Smartphone Opladen GSM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor allen die reageerden , ik gebruik de oplader die bij de smartphone zat , is dit een rappe of een trage , geen idee
 
hoe lang doet die erover om de smartphone op te laden ...
Minder dan een uur = ne rappe
Meer dan een uur tot halve dag = ne tragen

afhankelijk van je merk van telefoon kan je tijdens het opladen ook zien of er sprake is van 'warp speed charging' of niet ...

Bij OnePlus zie je dat op het scherm verschijnen van zodra je de stekker insteekt.
Een recente lader is zeker ne rappe.
 
@lange pier Ik vind het wel grappig dat je je statement van hierboven illustreert met een link naar een artikel dat krèk je ongelijk bewijst, volgens de schrijver ervan ... Hij propageert ook die range van 10 tot 80 % !
 
Ik wil wel mijn gsm uit de stekker halen als die aan 80% is, maar het probleem is dat ik dit steeds vergeet uit te trekken. Bij gevolg laadt die van mij dus 9 op de 10 keer gewoon door tot aan de 100%. Ik weet perfect dat dit niet zo gezond is, maar ik vergeet het gewoon op tijd uit te trekken. Mijn gsm staat ook op stil als ik hem insteek, dus als hij aan 80% is hoor ik het geluidje niet dat mijn gsm normaal wel maakt als die aan de 80% zit. De reden waarom die op stil staat is gewoon , ik laad dat laat op en dan is hij reeds op stil gegaan, heb dat zo ingesteld dat ik niet gestoord wens te worden na 22u. Ik steek na 22u pas mijn gsm in de lader en tegen dat ik ga gaan slapen dan, is hij zeker 100%. Die 30% kan ik gelukkig wel aanhouden. Maar ik zou het inderdaad wel in de gaten moeten houden. Een zoon van mij heeft nu bijna 4 jaar zijn smartphone en die kijkt naar niets, laat dat ding helemaal leeg lopen, laadt dat op tot 100% en speelt vaak ook nog terwijl die in de lader steekt, dus alles wat niet goed is voor de batterij doet hij ermee en toch merken we tot op heden geen verzwakking van zijn batterij. Dus al mijn gezaag tegen dat kind wordt nu teniet gedaan omdat we totaal na bijna 4 jaar nog niets van verzwakking merken.
 
@lange pier Ik vind het wel grappig dat je je statement van hierboven illustreert met een link naar een artikel dat krèk je ongelijk bewijst, volgens de schrijver ervan ... Hij propageert ook die range van 10 tot 80 % !
Gaat het over een gelijk of ongelijk wedstrijd, dat wist ik niet.......

De links en mijn handeling hebben niets met elkaar te maken, wie steeds kijkt of de lading op 80% staat is niet ..........maak het verhaaltje af en kleur de plaatjes.
 
Sorry, @lange pier, maar je cryptische bijdragen snap ik soms niet, blijkbaar ... als een antwoord en de bijlage niets met mekaar te maken hebben kan ik helemaal niet meer volgen.

De bovenstaande snap ik overigens ook evenmin... Zal wel aan mij liggen dan.
 
Als je weet wat je volgens de deskundigen moet doen of laten, heb je nog steeds de vrijheid om daarvan af te wijken, toch?
 
Super VOOC 67 W
dit is een oplaad protocol, laad je smartphone op tot 100% in +/- 40 minuten ....
als de lader over een losse kabel beschikt kan je die vervangen door een usb 2-type kabel en dan wordt dit protocol buiten werking gezet.
een usb 3 kabel bevat 9 aders, een usb 2 kabel 4 aders. daardoor worden sommige verbindingen met de smartphone NIET gemaakt en vervalt dit snel laad protocol en wordt een gewone normale trage oplading! een usb 3 kabel is ook dikker dan een usb 2 kabel. de adapter kan gewoon de nieuwe adapter blijven ... enkel een andere kabel (indien mogelijk)

usb 2:
1706987934153.png


usb 3:
1706987977396.png

usb c-connector:
1706988984646.png

CC1: adapter en CC2 connector smartphone (beide zijn voorzien van een pull-up en pull down weerstand)
als deze beide types usb omgezet worden in een c-connector, dan komen er verbindingen bij die die het gedrag van de laadfunctie bepalen.
meer technische uitleg:
 
Laatst bewerkt:
@wivy Goed zoekwerk, maar in het geval van TS zal het niet helpen : OnePlus gebruikt uitsluitend USB-C connectoren.
En de OnePlus laders zijn snelladers (Warp Charging).
 
@wivy Goed zoekwerk, maar in het geval van TS zal het niet helpen : OnePlus gebruikt uitsluitend USB-C connectoren.
En de OnePlus laders zijn snelladers (Warp Charging).
ook deze bestaat in een NIET volledige bezetting: dunner kabel tussen de connectors! een volledige kabel is +/- 5 mm dik, de andere is dunner, het verschil is te zien hoor, geloof me ...
de adapter maakt het verschil niet, enkel de bezetting van de connector ... dan wordt de communicatie tussen beide ver-/gestoord, kan de adapter het oplaad protocol niet vinden ... en gaat verder in trage/normale mode.
 
Laatst bewerkt:
Versie 12 heeft dat ook, versie 10 niet, versie 11 heb ik niet in gebruik, in versie 13 kan ik dat niet terug vinden.
Dat hangt niet alleen af van de Android versie. Samsung heeft een appje van eigen huis uit bijvoorbeeld. Ik heb OnePlusNord 3 5G en die appjes werken uitstekend, maar de android versie (13) heeft geen zulke beveiliging zoals Samsung in sommige toestellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan