Status
Niet open voor verdere reacties.
Oppo R9 & R9 Plus

Inleiding
Er zijn veel goede smartphones op de markt, maar weinig smartphones houden echt rekening met de mensen die verzot zijn op selfies maken en dus een super goede front camera in hun smartphone steken. In de vlaggenschip regionen vind je vaak zelfs frontcamera’s die nauwelijks boven de 10MP uit komen. Oppo heeft nu 2 smartphones op de markt gezet die een betere front camera hebben dan een rear camera. Eerlijk gezegd vind ik het niet echt nodig dat er meer MP als 9 aanwezig zijn, ze zouden zich beter concentreren op de fotokwaliteit in plaats van de mensen blind te maken met enorme MP cijfers zouden ze beter hun concentreren op minder pixels, maar met betere f waarden, grotere lenzen en andere zaken die de foto kwaliteit verbeteren, in plaats van ze vol te proppen met pixels die niets aan de beeld kwaliteit doet, maar mensen zijn nu eenmaal heel vatbaar een het gegeven pixels als het over kwaliteit schijnt te gaan, maar dit heeft er boven de 9 MP er niet veel meer mee te maken, behalve als je groter gaat afdrukken als A4 formaat, dan heb je meer pixels van doen, maar wie o wie heeft er thuis een A3 printer staan? Juist ja, the few lucky one’s. Ik ben geen fan van Samsung, maar Samsung geeft het met hun camera’s wel goed begrepen, zelden komen er hoger dan 13MP camera’s in hun toestellen aan boord, maar gebruiken liever een lage f waarde en een grotere lens om de fotokwaliteit de hoogte in te werken. Die hebben het dan wel begrepen. Maar de meesten niet. Oppo heeft het ook niet zo goed begrepen, maar ze zijn er met een betere front camera als de rear camera. Wat mogen we verder verwachten van de Oppo R9 en de R9 Plus?

Scherm

R9:
De Oppo R9 is de kleinste van de 2 en heeft een 5,5” scherm en behoort daarmee eigenlijk tot de groep phablets. Het krijgt een mooie 1920x1080 pixels en krijgt daardoor een mooie 401 PPI en is daarmee eigenlijk een Full HD scherm. Om het vrij grote scherm te beschermen tegen vuil en krassen krijgt het ook nog eens Corning Gorrilla Glass 4 mee.

R9 Plus:
De Oppo R9 Plus krijgt een 6” scherm en is zeker een Phablet gezien de grote van het scherm, en krijgt eveneens een 1920x1080 pixels, de PPI is minder omdat het scherm groter is en dus minder pixels per inch zitten daarom en krijgt dus nog steeds 367PPI mee, wat nog steeds niet slecht is en het blijft wel een Full HD scherm. Dus zal het beeld nog steeds heel mooi weergegeven worden op dit vrij grote scherm. Ook krijgt dit vrij grote scherm de bescherming van Corning Gorilla Glass 4 om dit vrij grote glas te beschermen tegen vuil en krassen.

Camera’s

R9:
Voor het eerst mag ik een smartphone reviewen met een betere front camera als de rear camera, we beginnen met de rearcamera zoals gewoonlijk.
Achteraan steekt er een 13MP f/2.2 camera met LED flits, fase detectie, geo tagging, gezichts herkenning, panorama en HDR.
De front camera is een 16MP f/2.0 camera, maar er ontbreekt dan wel een flits en dat vind ik dan wel weer een nadeel. Liever had ik hier dan bv een 13MP f/1.7 lens gezien, dat zou mijn inziens mooiere foto’s maken dan die 16MP camera die er nu insteekt.

R9 Plus:
De R9 Plus krijgt hier eigenlijk 2x dezelfde camera meer aan boord. Een 16MP f/2.0 camera. De camera achteraan heeft ondermeer fase detectie geo tagging gezichts detectie, panorama en HDR.

Chipset

R9:
De R9 krijgt een Mediatek MT6755 Helio P10 processor op een Octa core 2.0 GHz Cortex A53 Mali- T860MP2 Met 4GB RAM en 64GB intern geheugen, dat nog eens uitbreidbaar is tot 128GB met een micro SD kaartje. Dus plaats genoeg om al die selfies in op te slaan.
Uit de doos draait de R9 op Android 5.1

R9 Plus:
De R9 Plus krijgt een betere processor als de R9 met een Qualcomm Snapdragon 652 in Quad core 1,8GHz Cortex A72 & Qua score 1,2GHz Cortex A53 met een Adreno 510 en krijgt eveneens 4GB RAM en krijgt te keuze uit of 64 of 128GB intern geheugen dat nog eens uit te breiden valt door middel van een micro SD kaartje tot 128GB.
Uit de doos draait de R9 Plus op Android 5.1

Batterij

R9:
De R9 komt met een niet verwijderbare Li-Po 2850 mAh batterij.

R9 Plus:
De R9 Plus krijgt een niet verwijderbare Li-Po 4120mAh batterij.

Specificaties

R9: http://www.gsmarena.com/oppo_r9-7967.php

R9 Plus: http://www.gsmarena.com/oppo_r9_plus-7981.php
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan