Opgelost traag opstarten van Malwarebytes premium

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
het koud opstarten van de desktop geeft hier een probleem met Malwarebytes premium ..
het duurt ruim 10 minuten vooraleer deze aktief is en vervolgens ook het icoontje rechts in de taakbalk verschijnt !
onderwijl is de Windows Defender aktief tijdens het opstarten van deze Mbam premium ..
ook het herinstaleren van deze Mbam geeft geen oplossing het probleem blijft ..
ook de mb-support-1.8.7.918 brengt geen oplossing ..

tevens zie ik soms in mijn account meerdere toestellen vermeld staan onder dezelfde licentie en dezelfde computernaam ..
ik deactiveer dan vervolgens de onder de jongste datum vermelde toestellen en behoud de oudste vermelde activatie datum .
*terloops vermeld ik dat deze licentie nooit meermaals werd gebruikt !

wie kent dit probleem .. !
 
er zijn geen andere toestellen ... ik had een paar virtuele Windows(en ) maar die hadden elk hun eigen licentie ( aangekocht bij Gamivo)
ik herhaal dat de licentie 1x werd gebruikt .
 
wederom vandaag nog steeds hetzelfde probleem met het traag opstarten van Mbam ..
tevens wederom vandaag deze verwijderd met mb-clean-3.1.0.1035 en een verse instal gedaan en via het account geaktiveerd doch het probleem blijft aanwezig !
*het systeem werd afgesloten na het verwijderingsproces en na een half uurtje wederom gestart om tot een installatie van Mbam over te gaan .
 
Als je MB NIET met Windows laat opstarten (auto-start uit) dan start de PC als vanouds?
Mb staat dan ook niet vermeld in de lijst .. en ik zie nergens de mogelijkheid om deze er aan toe te voegen..

een oudere versie installeren en deze daarna bij werken tot de huidige versie gaat dus niet ..
had hier nog een setup van Mb 3 we"l deze getracht te installeren en verkreeg zomaar direct de laatste nieuwe versie !
*laat staan dat bij een verwijdering van Mb in zijn geheel er in de lijst van Program Files op de C de volledige Mbam map behouden blijft en deze niet kan verwijderd worden ... systeemherstel toepassen zal dus niets oplossen aangezien de oudere herstelpunten verdwenen zijn de oudste in de lijst is van 23 maart 2023 en het probleem is al gaande van begin januari 2023
Ashampoo_Snap_donderdag 6 april 2023_06h41m11s_001_.jpg
 
En zonder MB loopt uw systeem als een treintje?
Eens (traag) opgestart met MB werkt je systeem optimaal?
Kan het traag opstarten misschien een 'andere' oorzaak kennen dan MB?
Revo-uninstaller?
En de 'actieve bescherming' in MB zelf uitschakelen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja zonder Mbam draait het systeempje ook goed ... doch aangezien ik deze nooit verlopende licentie al ruim 8 jaar of meer in gebruik heb wil ik deze dan ook blijven gebruiken .
ja eens deze Mbam opgestart is draait ook het systeempje probleemloos ...echter tijdens het opstarten van Mbam heeft de verkenner de nijging vast te lopen en t'his enkel bij de verkenner ..
of er een andere oorzaak (de veroorzaker is) durf ik niet uit te sluiten doch ook de of line scan van de defender geeft niets aan ..
heb de revo-uninstaller ook al gebruikt deze verwijderde inderdaad alles , maar ook hier weer na Mbam 3 geinstalleerd te hebben en vervolgens bijgewerkt te hebben hetzelfde liedje!
de actieve bescherming van Mbam uitschakelen .. zie ik niet zitten ..welk nut heeft deze dan nog !
 
Ik las recent dat er apps zijn die onder Windows 11 in combinatie met een AMD processor niet meer zo optimaal functioneren... geen idee of het hieraan ligt, maar het zou een piste kunnen zijn.
Heeft MWB géén faq of status pagina of iets van die aard ?
 
Vind daar niet meteen iets omtrent dit fenomeen ... niet wijdverbreid blijkbaar.
Wel dat het ganse MB gebeuren de PC behoorlijk traag kan maken, maar niets ivm. zijn eigen trage start.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan