Onedrive sync engine troubles

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Iemand wat ervaring met OneDrive?

Mijn betrouwbaarheidsblad staat vol met » OneDrive sync engine werkt niet meer « daarna » Onedrive reageert niet meer en is gesloten «

Google staat vol met zeer complexe oplossingen die aan mij niet zijn besteedt. OneDrive wissen en her-installeren heeft geen soelaas gebracht.

Er moet toch een simpele manier zijn om dat ding opnieuw te doen werken?

Groetjes allemaal,

Walter
 
Machtiging voor OneDrive

Machtiging voor OneDrive

Q,

Nu heb ik eerst net user ..... :yes gedaan en ik zit weer vast op de zelfde plaats:
Machtig2.jpg

Walter-cartoon.JPG
 
Q,
't Is niet prettig als er tussengekomen wordt.
Ik doe het. Baat het niet, het schaad niet.

Walter

De informatie die ik verstrek is correct, of corrigerend in dit geval. Als deze negatief opgevat wordt zal ik dit ook als "onprettig" ervaren... Tussen goed bedoeld en onjuiste info verstrekken is een verschil. In dit geval een onderwerp waar wel meer tegen gezondigd wordt, en welke ik al meermaals ingebracht heb. Ik neem dat misverstand ook zeker niet kwalijk, integendeel. Zoals met qtex reeds besproken is dit misverstand zelfs tot ver hierbuiten aanwezig, dus geen ramp. Maar ik wil niet als halve idioot uit de bus komen hier.
 
@ All,
[1] Allemaal goed en wel, maar ik geraak niet verder dan gezegd in bericht #32. Trouwens ik denk dat ik ooit eens 'net user ... :yes' heb gedaan en altijd zo verder heb gewerkt.
Geraakt dit niet opgelost, dan moet ik verder met alléén Dropbox, maar 15 GB Cloud leek me wel goed bruikbaar.

[2] Wat een tussenkomst betreft, stel ik me in de plaats van een toevallige bezoeker met een probleem, die hiermee in de war wordt gebracht. Kan dat niet netter met een PB naar de eerste helper - denk ik zo.

Groeten,
Walter
 
in mijn aller eerste bericht maakte ik de opmerking dat je enkel OneDrive kunt gebruiken indien je ook ingelogd bent met je Microsoft account ...
dit zal dus wel zo zijn veronderstel ik dan ...
vraagje : krijg je nog steeds de foutmelding betreffende het synchroniseren !

ik heb me daarom eens aangemeld met mijn Microsoft account ...OneDrive begon hier direct met alles bij te werken ...
straffer nog is dat waar vroeger in de verkenner OneDrive te zien was deze er momenteel niet te voorschijn komt ...
maar het icoontje van OneDrive staat rechts onder in de taakbalk....door hier met rechts op te klikken kun je dan vervolgens OneDrive openen in de verkenner .
wil je dan terug het icoontje van OneDrive links in het menu geplaatst hebben zoals dit vroeger was ...
dan dien je je muis op de vermelding boven aan in de adres balk te plaatsen en je sleept de snelkoppeling naar het linker menu ..
zie afbeelding ..
Ashampoo_Snap_2014.09.17_17h05m05s_001_.png

ik heb me ondertussen terug aangemeld met mijn lokaal account en de snelkoppeling OneDrive staat nu ook in het linker menu ..
Ashampoo_Snap_2014.09.17_17h13m07s_001_.jpg

**mocht dit alles niet helpen neem dan eens een kijkje bij OneDrive support
 
OneDrive Perikelen

OneDrive Perikelen

Q.,

In de verkenner staat:
OneDrive5.JPG

Rechtsonder staat niets. Het gebeurt wél dat er een icoontje komt, maar het verdwijnt zohaast ik er met de muis boven zweef.

Meldingen krijg ik momenteel niet.

In de cloud van OneDrive komt niets bij.

't Wordt vermoeiend hé. Niets is simpel in de wereld van Microsoft. Het werkte wel voordien en opeens foetsie.

'k Zal eens kijken bij de support.

Mvg

Walter
 
verwijder in de lijst programma' en onderdelen dan OneDrive eens ..
herstart je systeem en na deze herstart open je de C: Program files ( 86)> Microsoft Skydrive en je start de SkydriveSetup.exe op

Ashampoo_Snap_2014.09.17_18h10m03s_001_.png
 
Q & L,

Alles precies gedaan wat in #39 wordt voorgesteld.
Even was het icoontje rechtsonder er. Er werd ook gezegd dat er een update wordt gedaan. Met de muis boven het icoontje en floep het was weg.
Updates gezocht. Er was een, maar niet i.v.m. OneDrive.
In de cloud nog steeds 53 afbeeldingen van de 1300 te zien.
Dat wordt moeilijk... misschien werkt het morgen wel.
Grtn ||| Walter
 
In de cloud nog steeds 53 afbeeldingen van de 1300 te zien.
Wawa kan verkeerd zijn ,maar denk dat je maar 2GB ineens kunt uploaden!en 1300afb. zou er wel eens boven kunnen zijn he!
Ook volgens je afb.van verkenner is Onedrive alles aan het uploaden van je pc,nee dit kan niet lukken volgens mij!
Probeer eens op icoontje rechtsonder, rechtsklik en dan synchroniseren uitschakelen,en kijk dan eens in Onedrive of er al afb. te zien zijn!
mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan