E-mail Ongewenste mails blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Voor mijn mails werk ik met Mozilla Thunderbird.

Ik verkrijg de laatste maanden steeds meer mails van “onbekende personen en firma’s”.

Om ze niet meer te krijgen doe ik het volgende :

  • Rechtsklik
  • In die lijst tippen op “markeren”
  • In de volgende lijst tippen op “Als ongewenst bericht”
Maar ik verkrijg ze steeds terug enkele dagen/weken daarna.

Bestaat er een andere manier om die “ongewensten” definitief te verwijderen, zodat ze de volgende keer niet meer verschijnen ?

Flamingo :geek:
 
Nee .. of toch niet makkelijk.

Je doet wat kan, maar als je goed kijkt zal je zien dat er telkens andere afzenders worden gebruikt.
Ik ben geen Thunderbird gebruiker, maar ik veronderstel dat enkel de gebruiker wordt geblokkeerd.

vb. "Jesus.Christus@hemel.be"

De dag nadien stuurt iemand als vb. "Jesuke.Christ@hemel.be" en dat gaat die er vlot door.

In sommige mailsoft kan je kiezen om meteen het ganse domein te blokkeren ... met zoiets als "*@hemel.be".
Even zoeken of je een lijst van geblokkeerde verzenders kan vinden en zoiets van die aard toevoegen.

Maar dan nog zal het een hele poos duren alvorens je voldoende domeinen hebt geblokkeerd om de overlast te zien afnemen.
 
Met dat laatste ben ik het helemaal NIET eens ! zeker niet als het om onbekende sites of bedrijven gaat.
Gebruik die unsubscribe enkel ! als je weet dat je ooit inschreef.

Achter de unsubscribe van spammers zit echter precies de bevestiging dat het mailadres waar naartoe ze gestuurd hebben bestaat én gelezen worden. Zij krijgen dus bevestiging en dan begint de miserie pas goed !

Ik dacht dat dit ondertussen toch al voldoende bekend was : blokkeer ze in je spamfilter (zoals je in #1 beschrijft) of blokkeer het ganse domein van de verzender (zoals ik in #2 beschrijf). Maar laat hen zeker niet weten dat ze raak hebben geschoten !
 
ik doe dit niet in het programma waar ze in toekomen zoals microsoft outlook of dat wat jiij gebruikt Mozilla Thunderbird. maar in de
webmail op website van uw domeinnaam zoals Gmail of telenet, daar geeft ik aan dat ze sam zijn .
 
@komerin Je zou mijzelf, maar vooral lezers van dit topic, een immens plezier doen om eens wat meer te vertellen over de manier van werken en vooral je ervaringen hiermee. In hoeverre lost dit het ongemak van spam die wel tot bij je komt op, in vergelijking met gewoon onderhouden van je 'junk'-filters ?

Als je de tijd mocht vinden, op voorhand al bedankt in naam van velen ...

 
@lange pier :
  1. omdat spam filters in je cliënt software de spam mails eerst binnenhalen, bewaren op je PC en dan markeren als spam. Als je paranoïd bent kunt je dan denken dat het kwaad zich al geinstalleerd kan hebben op je PC ... ik zou het niet formeel durven ontkennen.

  2. omdat een spam filter enkel kan 'leren' op basis van een mailadres verzender of een domein verzender. Spammers weten dat ook al en spammen dus tot meerdere keren per dag, telkens met andere mailadressen en vaak zelfs andere domeinen. Daar staat elk spamfilter hoe goed ook machteloos bij.

  3. en met een programma als mailwasher ga je veel verder : je leest de headers van alle mails eerst terwijl ze nog op de server staan, markeert wat je weg wil, wast ze weg en haalt dan enkel de rest over de lijn naar je PC.

  4. de logica van een programma als mailwasher is niet enkel gebaseerd op de verzender maar ook op het interpreteren van inhoud, onderwerp en trefwoorden. En daarbij kan je je programma doen "leren" ... Wat hij dus voorstelt als spam wordt bij gebruik intelligenter en intelligenter, doelgerichter en doelgerichter ...
Dat zijn allemaal de voordelen en mogelijkheden, maar ik moet toegeven : ik gebruik dat zelf ook niet op mijn 10 (ja, tien) mailaccounts die in mijn Outlook staan. Ik duw al even zo graag zelf op delete, denk zelf na wat ik vertrouw en wat niet ... en ik heb geen schrik dat een mail, zolang ik hem niet open, toch al van alles op mijn PC zou installeren of infecteren.

Maar mensen die zich minder zeker voelen zou ik zeker niet afraden MailWasher (of een alternatief daarvoor) te gebruiken.
 
Ik heb ook problemen gehad met "ongewenste" mails die met 10 tallen per dag soms binnenkwamen.
Ik gebruik Thunderbird en daarin zat ook dat hotmail.com adres van mij. Om er vanaf te geraken heb ik dan dat hormail.com adres van mij verwijderd en een nieuw hotmail adres aangemaakt.
Hierop ontvang ik al die ongewenste rommel allerlei niet meer.
Ik weet niet of dat vorige adres volledig afgesloten is, maar ben er ook niet meer naar op zoek.
Voor mij is de zaak afgerond.

Groeten
Roger
 
UIk heb MailwasherProfree geïnstalleerd en kreeg verschillende malen een bericht in het blauw dat de App door de systeembeheerder werd geblokkeerd en ik met hem contact moest opnemen, ik zou n iet weten waarover het gaat vermits het mijn privé Desktop gaat. Uiteindelijk staat er een groot wit vierkant met bovenaan OAUTH authentication en in het midden Browser initiazed er is nog een ander scherm waar onderaan staat dat ik moet inloggen op mijn hotmailaccount, wat gebeurt is, het systeem geeft aan te scannen maart dan staat er inactief, daarna dat hij x minuten geleden gescand heeft maar er zitten nog altijd spammails in de ongewenste map
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan