Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb bij sommige programma´s (bijv. Skype) ingesteld dat ze op zouden starten als Windows opstart. Dat gebeurt dus niet (er zullen best programma´s zijn die wel opstarten maar een -nog onbekend aantal dus niet). What to do?.....

-m-

Bijvoorbaat dank!

Cees
 
Advanced Systems Care is zogezegd optimalisatie software. Met optimaliseren versta ik , je systeem sneller laten werken en minder belasten.
Je kan dat zowat vergelijken met reclame van die busjes om in je benzinetank te gieten, hogere prestaties met minder benzineverbruik , en wie daar in gelooft giet maandelijks zo een busje in zijn benzinetank.
Wat doet Advanced Systems Care nu en andere optimalisatie software als die opstarten met windows.
Meer geheugen en processor verbruik waardoor het systeem meer zal belast worden en minder zal gaan presteren. Eigenlijk het helemaal tegenovergestelde dan wat het zou moeten doen.
 
test gedaan met Glary utilities.Skype uit start item verwijderd.pc trug opgestart geen Skype tezien.
Skype zelf gestart in instelling trug aangevinkt Skype starten met Windows en opslaan klikken.trug pc opstarten en Skype starte op...
Cees heb je soms geen virus of.... binnen ? pc al gescand?
 
Ben dit topic zo van ver een beetje aan het volgen daar er blijkbaar voldoende reacties op komen :)
Een vraagje naar Cees. Je zegt dat Skype niet automatisch mee opstart met Windows. En toch staat alles correct ingesteld. Hoe merk je dat Skype niet mee opstart?
Hier men bedenkingen; Skype start automatisch mee op met Windows, maar zet zich NIET op de voorgrond in applicatievorm. Deze staat in je taakbar onderaan als icoontje. Dit proces draait! Maar je moet dit nog altijd "openen" wanneer je dit wilt gebruiken. Het is niet zo dat je Skype zich volledig opent bij het starten met Windows. Anders zou je bureaublad volstaan met allerlei programmatjes.
Is men redenering juist betreffende jouw ervaring?
 
Ik heb in Taakbeheer gekeken. Daar staat niets over Skype onder de tabbladen Toepassingen en Processen, maar onder Services staan genoemd Skype C2C Service en Skype Update. Als dat betekent dat Skype is opgestart heb je heel erg gelijk. En als dat zo is mijn excuses naar de andere reageerders dat ik dat niet eerder heb opgemerkt. Laat je het nog even weten? Dank voor de reactie trouwens.
 
Onder je processen zou Skype.exe moeten staan. Indien niet, is het dus niet mee opgestart.
Skype update en Skype Click 2 Call zijn apparte services.

Misschien een overbodige vraag, kan je trouwens Skype gewoon manueel opstarten? Werkt alles naar behoren dan?

Open eens regedit en ga dan naar volgende locatie;
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\run

Staat daar een lijn bij om Skype op te starten?
 
Ik kan Skype gewoon handmatig opstarten en dan functioneert het ook. Overigens gaat het mij nu meer om het principe of het wel of niet kan. Skype werkt verder prima. Via Regedit --> HEYKEY_CURRENTUSER --> SOFTWARE heb ik wat over Skype gevonden (de middelste). Via het pad HEYKEY_LOCALMACHINE heb ik ook iets gevonden (de rechter). Via HEYKEY_CLASSES_ROOT heb ik een hele riedel gevonden, waarvan ik een deel heb meegestuurd (de linker). Snap 2013-08-18 at 10.11.44.jpgSnap 2013-08-18 at 10.15.54.jpgSnap 2013-08-18 at 10.18.36.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan