E-mail Ongewenste mails blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Voor mijn mails werk ik met Mozilla Thunderbird.

Ik verkrijg de laatste maanden steeds meer mails van “onbekende personen en firma’s”.

Om ze niet meer te krijgen doe ik het volgende :

  • Rechtsklik
  • In die lijst tippen op “markeren”
  • In de volgende lijst tippen op “Als ongewenst bericht”
Maar ik verkrijg ze steeds terug enkele dagen/weken daarna.

Bestaat er een andere manier om die “ongewensten” definitief te verwijderen, zodat ze de volgende keer niet meer verschijnen ?

Flamingo :geek:
 
ik vind het jammer dat de TS of andere niet weten welke App (programma/applicatie) bezigen?, zo blijven helpers maar met hun klak te gooien ...
Outlook:
uit Office 2021 (éénmalige aankoop)
uit web versie (free-versie)
uit Office 365 (abbo)
zo blijft iedereen verder gissen .....

en PlillipV heeft gelukkig 'n klak ....
 
Ik werk met Outlook 2016 en inderdaad hij plaatst ze in ongewenste maar die staat een paar keer per dag vol met dezelfde soort mails. Bvb: antivirus verlopen, cloud is vol, middelen om te vermageren etc, zoals aangegeven gebruiken ze meestal verschillende mailadressen, maar zo blijf je bezig om ofwel te blokkeren ofwel te rapporteren als phising.
 
Wat @lange pier aangeeft werkt en is gewoon voorzien maar ... bedenk dan wel dat alle mails die het systeem als spam ziet dan ook meteen weg zijn. Als (extreem voorbeeld) je een mail krijgt van een deurwaarder en die wordt als spam gezien omdat je nooit mails kreeg van die gezellige meneer dan zul je die ook nu niet te zien krijgen.

Wie zei ook al weer : "elk nadeel heb ze voordeel" - hier dan omgekeerd...

PS : voor iedereen begint te posten - ik weet dat dit Johan Cruyff was :)
 
In Thunderbird al eens geprobeerd :
Ga naar Instellingen -->Privacy & Beveiliging --> Ongewenste berichten --> Wanneer ik berichten markeer als "ongewenst" : ze verwijderen; + Logboek van zelflerend ongewenste berichten inschakelen ...
Ongewenste mails gaan recht naar Prullenbak en volgen daar de ingestelde regels voor bewaren en wissen.
Eens in lijst "ongewensteberichtenfilter" worden de mails van de ongewenste daar naartoe gestuurd bij binnenkomen.
 
Ik gebruik verschillende accounts, 1 voor serieuze zaken, die gebruik ik niet voor www.
Heb een andere via hotmail, microsoft heeft een spam filter, maar snap nog steeds niet dat Microsoft het niet voor elkaar krijgt om spam echt te filteren.
Dus control A en selecteren als spam is de enige manier tot nu toe, ook spam filter van thunderbird houd niet alles tegen.
Dus mijn advies een nieuw account aanmaken voor serieuze/privé zaken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan