deze vervolgens via een cd/dvd dan dien je ook de licentie in te geven ter activatie en in dit geval zal ook deze vermeld staan in het register .. zelfs indien je deze Office koppeld aan je Microsoft account .
er word dus onderscheid gemaakt tussen een digitale download of het installeren vanaf een aangekochte media.
 
Hoe een back-up van Office 2013/2016 activeren en herstellen.

Nadat Office 2016 succesvol geactiveerd is, wordt de activeringsinformatie op uw lokale schijf opgeslagen.
Systeemherinstallatie of andere acties zullen echter de activeringsinformatie wissen. Daarom kan men van
tevoren een back-up van de activering maken, zodat men deze eenvoudig kan herstellen nadat
Office 2016 opnieuw is geïnstalleerd, wat de moeite van het opnieuw activeren kan besparen.

Section 1: Back-up van Office 2016-activering op Windows 10/8
Om een back-up te maken van de activering van Office 2016 op Windows 10/8, ga je naar C:\Windows\System32 \spp
en kopieer en plak je de Store op een veilige plek.

rtc5sa6cavc.jpg


Backup de store map
Ga als volgt te werk om de activering te herstellen:

Stap 1: zorg ervoor dat Office 2016 is geïnstalleerd. Sluit alle geopende Office 2016-documenten.
Stap 2: Open de opdrachtprompt als beheerder. Typ net stop sppsvc en druk op Enter om de Software Protection Platform-service te stoppen.
Stap 3: Vervang de oorspronkelijke store map door de back-upmap.
Stap 4: Open de opdrachtprompt als beheerder. Typ net start sppsvc en druk op Enter om de Software Protection Platform-service te starten.
Stap 5: Open de Office 2016-app en deze kan automatisch worden geactiveerd.

Aandachtspunten:
1. De activeringsbestanden kunnen alleen op dezelfde computer worden hersteld...
2. Windows-systeem geïnstalleerd op de computer moet geactiveerd zijn.

aardbei, even een vraagje over bovenstaande tip.
Bestaat er ook een mogelijkheid om dit uit te voeren op een OS Windows 7 waar Office Pro Plus 2016 staat op geïnstalleerd, graag info waarvoor mijn dank.
Groet, Obelix
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan