Beeld Omzetten naar HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik heb een film met resolutie 3840X2176. 11.6GB groot. Speelt perfect af met ondertitels op mijn pc.
Dit gaat niet op mijn huistv. Die is maar Full HD..
Die probeer ik om te zetten, maar dat lukt me niet. ConvertX2video lukt niet ConvertX2DVD ook niet. AVS doet het ook niet.
Welke soft, liefst gratis, kan dat wel?
Liefst in tijd minder dan een paar uur. ConvertX .... doet er meer als 7 uur over en dan speelt de omgezette film niet meer af op mijn tv.
Graag hulp.
 
handbrake werkt prima, bekijk ook eens wondershare uniconverter (is helaas niet gratis)?

maakt gebruik van hardwareversnelling, waardoor de conversieprestaties op Windows-apparaten met AMD-, NVIDIA-, INTEL- en andere hardware GPU's aanzienlijk worden geoptimaliseerd.
 
Omzetten naar Full-HD gelukt maar ondertiteling is er niet bij. Is wel een apart formaat.
Kan ze van het origineel ook niet ophalen. Zie bij afbeelding van MKVToolnix Gui.
Wondershare zelfde probleem. Ondertiteling niet uit te halen.
 

Bijlagen

  • ondertitels.jpg
    ondertitels.jpg
    26 KB · Weergaven: 20
Ik gebruik ook Handbrake, want mijn tv kan met veel MKV bestanden niet overweg, daarom altijd MP4.
Ondertitels in apart bestand (srt) zelfde naam geven en dan speelt de tv ze mee af.
Ondertitels bijvoegen met Handbrake werkt ook prima bij mij.
 
Probleem was niet de ondertiteling apart toevoegen. De ondertitels zaten in het bestand maar konden er niet uitgehaald worden.
Nu met Wondershare nogmaals geprobeerd maar dan met omzetten naar mp4 en gelukt. Op die manier omzetten naar mp4 toch gelukt de ondertitels mee te krijgen.
Zal dus nu nog eens proberen met Handbrake om te zetten naar mp4 en zien of dit ook lukt de ondertitels mee te krijgen.
 
Ik gebruik ook Handbrake, want mijn tv kan met veel MKV bestanden niet overweg, daarom altijd MP4.
Ondertitels in apart bestand (srt) zelfde naam geven en dan speelt de tv ze mee af.
Ondertitels bijvoegen met Handbrake werkt ook prima bij mij.
Als je met veel MKV bestanden niet overweg kunt, dan heb je vermoedelijk geen Full-HD maar een HD tv. Het is de resolutie die het hem doet. Ik kan niet overweg naar mijn tv met bestanden die 4K resolutie of meer zijn. Het heeft niets te maken met MKV. Full-HD = 1920X1080. Formaat H265 is voor mij dan ook met problemen. Hier moet ik ook omzetten.
 
Als je een android tv hebt, wat ik in deze post niet kan afleiden, download VLC player naar je tv en het zal wel werken.
Werkt alleen op Android TV's, voorbeeld niet op een LG tv heeft zijn eigen OS.
Wat Mik hier boven in het postje aangeeft,VLC kan perfect overweg met H265.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan