Smartphone Opladen GSM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb enkel Nokia.
@Marnix, heeft zelf meegedeeld dat hij een OnePlus heeft, blijkbaar werken die Samsung apps ook op zijn OnePlus. Misschien dat @Marnix dit ff kan bevestigen? Kan misschien ook vermelden welke apps dat zijn, al dan niet met een linkje naar de apps in Google Play store.
 
Het gebruik van een Samsung app op een OnePlus heeft één groot nadeel (als het al werkt) ... Je zal nooit een update krijgen aangezien Samsung Apps niet uit de Google Play store hun updates halen, maar uit de specifieke Samsung store. En die heb je uiteraard niet op een OnePlus... Periodiek checken én manueel updaten lijkt met nogal bewerkelijk !
 
Het gebruik van een Samsung app op een OnePlus heeft één groot nadeel (als het al werkt) ... Je zal nooit een update krijgen aangezien Samsung Apps niet uit de Google Play store hun updates halen, maar uit de specifieke Samsung store. En die heb je uiteraard niet op een OnePlus... Periodiek checken én manueel updaten lijkt met nogal bewerkelijk !
Ik heb vroeger nog apps gedraaid die niet op play store stonden, dat was niet zo een groot probleem hoor. Ik rommel niet meer zo met mijn toestellen. Ik draaide toen ook custom rom. Dat was wel een heel erg leuke tijd, maar u toestel is af en toe eens niet zo functioneel als je wel zou willen en dan moest je op zoek gaan naar een ROM die je beter paste dan die dat je had draaien op dat moment. Toen experimenteerde ik ook met apps die niet in play store te vinden waren. Dat gaf je ook de vrijheid om up te daten of helemaal niet. Als er een functie bij kwam of net weg viel dat jij leuk vond kon je gewoon de oude blijven draaien. Veilig was je toen toch niet echt bezig dat dit ook niet echt je punt was om up to date te blijven. Man nu ik eraan denk, waren dat toch wel heel erg leuke tijden. Maar ben nu niet meer in de mood om terug te gaan experimenteren.
 
@Marnix, heeft zelf meegedeeld dat hij een OnePlus heeft, blijkbaar werken die Samsung apps ook op zijn OnePlus. Misschien dat @Marnix dit ff kan bevestigen? Kan misschien ook vermelden welke apps dat zijn, al dan niet met een linkje naar de apps in Google Play store.
Dat is inderdaad zo. Ondertussen heb ik hier (Zuid-Spanje) gisteren de upgrade ontvangen op mijn OnePlus Nord 3· 5G, naar Android 14. Onder de rubriek "Batterij" kan je nu voorkomen dat je GSM verder oplaat dan 80 %. Dus, appjes weg. Dat is een heel goede zaak vooral als je Android Auto bezigt. Hier heb ik dat soms nodig, in de bergen hier is het soms wat zoeken (OnePlus Nord 3-5G heeft een dual GPS satelieten zoeker die perfect werkt). Dei appjes konden alleen maar verwittigen dat je de X% bereikte maar niet beletten dat je GSM bleef opladen, wat nu automatisch opgelost is in Android 14.
Die appjes zijn SafeCharge (icoontje met groene batterij en wit groene "bliksem" )en Battery Alarm (Blauw ikoontje met blauwwitte batterij met precies een muzieknoot in)
 
Ik heb een OnePlus 8 - 5G met Android 13, en die funktie met beperking tot 80 % zit er al een hele tijd in hoor !
 
Ik heb vroeger nog apps gedraaid die niet op play store stonden, dat was niet zo een groot probleem hoor. Ik rommel niet meer zo met mijn toestellen. Ik draaide toen ook custom rom. Dat was wel een heel erg leuke tijd, maar u toestel is af en toe eens niet zo functioneel als je wel zou willen en dan moest je op zoek gaan naar een ROM die je beter paste dan die dat je had draaien op dat moment. Toen experimenteerde ik ook met apps die niet in play store te vinden waren. Dat gaf je ook de vrijheid om up te daten of helemaal niet. Als er een functie bij kwam of net weg viel dat jij leuk vond kon je gewoon de oude blijven draaien. Veilig was je toen toch niet echt bezig dat dit ook niet echt je punt was om up to date te blijven. Man nu ik eraan denk, waren dat toch wel heel erg leuke tijden. Maar ben nu niet meer in de mood om terug te gaan experimenteren.
Het zijn geen Samsung appjes: Die appjes zijn SafeCharge (icoontje met groene batterij en wit groene "bliksem" )en Battery Alarm (Blauw ikoontje met blauwwitte batterij met precies een muzieknoot in)
 
@Leono, inderdaad is traag laden het meest aan te bevelen methode om je batterij op te laden van je Smartphone. Mijn zoon heeft laatst een nieuw toestel gekocht en daarbij steekt uiteraard een snellader, hij heeft deze terug in de doos gestopt en gebruikt zijn oude (trage) lader. Als ik mij niet vergis is hij ook niet super traag, (denk 18W). Waarom bv een electrische fiets die mogelijkheden niet heeft, is me onduidelijk, terwijl een EV snel laadt tot die befaamde 80% en dan over gaat naar traag laden om de batterij tijd te geven om op tijd af te kunnen koelen.
100 % akkoord.
En net daarom vind ik het zo jammer dat, telkens een nieuwe smartphone uitkomt er zo de nadruk op gelegd wordt dat het toestel in bijv. 1 uur terug volledig opgeladen is en de 45 W opladers als warme broodjes verkopen. Mijn smartphone heb ik ingesteld enerzijds op traag draadloos opladen (is dan 's nachts) en snel opladen via kabel (dit in geval van nood).
 
in #25 heb ik het belang van de cc1 en cc2 proberen uit te leggen. ik heb mijn meet istrumentarium wat uitgebreid met een USB- meter:
de cc1 zit in de adapter, cc2 in de smartphone, door de kabel kunnen beide toestellen communiceren met elkaar of niet. maw snel laden of normaal laden! de wite kabel (smartphone, let op de zwarte dot)
hier enkele beelden:
1708348829937.png

hier is er communnicatie tussen beide: snel laden dus!
1708348946747.png

hier is de verbinding tussen beide cc-klemmen verbroken, normale laad procedure!
door de kabel van de smartphone 180° te draaien werd het laad protocol veranderd ...
uiteraard beschikken jullie over zo'n toestel, hoe kan je dit dan vast stellen:
laad je toestel ontladen tot bv 30% start een timer, na 15 minuten kijk je naar de batterij percentage.
voer dit nog es uit terug met 30% , draai je usb c 180 graden, kijk terug naar je percentage na 15 minuten, heb je nu meer of minder dan de vorige keer. markeer je usb connector, zoals ik dat gedaan heb ...
een ander kabel, die niet volledig bezet is, niet nodig dus ...
 
voor die laatste check kan je toch ook gewoon in de batterij app kijken met welke snelheid er wordt opgeladen ? Althans bij een OnePlus kan dat ...

Bij gebruik van de meegeleverde (rode) kabel maakt dat omkeren alleszins géén verschil.
 
noch de ' oneplus ', noch een rode kabel bezit ik niet. Samsung en Apple wel ...
de rode laadkabel zal uniek zijn bij het toestel, een andere verklaring heb ik niet.
 
Bij gebruik van de meegeleverde (rode) kabel maakt dat omkeren alleszins géén verschil.
ook een usb-meter geplaatst?
en waarom de heibel wereldwijd voor één standaard connector voor de laders van smartphones?
zomaar een bedenking ...
 
Nee, zoals ik al zei hoeft dat niet bij een One Plus omdat de batterij funktie het laadvermogen laat zien in de app
akkoord maar dat laat geen spanning zien, en deze bepaald het laad-protocol en kan tot oplopen 12 volt en meer, dus x maal de batterij spanning! was mij ook niet bekend. laad protocol van Apple is ook niet gelijk aan die van Samsung of ... .

1708370161743.png

zoals je kan zien het kan oplopen tot ongeveer 21 volt ... . dit beeldje geeft de protocols weer van een bepaalde net-adapter.
er zijn ook verschillen tussen Apple, Huawei, Samsung .....
meer info: https://en.wikipedia.org/wiki/Quick_Charge
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan