Onedrive sync engine troubles

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Iemand wat ervaring met OneDrive?

Mijn betrouwbaarheidsblad staat vol met » OneDrive sync engine werkt niet meer « daarna » Onedrive reageert niet meer en is gesloten «

Google staat vol met zeer complexe oplossingen die aan mij niet zijn besteedt. OneDrive wissen en her-installeren heeft geen soelaas gebracht.

Er moet toch een simpele manier zijn om dat ding opnieuw te doen werken?

Groetjes allemaal,

Walter
 
Bij voorkeur altijd de standaard tools van Microsoft gebruiken. Zoals in dit geval taakbeheer.
Er is echter ook een (beter) ralternatief; process explorer
Deze tool werd ontworpen door sysinternals, ondertussen al enige tijd overgenomen door Microsoft zelf. Deze kan ook ingesteld worden dat hij taakbeheer "vervangt". process explorer geeft een duidelijker beeld van de hiërarchie van de processen en hun fysische locatie, waar taakbeheer wel faalt.
 
Onedrive ????????????

Onedrive ????????????

Voilà Q.

Dat zie ik in Taakbeheer:
Taakbeheer.JPG

En dat op mijn Desktop, maar het staat nu al drie+ uur met dit aantal up te loaden:
Uploaden.JPG

Wat denk je?

W.
Walter-cartoon.JPG
 
lees bericht #15 nog eens na ....er word gesproken over de achtergrondprocessen !!

indien deze dus nergens vermeld staat bij de achtergrondprocessen dan dien je de volgende stappen uit te voeren ...


1.Open de Verkenner en houd OneDrive ingedrukt of klik hierop met de rechtermuisknop in het linkerdeelvenster.

2.Tik of klik op Eigenschappen en tik of klik vervolgens op het tabblad Beveiliging.

3.Tik of klik op Geavanceerd.

4.Controleer op het tabblad Machtigingen of SYSTEM, Administrators en uw Microsoft-account worden weergegeven en de Toegang hiervoor is ingesteld op Volledig beheer.

5.Als u uw Microsoft-account niet ziet, tikt of klikt u op Toevoegen.

6.Tik of klik in het venster Machtigingsvermelding voor OneDrive op Een principal selecteren.

7.Typ uw Microsoft-account en tik of klik op OK. Uw Microsoft-account wordt nu weergegeven naast Principal.

8.Controleer of Type is ingesteld op Toestaan en Van toepassing op is ingesteld op Deze map, submappen en bestanden.

9.Selecteer onder Basismachtigingen de optie Volledig beheer en tik of klik op OK.

10.Selecteer in het venster Geavanceerde beveiligingsinstellingen voor OneDrive de optie Alle machtigingsvermeldingen op onderliggende objecten vervangen door overneembare machtigingsvermeldingen van dit object en tik of klik achtereenvolgens op Toepassen en OK.
Uw Microsoft-account wordt nu weergegeven op het tabblad Beveiliging.

11.Tik of klik op OK en start uw pc opnieuw op.

12.Meld u weer aan bij de pc, wacht enkele minuten en controleer of het proces OneDrive Sync Engine Host actief is.
 
jij dient nu verder te klikken op de in het blauw vermelde regel " geavanceerde machtigingen weergeven "...maar zoals iok het hier zie kan ik hier niets aan/uitvinken daar alles in het grijs vermeld staat !
ik denk daarom ook dat dit enkel aan te passen is onder de hoofdadministrator die normaal gezien ook verborgen is .
 
start maar eens een cmd op als admin ...
geef de opdracht net user administrator /active:yes. en meld je af ...
je zou nu ook de verborgen hoofdadministrator te zien krijgen ...meld je met deze aan en voer de handelingen uit ...
wil je deze daarna terug verbergen geef je de opdracht "" net user administrator /active:no. "" in **vervang dus yes door no en meld je weer af ..
meld je aan met je eigen administrator account.

noteer : dat alles wat jij doet onder deze verborgen administrator ook enkel onder deze weer kan verholpen worden !!
dus pas er mee op !
 
Ik ga het hier nog een keer vermelden. Indien mogelijk dan aan te denken in het vervolg. Het (verborgen) Administrator account heeft niet meer of minder rechten dan eender welk ander lokaal account met administrator rechten! Het enige verschil is de naam! Wanneer je gebruikers account admin rechten heeft, heeft dit account evenveel rechten als het "Administrator" account.

noteer : dat alles wat jij doet onder deze verborgen administrator ook enkel onder deze weer kan verholpen worden !!
dus pas er mee op !
Dit is dus ook niet waar omwille van bovenstaande. Een ander account met admin rechten kan evenveel. Dus ook evenveel "ongedaan" maken.
 
Q en DD,
Amai - en dat allemaal om OneDrive weer te doen werken. Wat moet een modale PC-gebruiker dan doen..?

► Doe ik nu net user administrator /active:yes of juist niet? Ik ben een beetje in de war.

Met vriendelijke groet,

> Walter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan